logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

ספר דִּין תּוֹרָה לְהָרַבָּנִים רָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת, בַּעֲלֵי דִּין שֶׁל מַעְלָה

 

עֶזְרִי מֵעִם הַשֵּׁם עוֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ

סֵפֶר

דִּין תּוֹרָה

לְהָרַבָּנִים רָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת, בַּעֲלֵי דַּרְשָׁנִים
בְּבֵית דִּין שֶׁל מַעְלָה

דְרָשָׁה לְחִזּוּק לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ

מכ"ק אַדְמוֹ"ר מֵהָאלְמִין שְׁלִיטָ"א

בְּרֹאשׁ חוֹדֶשׁ תַּמּוּז תשע"ב לפ"ק

בִּישִׁיבַת הַמְּקֻבָּלִים בְּבֵית הַמִּדְרָשׁ
"בֵּית הָרַשְׁבִּ"י"

וּבְהִתְאַסְפוּת הָרַבָּנִים הַגְּאוֹנִים, וְרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שְׁלִיטָ"א

 

יוֹצֵא לָאוֹר עַל יְדֵי "מִפְעַל הַזֹּהַר הָעוֹלָמִי"

בעיה"ק בֵּית שֶׁמֶשׁ תובב"א

תמוז תשע"א לפ"ק

 

 

זָכִינוּ לְהוֹצִיא לָאוֹר סֵפֶר "אוֹרוֹת הַזֹּהַר"

וּבוֹ י"ב סְפָרִים – כְּנֶגֶד י"ב שַׁעֲרֵי גַּן עֵדֶן

שֶׁכָּל הַמֵּפִיץ הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ זוֹכֶה לְכָךְ

הַהַבְטָחוֹת הַגְּדוֹלוֹת שֶׁל הָרַשְׁבִּ"י (בְּזֹהַר תְּרוּמָה קכ"ח:) –

אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי זיע"א:

מֵעִיד אֲנִי עָלַי שָׁמַיִם וָאָרֶץ, שֶׁכָּל הַמְּזַכֶּה אֶת הָרַבִּים [בַּהֲפָצַת הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ]

מִתְעַלֶּה בְּשָׁלֹשׁ מַעֲלוֹת, מַה שֶּׁאֵין כָּל אָדָם זוֹכֶה לָזֶה

א.     כּוֹפֶה אֶת מַלְכוּת הָרִשְׁעָה.

ב.     עוֹשֶׂה נַחַת רוּחַ וְעִלּוּי לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.

ג.     מַעֲמִיד אֶת כָּל הָעוֹלָם שֶׁלֹּא יֵחָרֵב, וּמַרְבֶּה שָׁלוֹם.

וְעַל זֶה מַבְטִיחַ לוֹ הָרַשְׁבִּ"י:

א.   זוֹכֶה לִרְאוֹת בָּנִים לְבָנָיו.

ב.   זוֹכֶה לַעֲשִׁירוּת בָּעוֹלָם הַזֶּה.

ג.   זוֹכֶה לְעוֹלָם הַבָּא.

ד.   אֵין שׁוּם אֶחָד שֶׁיָּכוֹל לְהַזִּיק וּלְהָרַע לוֹ.

ה.   נִכְנַס לִשְׁנֵים עָשָׂר שַׁעֲרֵי גַּן עֵדֶן – וְאֵין מוֹחֶה בְּיָדוֹ.

ו.   מַשְׁפִּיעִים עָלָיו שֶׁפַע בְּרָכָה וְהַצְלָחָה לוֹ בְּכָל עִנְיָנִים לוֹ וּלְזַרְעוֹ עַד סוֹף כָּל הַדּוֹרוֹת.

ז.   הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְהָרַשְׁבִּ"י מְבָרְכִים אוֹתָם בְּכָל הַבְּרָכוֹת שֶׁנִּתְבָּרֵךְ בָּהֶם אַבְרָהָם אָבִינוּ, שֶׁגַּם הוּא קֵרֵב אֶת כוּלָּם לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.

ח.  הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא קוֹרֵא לְאַרְבַּע מַחֲנוֹת מַלְאָכִים עֶלְיוֹנִים וּמְלַוִּים אוֹתוֹ, וְנִכְנַס לְשִׁבְעִים עוֹלָמוֹת גְּנוּזִים (גִּימַטְרִיָּא "סוֹד"), שֶׁלֹּא זוֹכֶה בָּהֶם שׁוּם אָדָם אַחֵר – וּמְיֻחָדִים רַק לוֹ.

 

שע"י "חברה מזכי הרבים העולמי"

מפעל עולמי להצלת הדת

רחוב נחל לכיש 24/8 רמת בית שמש ארץ ישראל

טל: 054-843-6784 / פקס: 02-995-1300

 

להורדת ספר דין תורה: לחץ כאן: ספר דין תורה להרבנים וראשי ישיבות בבית דין של מעלה

 

סֵפֶר

דִּין תּוֹרָה

לְהָרַבָּנִים רָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת, בַּעֲלֵי דַּרְשָׁנִים
בְּבֵית דִּין שֶׁל מַעְלָה

דְרָשָׁה לְחִזּוּק לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ

מכ"ק אַדְמוֹ"ר מֵהָאלְמִין שְׁלִיטָ"א

בְּרֹאשׁ חוֹדֶשׁ תַּמּוּז תשע"ב לפ"ק

בִּישִׁיבַת הַמְּקֻבָּלִים בְּבֵית הַמִּדְרָשׁ
"בֵּית הָרַשְׁבִּ"י"

בְּרוּכִים הַבָּאִים בְּשֵׁם ה'

בִּרְשׁוּת הָרַבָּנִים הַגְּאוֹנִים, רָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שְׁלִיטָ"א, וּמְזַכֵּי הָרַבִּים שֶׁאִרְגְּנוּ אֶת קִבּוּץ הַגָּדוֹל הַזֶּה, וְכָל הַקָּהָל הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה.

