פָּרָשַׁת חֻקַּת
וַיְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה וְאֶל אַהֲרֹן לֵאמֹר, זֹאת חֻקַּת הַתּוֹרָה אֲשֶׁר צִוָּה ה' לֵאמֹר דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ פָרָה אֲדֻמָּה תְּמִימָה אֲשֶׁר אֵין בָּהּ מוּם אֲשֶׁר לֹא עָלָה עָלֶיהָ עֹל, זֹאת הַתּוֹרָה אָדָם כִּי יָמוּת בְּאֹהֶל… (בַּמִּדְבָּר פֶּרֶק י"ט א-י"ד).
״ זֹאת חֻקַּת״, פֵּרֵשׁ רַשִׁ״י שֶּׁאֵין לָנוּ רְשׁוּת לְהַרְהֵר אַחֲרֶיהָ.
״זֹאת חֻקַּת״ בְּגִימַטְרִיָּה 916
״רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחָאִי״ בְּגִימַטְרִיָּה 916
שְׁהַרַשְבִּ"י הִיא "נִשְׁמַת הַתּוֹרָה", וְאֵין לָנוּ רְשׁוּת לְהַרְהֵר אַחֲרֶיהָ.
״זֹאת הַתּוֹרָה אָדָם כִּי יָמוּת בְּאֹהֶל״, פֵּרֵשׁ רַשִׁ״י ״אֵין דִּבְרֵי תּוֹרָה מִתְקַיְימִים אֶלָּא בְּמִי שֶׁמֵּמִית עַצְמוֹ עָלֶיהָ״
״אָדָם כִּי יָמוּת בְּאֹהֶל״ בְּגִימַטְרִיָּה 569
״זֶה סֵפֶר הַזֹהַר״ בְּגִימַטְרִיָּה 569
זֹאת אוֹמֶרֶת שֶׁלִּמּוּד הַזֹהַר וּפְנִימִיּוֹת הַתּוֹרָה, אֵין לָנוּ רְשׁוּת לְהַרְהֵר אַחֲרֶיהָ, וּכְדֵי לַהֲבִינָהּ חַיָיבִים לְהָמִית עַצְמֵנוּ עָלֶיהָ וְאוּלַי וְאוּלַי נִזְכֶּה. וְעַכְשָׁו אֶפְשָׁר לְהָבִין שֶׁהַפָּרָה אֲדוּמָה, שְׁמְטַהַרֶת אֶת הַטְּמֵאִים וּמְטַמְאַת אֶת הַטְּהוֹרִים. שֶׁכְּשֶׁאָדָם עוֹסֵק בְּסֵפֶר הַזֹהַר הוּא מִתְלַהֵב וְחוֹזֵר בִּתְשׁוּבָה מַהֵר – וְזֶה כַּוָונַת ״מְטַהֶרֶת אֶת הַטְּמֵאִים. כְּשְׁצַדִיק לוֹמֵד בְּסֵפֶר הַזֹהַר, הוּא מַתְחִיל לְהָבִין אֵיךְ שֶׁכָּל מַה שֶׁהוּא חָשַׁב שֶׁיָּדַע וְעָשָׂה, בְּעֵרֶךְ לִתְנָאִים הַקְּדוֹשִׁים לֹא נֶחְשָׁב לִכְלוּם, וְזוֹהִי כַּוָונַת ״מְטַמַּאַת הַטְּהוֹרִים״. הָרַחֲמָן שֶׁנִּזְכֶּה לַחְזֹר בִּתְשׁוּבָה עַל יְדֵי לִּימּוּד הַתּוֹרָה בְּקֶבַע וּבְהַתְמָדָה וּבְאַהֲבָה כָּל יְמֵי חַיֵּינוּ אָמֵן.