אֲנַחְנוּ מְיַחֲלִים וּמְצַפִּים שְׁמְקִידוּש הַשֵּׁם הַגָּדוֹל הַיּוֹצֵא מִן הַקִּבּוּץ הַזֶּה,

 

 החפץ חיים זי"ע כותב, שיסוד קדושת ישראל שנאמין בשכר ועונש, וזה יסד לנו הרמב"ם בי"ג עיקרים ומי שאינו מאמין בי"ג עיקרים אינו קם לתחיית המתים.

לכן נתחיל בשיעור הזה לבאר קצת למה אני מעורר יום יום על לימוד הזוהר הקדוש ומעורר ברבים בכל דרשה ודרשה בעיקר על לימוד זה.

נתחיל לתאר לעצמנו, מה יהיה בבית דין של מעלה לרבנים דרשנים אדמורי"ם, וזה החלי בעזרת השי"ת, בשם ה' נעשהה ונצליח.

הרבנים שלא הורו ללמוד זוהר בבית דין של מעלה

  • ·הבית דין: עסקת בתורה?
  • ·הרב: כן
  • בית הדין: האם למדת זוהר?
  • הרב :לא
  • בית הדין :ולמה לא?
  • הרב :כי לא ידעתי חשיבות הלימוד
  • בית הדין :ולמה לא ידעת ? הלא היה זה מפורסם בראש כל חוצות?
  • הרב :אני חשבתי שהמפרסמים הם משוגעים ולכן לא התייחסתי לזה ברצינות
  • בית הדין : אין כזה תירוץ משוגעים אם ראית דברים שמעוררים היית צריך לחקור זאת וללכת ולחפש את האמת ואם לא חיפשת אז זה בעיה שלך בעצמך
  • הרב: נו אז לא מגיע לי שכר על שלא למדתי זוהר אבל מגיע לי שכר על הרבה דברים טובים שעשיתי בעולם הזה אינספור דברים טובים
  • בית הדין :אבל מגיע לך עונש על שלא עסקת בזוהר
  • הרב :למה מגיע לי עונש האם מי שלא למד למשל מסכת בכורות מגיע לו על זה עונש הרי הוא עסק בהרבה תורה חוץ ממסכת בכורות
  • בית הדין :בודאי מי שהיה יכול לעסוק ולא עסק מגיע לו עונש זה בכל התורה ובפרט בזוהר הקדוש שהינו כל כך חשוב וכל כך נצרך
  • הרב: בסדר , אז תתנו לי עונש קטנטן על זה ועוד הרי המצוות האחרות שלי וודאי יגברו על העברה הקטנטנה הזו
  • בית הדין :אבל הנך גם כן נענש על זה שאמרת לתלמידך שומעי לקחיך שאסור ללמוד זוהר
  • הרב: נו ,אז אמרתי ומה הבעיה?
  • בית הדין: קודם הנך נענש על שפסקת הלכה שלא כדין כי אין כזה דין שאסור ללמוד זוהר ועל זה בעצם תתן את הדין ועוד הנך נענש על שמנעת תורה מרבים שאילולי דבריך וכל שכן אילו היית מורה ללמוד היו לומדים ועוד הנך נענש על שמנעת מישראל להיות יהודים יראי ה' שעל ידי לימוד הזוהר הרי נהיים ללא ספק יהודים יראים ושלמים ובזכותך זה נעדר מהם
  • הרב : זה אני וודאי לא אשם, כי זה רק גרמא וגרמא בנזקין פטור ועוד כי לא עשיתי מעשה רע הכל רק בגדר דיבורים ועל זה אין בכחכם לענוש אותי כי כמו שפוסקין בבית דין שלמטה כך פוסקין בבית דין של מעלה
  • בית הדין :קודם כל , הנך ממש גרמי ולא רק גרמא כי זה ברור ללא ספק שהיהודים שבאו לשאול אותך אם היית אומר להם ללמוד היו לומדים ורק אתה גרמת שלא ילמדו ועיין במסכת בבא קמא בסוף פרק הגוזל בתרא שאחויי הוא גרמי ואפילו רק בדיבור הוא גם כן היזק שצריכים לשלם על זה
  • ועוד אינו דומה זה לזה שם ההיזק הוא בגוף האדם למטה שעל זה יש את כל הענינים שאמרת אבל אנו מדברים עכשיו על חלק הנשמה שבאדם שאת זה הזקת ועל זה אין התירוצים של גרמא להיפך כתוב אין מהפכים בזכותו של מסית ועוד דברים ברוח הזה
  • הרב:אבל איזה עונש אני צריך לקבל על העברה הזאת ואיזה עבירה זה בכלל
  • קודם כל תבין כי כל הגאולה תלויה בזה ונמצא שאתה הוא זה שעכבת את הגאולה ולכן הנך נענש על כל יום שמשיח עדיין לא הגיע בזכותך ובכל חבלי המשיח שהיהודים עוברים אתה מקבל עונש שזה בזכותך כי הרי משה רבנו אמר לרבי שמעון שבלימוד הזוהר יצאו מן הגלות ללא חבלי משיח ואתה הוא זה שמנעת אותם מזה
  • ויש לך בזה הרבה עבירות בזה שפיכות דמים על כל יהודי שנהרג בגלל זה גזל ונזק על זה שמנעת את תלמידך מהשכר העצום של לימוד הזוהר אי חזרה בתשובה שעל ידי לימוד הזהור היו הרבה חוזרים בתשובה בין אדם למקום שדברת לשון הרע על תורתו של ה' שאסור ללמוד את זה ועוד עברות רבות
  • הרב: כלל לא ידעתי שבשמים רוצים שנלמוד זוהר
  • בית הדין: מה אתה מתמם ? עצמך, הלא ודאי שמעת שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁאֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא זָכוּר לְטוֹב נִגְלָה לְרַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי וְלַחַבְרַיָא קַדִּישָׁא שֶׁעִמּוֹ, וְלָמַד עִמָּהֶם סִתְרֵי תּוֹרָה בְּעִנְיַן תִּקּוּנֵי נְשָׁמוֹת, יָצְאָה בַּת קוֹל מִשָּׁמַיִם וְאָמְרָה לָהֶם: "כַּמָּה רַב כֹּחוֹ וּקְדֻשָּׁתוֹ שֶׁל רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי בָּעוֹלָם", וְאַחַר כָּךְ הוֹסִיפָה וְאָמְרָה נְבוּאָה בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן: "וְכַמָּה בְּנֵי נָשָׁא לְתַתָּא יִתְפַּרְנְסוּן מֵהַאי חִבּוּרָא דִּילָךְ כַּד יִתְגַּלּוּ לְתַתָּא בְּדָרָא בַּתְרָאָה בְּסוֹף יוֹמַיָּא, וּבְגִינֵהּ, 'וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ'".
  • בֵּאוּר הַדְּבָרִים: כַּמָּה בְּנֵי אָדָם לְמַטָּה יִתְפַּרְנְסוּן מִזֶּה הַחִבּוּר שֶׁלְּךָ כַּאֲשֶׁר יִתְגַּלֶּה לְמַטָּה בַּדּוֹר הָאַחֲרוֹן בְּסוֹף הַיָּמִים, וּבִזְכוּתוֹ יִתְקַיֵּם הַפָּסוּק "וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ"- הַמְרַמֵּז עַל הַגְּאֻלָּה הַשְּׁלֵמָה.
  • הרב: הלא אין הלכה כבת קול כמו שר' יהושע אומר במסכת פסחים בפרק ערבי פסחים ובעוד מקומות ואם כן אין טענתכם כלל טענה שהייתי צריך לדעת על ידי הבת קול
  • בית הדין: וודאי שאם יש מחלוקת למטה על איזה ענין שם אמר ר' יהושע אין משגיחין בבת קול אבל אם אין על זה שום מחלוקת למטה וודאי שאפשר על ידי בת קול לדעת הרבה דברים ווודאי שמשגיחים.
  • הרב: אם התלמידים שלי היו לומדים זוהר הרי היו כל מעיניהם נתונים בזה להבין ולהשכיל בזה ואם כן לא היו תלמידי חכמים כלל כי היו יודעים רק כמה קטעים זוהר ולא גמרא תוס' ראשונים אחרונים שולחן ערוך ספרי מוסר האם זה רצון ה' שלא ידעו את תורתו?! הלזה עולם האמת יקרא?!

כמה תשובות בדבר!!!

  • א:  קודם כל צריך היית ללמוד מגדולי הדור מה הם עשו כמו רַבֵּינוּ הַקָּדוֹשׁ הָרַמְחַ"ל, רַבֵּנוּ משֶׁה חַיִּים לוּצָאטוֹ זֵכֶר צַדִּיק וְקָדוֹשׁ לִבְרָכָה זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, בַּעַל הַ"מְּסִלַּת יְשָׁרִים" וְעוֹד, תִּקֵּן בִּישִׁיבָתוֹ סֵדֶר לִמּוּד מְיֻחָד שֶׁל גִּירְסָא בְּסֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בְּמִשְׁמָרוֹת לְלֹא הֶפְסֵק כְּלָל מֵעֵת לְעֵת, וְקָבַע דָּבָר זֶה כַּתַּקָּנָה הָרִאשׁוֹנָה בִּישִׁיבָתוֹ, וְכוֹתֵב עַל מַעֲלַת הַדָּבָר בְּאִגֶּרֶת לְחַכְמֵי יִשְׂרָאֵל בְּזֶה הַלָּשׁוֹן: "זֹאת הָעֵצָה הַיְעוּצָה לְכָל קְהִלּוֹת קֹדֶשׁ לְהִנָּצֵל מֵרֶשֶׁת זוֹ טָמְנוּ שׂוֹנְאֵיהֶם, וּבְוַדַּאי הָיָה לָהֶם לְפַקֵּחַ עַל זֹאת וְלֹא יַחְדְּלוּ, כִּי רַב הַדָּבָר וְעָצוּם מְאֹד… וְעַתָּה אַל יַשְׁלִיכוּ חַכְמֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַדָּבָר הַזֶּה אַחֲרֵי גֵּוָם, כִּי אֲנִי אִלְמָלֵא נִתְיַשֵּׁר חַיְלִי הָיִיתִי קוֹבֵעַ דָּבָר זֶה בְּכָל מָקוֹם וּמָקוֹם, אֲבָל כְּבוֹד תּוֹרַתְכֶם יִקַּח אֶת הָעֵצָה הַזֹּאת וְיִהְיֶה לוֹ לִזְכוּת, כִּי אֵין כָּמוֹהָ לְטוֹבָה לְכָל יִשְׂרָאֵל, וְכָל אֶחָד בִּמְקוֹמוֹ יָכוֹל לַעֲשׂוֹתוֹ כִּי לֹא דָּבָר קָשֶׁה הוּא כְּלָל". וּמִי לָנוּ גָּדוֹל כְּהָרַמְחַ"ל זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן אֲשֶׁר הָיָה בָּקִי עָצוּם בְּכָל מִכְמַנֵּי הַתּוֹרָה וְלֹא מָצָא עֵצָה לְבַטֵּל גְּזֵרוֹת מֵעַם יִשְׂרָאֵל אֶלָּא אֶת הָעֵצָה הַזּוֹ, לִמּוּד בְּסֵפֶר הַזֹּהַר בְּרֶצֶף לְלֹא הֶפְסֵק, שֶׁבְּכֹחַ הַקְּדֻשָּׁה הָעֶלְיוֹנָה שֶׁל סֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ לְבַטֵּל כָּל גְּזֵרוֹת וּלְקָרֵב הַגְּאֻלָּה בְּרַחֲמִים.
  • ב: תורת הנגלה היא שפחה וקליפין כלפי התורה עצמה, שהיא חלק הסוד. והעיקר הוא לימוד הזוהר הקדוש. ויהיו תלמידי חכמים גדולים בזה, שזה עיקר התורה, ופחות בשפחה וקליפין.
    וכפי שמבואר בזוהר הקדוש בכמה מקומות, ובהקדמת מהרח"ו לשער ההקדמות, וברמח"ל באגרת פ"ח. ואדרבא ילמדו זוהר וקבלה, ויהיו שקועים כמה שיותר בזה, וילמדו 10 שעות ביום זוהר הקדוש, ובפרט שיש היום פירושים של בעל הסולם ושל מתוק מדבש, ואפשר להבין היטב, ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים
  • ג: הרי היית צריך לעשות את הדבר לסדר אפילו ללא שיבינו למשל שעה ביום או יותר קצת ואפילו לא היו מבינים אפילו כמו שאומרים תהילים שכמעט כל אחד אינו מבין באמרו במרוצה ואל תעש עצמך תמים כל כך שהיית יודע כל זה והיית צריך לעשות לזה סדר קטן כמו כל הסדרים הקטנים שיש בכל ישיבה.
  • הרב: הרי זה דבר מגוחך לומר לתלמידים ללמוד זוהר ללא שיבינו הלא אם לא מבינים זה לא נקרא בכלל לימוד ומה זה מועיל כלל?
  • בית הדין: כִּי אַף גִּרְסָה בְּעָלְמָא היינו קְרִיאָה לְלֹא הֲבָנָה כְּלָל בְּסֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ – מַעֲלָתָהּ גְּדוֹלָה וְנִשְׂגָּבָה וּפוֹעֶלֶת רַבּוֹת וּנְצוּרוֹת.
  • מָשָׁל לְמָה הַדָּבָר דּוֹמֶה – לְרוֹפֵא הַנּוֹתֵן תְּרוּפָה לָאָדָם הַנִּזְקַק לָהּ, אַף עַל פִּי שֶׁאָדָם זֶה אֵינוֹ מֵבִין כְּלוּם בְּחָכְמַת הָרְפוּאָה, רַק לָקַח תְּרוּפָה מֵרוֹפֵא מֻמְחֶה שֶׁבָּקִי וְיוֹדֵעַ בְּחָכְמַת הָרְפוּאָה, הַתְּרוּפָה מוֹעִילָה לוֹ, וְהוּא בְּסִיַּעְתָּא דִּשְׁמַיָּא מִתְרַפֵּא וְקָם מֵחָלְיוֹ, נָכוֹן גַּם הַדָּבָר לְגַבֵּי הַקְּרִיאָה בְּסֵפֶר הַזֹּהַר, אַף שֶׁהַקּוֹרֵא לֹא מֵבִין כְּלָל אֶת אֲשֶׁר הוּא מוֹצִיא מִפִּיו, הַקְּדֻשָּׁה הָעֶלְיוֹנָה הַטְּמוּנָה בַּמִּלִּים שֶׁל סֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ פּוֹעֶלֶת בַּקּוֹרֵא אוֹתָם אֶת פְּעֻלָּתָהּ וְזוֹכֶה לְכָל הַמַּעֲלוֹת שֶׁנֶּאֶמְרוּ לְגַבֵּי הָעוֹסֵק בְּסֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ.
  • (גּוּרֵי הָאֲרִיזַ"ל, הַחִידָ"א, פֶּלֶא יוֹעֵץ, דֶּגֶל מַחֲנֵה אֶפְרַיִם, רַבִּי חַיִּים פָלָאגִ'י, שׁוּ"ת יַשְׂכִּיל עַבְדִּי, שׁוּ"ת פִּרְחֵי כְּהֻנָּה, עֲצֵי עֵדֶן קוֹמַארְנָה, בֶּן אִישׁ חַי סֵפֶר בְּנָיָהוּ, הַסְכָּמַת הָרַב הַקָּדוֹש מֵאַפְּטָא תִּקּוּנֵי זֹהַר דְּפוּס מֶעזִבּוּז, אוֹר נֶעֱרַב לְהָרַמַ"ק חֵלֶק ג' פֶּרֶק ג', מַטֵּה אֶפְרַיִם סִימָן תקפ"א סְעִיף קָטָן י"ז, וְעוֹד)
  • הלא הבנת מה גדול כוחו של העוסק בזוהר אפילו ללא שיבין רק בקריאה בעלמא!!!
  • הרב: אז לכן הייתי צריך לעשות סדר קבוע הלא היו יכולים לעשות רק פעם אחת בזמן או בחודש או בשבוע למה כל יום?
  • בית הדין: אֵינְךָ הָרִאשׁוֹן בִּשְׁאֵלָתְךָ, גַּם תַּלְמִידָיו שֶׁל רַשְׁבִּ"י שְׁאָלוּהוּ שְׁאֵלָה מֵעֵין זוֹ: מַדּוּעַ לֹא יָרַד מָן לְיִשְׂרָאֵל פַּעַם אַחַת בְּשָׁנָה עֲבוּר הַשָּׁנָה כֻּלָּהּ, לָמָּה יָרַד הַמָּן מִדֵּי יוֹם בְּיוֹמוֹ?
  • תְּשׁוּבָתוֹ שֶׁל רַשְׁבִּ"י: מָשָׁל לְמָה הַדָּבָר דּוֹמֶה, לְמֶלֶךְ ב"ו שֶׁיֵּשׁ לוֹ בֵּן יָחִיד, וְנָתַן לוֹ מְזוֹנוֹתָיו פַּעַם אַחַת בְּשָׁנָה. לֹא הָיָה הַבֵּן מְקַבֵּל אֶת פְּנֵי אָבִיו רַק פַּעַם אַחַת בְּשָׁנָה. עָמַד הַמֶּלֶךְ וְנָתַן לוֹ מְזוֹנוֹתָיו בְּכָל יוֹם – הָיָה מְקַבֵּל אֶת פְּנֵי אָבִיו כָּל יוֹם.
  • אַף יִשְׂרָאֵל כֵּן, מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ אַרְבָּעָה וַחֲמִשָּׁה בָּנִים הָיָה דּוֹאֵג וְאוֹמֵר: אוּלַי לֹא יֵרֵד מָן לְמָחָר וְנִמְצְאוּ כֻּלָּן מֵתִים בָּרָעָב, אֶלָּא, שֶׁכֻּלָּם מְכַוְּנִים לִבָּם לַשָּׁמַיִם.
  • וּלְעִנְיָנֵנוּ, אֵין לְתָאֵר אֶת גֹּדֶל הַקְּדֻשָּׁה שֶׁנִּסְפֶּגֶת מִלִּמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ. מִי שֶׁטָּעַם אֶת הָעֲרֵבוּת וְהַמְּתִיקוּת בְּהַתְמָדָתָהּ, אֶת הַקֶּשֶׁר לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, אֶת הַ"מְכַוֵּן לִבּוֹ לַשָּׁמַיִם", רוֹצֶה לִטְעֹם מִמֶּנָּה בְּכָל יוֹם, רוֹצֶה לְקַבֵּל אֶת פְּנֵי אָבִיו שֶׁבַּשָּׁמַיִם בְּכָל יוֹם וְיוֹם, לְהִתְקָרֵב אֵלָיו, לְהַרְגִּישׁ אֶת נֹעַם הָעֶלְיוֹן בְּתוֹךְ תּוֹכוֹ. אַשְׁרֵי אָדָם שׁוֹמֵעַ לִי לִשְׁקֹד עַל דַּלְתוֹתַי יוֹם יוֹם…. וְהַמַּשְׂכִּילִים יַזְהִירוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ.
  • הרב:עוד לא עניתם לנו האם ה' לא רוצה שבחורי הישיבות יצליחו ויכלו הרבה מסכתות בש"ס ואם כן איך אפשר בכלל לאפשר להם ללמוד זוהר?
  • בית הדין:למה מוסר אתה כן הסכמת שהם ילמדו וכן גם עוד דברים וכן מסרת להם הרבה שיחות על ענינים ועם כל זה הם לא נהיו עמי הארץ מזה ולמה חשבת בטיפשותך שרק בגלל לימוד הזוהר הם יהיו עמי הארץ ??
  • הרב: מה אתם משוים לימוד המוסר ללימוד הזוהר הלא לימוד המוסר יכולים בקלות להבין ולהשתדל בזה אבל לימוד הזוהר הוא לימוד קשה מאוד, ואי אפשר בכלל להבין ואתם מבינים שלא דומה אחד לשני
  • בית הדין: עדיין עומד אתה במרדך הלא ענינו לך כבר לפני כן על כל הטענה הזאת ואין זה טענה כל עיקר
  • הרב: אבל הרי זה ביטול תורה שבמקום לימוד הזוהר עוד יכלו להספיק עוד דף גמרא ועוד רשב"א או ריטב"א ובמקום זה היו עמלים להבין איזה קטע מוקשה בזוהר?
  • בית הדין: על ידי שאלתך זה מובן מדבריך שאתה חושב שמי שלומד גמרא הוא נקרא תלמיד חכם אבל מי שלומד זוהר הוא סתם מבזבז את הזמן לכן נביא לך כאן כמה קטעים כדי שתחכם ותעמוד על טעותך
  • תדע לך שעוד לא טעמת כלל טעם מתיקות התורה וכמו שמביא הקדוש ר' אזיקל מקאמארנה וזה לשונו: בָּנַי וְאַחַי, תַּרְגִּילוּ עַצְמְכֶם לִלְמֹד בְּדִבְרֵי הַזֹּהַר וְהַתִּקּוּנִים בִּשְׁקִידָה, וּמִי שֶׁלֹּא רָאָה אוֹר הַזֹּהַר מְתוּקִים מִדְּבַשׁ לֹא רָאָה מְאוֹרוֹת מִיָּמָיו וְלֹא טָעַם טַעַם הַתּוֹרָה.
  • מי שטוען טענתך הוא נבל כמְבֹאָר בְּסֵפֶר הַקָּנֶה שֶׁאֶפְשָׁר שֶׁיִּלְמֹד אָדָם שַׁ"ס וּפוֹסְקִים וְיֶחְכַּם הַרְבֵּה וְיִהְיֶה עַם הָאָרֶץ גָּמוּר, עַם נָבָל דְּקַבִּילוּ אוֹרַיְתָא שֶׁהוּא נוֹבְלוֹת חָכְמָה שֶׁלְּמַעְלָה תּוֹרָה, וְאֵינוֹ לוֹמֵד בְּרָזִין דְּאוֹרַיְתָא שֶׁהוּא חַיּוּת הַפְּנִימִי שֶׁל הַתּוֹרָה, וּמִי שֶׁהוּא לַמְדָן מֻפְלָג בָּקִי בְּכָל הַתּוֹרָה וְעוֹסֵק בְּפִלְפּוּל שֶׁל הֶבֶל שֶׁלֹּא לִשְׁמָהּ וְאֵינוֹ לוֹמֵד לִשְׁמָהּ לְהַשִּׂיג נֹעַם עֲרֵבוּת יְדִידוּת מְתִיקוּת הַתּוֹרָה אֲשֶׁר זֶה אִי אֶפְשָׁר לְהַשִּׂיג אִם לֹא בְּהָסִיר מִמֶּנּוּ כָּל אוֹת הַזְּמַן וַעֲרֵבוּת הַמֻּרְגָּשׁ, וְלִלְמֹד בְּסֵפֶר הַזֹּהַר וּבְכִתְבֵי מָרָן אֱלֹקִי הָאֲרִ"י, בְּעֵץ חַיִּים וּפְרִי עֵץ חַיִּים וְשַׁעַר הַיִּחוּדִים, בִּמְתִיקוּת וְנֹעַם זִיו הַשְּׁכִינָה שֶׁזֶּה יִקָּרֵא חָכָם, אֲבָל לַמְדָן לְפַלְפֵּל בְּפִלְפּוּל שֶׁל הֶבֶל וּמְקַיֵּם הַמִּצְווֹת כַּאֲבָנִים עַל רֹאשׁוֹ, זֶה נִקְרָא נָבָל וְלֹא חָכָם דְּקַבִּילוּ אוֹרַיְתָא וְלֹא חַכִּימוּ. [המשך בע"ה בשיעור השני]

 

 מה  המסר?

אתם יכולים לקרב את כל היהודים שיחזרו בתשובה ביום אחד, ואתם מבלבלים את כל אחינו בני ישראל בשטויות, אתם צועקים שמע ישראל, ולא שומעים אתכם בשמים, כמו שכתב הצה"ק רבי עקב אבוחצירא בשם הזוהר הקדוש שאם לא לומדים זוהר הקדוש השמע ישראל שאתם אומרים לא נשמעים בשמים – 

כולנו נצא למלחמה עולמית נגד הערב רב
 
וזה כולל כל החברה של בעלי תשובה – אם אתם לא עושים מה שאומר הרשב"י הקדוש זי"ע ועוד אלף צדיקים זי"ע הרי אתם אפיקורסים שלא מאמנינים בדברי חז"ל, ואתם לא מאמינים בי"ג עיקרים של אני מאמין 

 סדר שלש עשרה עיקרים 
ד – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא רִאשׁוֹן וְהוּא אַחֲרוֹן: – זה רואים ומבינים רק בזוהר הקדוש
ה – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ לוֹ לְבַדּוֹ רָאוּי לְהִתְפַּלֵּל. וְאֵין רָאוּי לְהִתְפַּלֵּל לְזוּלָתוֹ: – זה רואים ומבינים רק בזוהר הקדוש
ו – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁכָּל דִּבְרֵי נְבִיאִים אֱמֶת: – 
ז – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁנְּבוּאַת מֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם הָיְתָה אֲמִתִּית. וְשֶׁהוּא הָיָה אָב לַנְּבִיאִים. לַקּוֹדְמִים לְפָנָיו וְלַבָּאִים אַחֲרָיו:
ח – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁכָּל הַתּוֹרָה הַמְּצוּיָה עַתָּה בְיָדֵינוּ הִיא הַנְּתוּנָה לְמֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם:
ט – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ:
י – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ יוֹדֵעַ כָּל מַעֲשֵׂה בְנֵי אָדָם וְכָל מַחְשְׁבוֹתָם. שֶׁנֶּאֱמַר הַיֹּצֵר יַחַד לִבָּם הַמֵּבִין אֶל כָּל מַעֲשֵׂיהֶם:
יא – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ גּוֹמֵל טוֹב לְשׁוֹמְרֵי מִצְוֹתָיו וּמַעֲנִישׁ לְעוֹבְרֵי מִצְוֹתָיו:
יב – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. בְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ. וְאַף עַל פִּי שֶׁיִּתְמַהְמֵהַּ. עִם כָּל זֶה אֲחַכֶּה לּוֹ בְּכָל יוֹם שֶׁיָּבוֹא:
יג – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁתִּהְיֶה תְּחִיַּת הַמֵּתִים בְּעֵת שֶׁיַעֲלֶה רָצוֹן מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ וְיִתְעַלֶּה זִכְרוֹ לָעַד וּלְנֵצַח נְצָחִים
 
 
 
 

הרב עזריאל דביר – מדבר אחרי מוות קליני!!!

 תיעוד מצמרר של משפט בבית דין של מעלה

בהאשמה  שלא פעל מספיק, להפצה התורה ויראת שמיים

 

לקטע העיתון המקורי – לחץ כאן

 

 

 

מתוך עיתון " יום השישי " (כתבה בעמוד 34) ג' כסליו תש"נ 1.12.89

על הרב עזריאל דביר, מפקח בכיר במשרד החינוך שנפטר שבוע קודם לכן, בגיל 49,  אב לשש בנים ובנות, בתו  נשואה  לחנוך  ורדיגר  (בנו של ח"כ אברהם וורדיגר),  אחיו,  הרב שלמה דיכובסקי – כיהן  כאב בית דין בת"א.

הרב עזריאל דביר גר בירושלים בשכונת הר נוף, הירבה במתן צדקה. בכ"ב אייר תשמ"ט לקה בהתקף לב חמור והוטס למילווקי בארה"ב עם רעיתו רחל לניתוח ע"י ד"ר א. ג'ונסון מומחה מס' 1 בארה"ב לניתוחי לב. לאחר הניתוח

הראשון, לקה הרב עזריאל בהתקף לב נוסף, חמור יותר מקודמו, במשך 10  ימים  היה  במצב של אובדן הכרה על סף מוות קליני כאשר אשתו לידו. 

 

 

לקטע העיתון המקורי – לחץ כאן

   לפתע נחרדה אישתו מזעקה שיצאה מפיו: " ל א   א מ ו ת   כ י   א ח י ה ",

עניו נפקחו והוא דיבר:

"אל תפסיקו אותי עד אשר אסיים", ביקש. הרב דביר סיפר וסיפר עוד פעם סיפר לכל מי שפגש, תוך שהוא גורם להתרגשות ולרטט בקרב השומעים. "באותם ימים שישבתם לידי או התפללתם עלי, הרגשתי בחוש שנשמתי עולה למרומים ומתייצבת לפני כסא הכבוד", פתח את סיפורו בדרמטיות שרק אלה שהכירוהו ידעו שאין היא מעושה. "ראיתי בברור את הגוף שלי שוכב בבית החולים, לידו ניצבת רעייתי המסורה, ואני – מובל ממש ברגעים אלה אל בית דין של מעלה. רגעי המשפט היו קשים מנשוא. בבית דין של מעלה האשימו אותי בדברים קשים, ביקשו להוציא את דיני למוות"

 

הרב דביר רצה לפרט כיצד היה נראה בית הדין. עיקר סיפורו התמקד בטענות שהושמעו כנגדו ובפסק הסופי. "בקשתי והתחננתי על עצמי: 'יש לי אשה וילדים. רחמו עלי ואל תדינוני למוות' בכיתי. לכולם יש אשה וילדים ואינך מיוחס בכך השיבו לי".

 

המנוח לא היה מסוגל לספר בשטף אחד את מה שעבר עליו בבית דין של מעלה. מדי כמה דקות היה פורץ בבכי חנוק. ההתרגשות אחזה בשומעים והעבירה אותם לעולם אחר ולמבט אחר על כל החיים. והרב דביר המשיך:

 

"האשימו אותי שלא פעלתי דיי להפצת תורה ויראת שמים. מאידך הגיעו מלאכים רבים עד אין מספר והמליצו עלי בהצגת זכויותי ומעשי הטובים. אני – לא פסקתי כל העת מלבכות ולהתחנן על נפשי. בשלב מסויים הודיעו לי בבית דין של מעלה שמאות איש מתפללים עלי למטה ואף שינו לי את השם".

 

מיודעיו נדהמו להווכח שברגע הראשון לאחר שפקח את עיניו ידע שהוסיפו לו את השם אליהו על שמו הראשון. אחדים מהם פרשו לחדרים סמוכים מרוב התרגשות.

 

"כשראיתי שכלתה אלי הרעה ועוד מעט יצא גזר הדין אותו אין להשיב, ניסיתי להבטיח לבית דין של מעלה שמעתה ואילך אקדיש את כל חיי בהרבצת תורה ויראת שמיםאעשה כל אשר ביכולתי להאדרת כבוד שמו של הקב"ה בעולם. למרבה השמחה קיבל בית הדין את ההבטחה וביקש שאחזור שוב על הקבלה במילים מפורשות.

 

הצהרתי פעם נוספת שאני מקבל על עצמי להקדיש את עצמי להפצת תורה ויראת שמים. באותו רגע פסק בית הדין שיינתן לי עוד פסק זמן קצוב לחיות. כששמעתי את הפסק, החילותי לצעוק בשמחה רבה:

לא אמות כי אחיה…"

 

הרב חזר לארץ והפיץ במשך חודשים את אשר ארע לו ומה שנאמר לו בבית דין שמים.

בחודש כסלו התש"ן לקה בהתקף לב ונפטר.

 

שימו לב: רב, שומר מצוות, שבין השאר עסק בהנהלת קופת גמילות חסדים, גידל את ילדיו בדרך מצוות תורה, עסק בחינוך וניסה דרכו להכניס כמה שאפשר מודעות לתורת ישראל –

 

מגיע לבית דין שמים ועומד בהאשמות נוראות שברור מהן שלא מיעדים לו מקום בגן עדן!!…

מה ההאשמות: "לא פעלת די להפצת תורה ויראת שמים" ועוד דברים קשים שלא פרט!

התוצאה: בזכות שהבטיח לפרסם שם ה' ברבים – נתנו לו ארכה של תקופה קצרה לחיות.

 

למה לא זכה הרב עזריאל דביר לחיות תקופה ארוכה יותר?!

לא מוזכר במאמר – אבל נדרש ממנו בבית דין שמים גם לפרסם משיח – אולם הרב עזריאל דביר "דילג" על חלק זה כי "התבייש" כנראה מתגובת הציבור הדתי המסויים עמו הוא נמנה – ולכן הפר למעשה את הבטחתו לבית דין שמים – והפסיד את ההזדמנות שניתנה לו – ועוד נשפט אח"כ על שבועה שנתן לבית דין שמים ולא קיימה

ב ש ל מ ו ת ! !…

 

בכל מקרה – המסקנה העיקרית:

אפילו אדם השומר מצוות (גם  ב"דרגת" רב וכו') שלא יחשוב שהוא יזכה בבית דין שמים למקום בגן עדן

ולחיי נצח –  אם לא  פירסם את שם ה' מכספו וזמנו וכמובן אם לא הזהיר לבקש משיח,

ובעצמו לא צעק למשיח ולא פירסם מכספו משיח!

 

הרי כתוב (שבת ל"א, א') שאחת השאלות ששואלים בבית דין:

"האם ציפית לישועה"– ובכתבה זה לא הוזכר…

 

אופייני לאדם שכאשר נשמתו חוזרת לגוף, אז מתחיל יצר הרע לפתות את האדם, שיעשה לעצמו "הנחות, דילוגים    וקיצוצים וכו' " עם מה שקודם לכן הנשמה התחיבה בבית דין שמים לקיים!… הנשמה מטבעה היא טהורה ולא יודעת לשקר! אבל מרגע שהנשמה נמצאת בגוף – והגוף קשור לנפש בהמית – אז כבר יש ליצר הרע מקום לאחיזה והנשמה מגיעה ל"פשרות סבירות מתקבלות על הדעת" – ואחר כך בא המחיר הנורא משמים!!

 

גם בחטא אדם הראשון בגן העדן השיטה של הפיתוי היתה "פשרה בלבד":

לא לאכול מעץ הדעת, רק "טעימה קטנה" –

ואת המחיר הנוראי לכך אנחנו משלמים עד היום במשך אלפי שנים של סבל!! 

 

 

לקטע העיתון המקורי – לחץ כאן

 

 

 

▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼

 

2 comments

  1. חנניה יו"ט ליפא קליין

    ט"ז אלול שנת תשע"ב לפ"ק

    שלום לידידי הנכבד מורנו ר' שלום יהודה גראס שליט"א

    הנני מקוה שמעלת כבודו הינו בבריאות השלימה וה' ימלא ימיו ושנותיו בטוב ובנעימים.

    מעלת כבודו עוסק בהפצת הזוהר הקדוש בעולם כולו בתוך עם ישראל, ופסגת שאיפותיו הם שכל יהודי באשר הוא ילמוד לפחות דף זוהר בכל יום ויום, וכך יהיו בכל יום כמיליון סיומים של זוהר, כרצון ה', וכך ישלח לנו במהרה את גואלנו.

    אין לי אלא לברכו שה' יצליח בכל דרכיו שיזכה לראות בהתגשמות שאיפותיו, ועוד יותר ויותר.
    ראיתי את הדבר החדש שעשה, והוא דימוי שאיש שלמד בעולם הזה את הזוהר הקדוש וזיכה את הרבים, מקבל את שכרו, ואיך הולך כל דינו שם למעלה, דבר נאה ומתקבל, יפה בכל מידה נכונה, דבר לענין כמו שכתוב, אני ממש נהניתי לקרוא את זה, ואני מקוה שכל האנשים שיקראו את זה, יתעוררו ויעוררו אחרים ללמוד זוהר בשקידה.

    הנה הולך ומתגשם לנגד עינינו חזון משה רעיא מהימנא, שהבטיח לרבי שמעון בר יוחאי, שספרו ספר הזוהר הולך להוציא אותנו מן הגלות, כשזה יתגלה לסוף יומיא שפירושו "אחרית הימים", שזה כידוע דורנו שאנו עומדים בו עכשיו, וברוך ה' שיש לעם ישראל איש אחד גודר גדר ועומד בפרץ, לזכות את ישראל, והינו עמד בפרץ כל הימים בכל נושאי היהדות, ועכשיו עוסק ביתר שאת וביתר עז להביא את הגאולה השלימה, בזה שהוא ממריץ וממריץ כל הזמן את לימוד הזוהר, והננו יכולים לקרוא את הפסוק בכוונה "אשרנו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו ומה יפה ירושתינו"

    והננו קורא לכל עם ישראל להצטרף אליו ולענות לקריאתו "מי לה' אלי" וכך יהיה הגאולה, כן אני קורא לכל בעלי ההון שיש להם כסף ויכולים לתתו למטרות נעלות זה המטרה הנעלה ביותר כי זה ממש מביא את הגאולה…
    בכבוד רב
    ובשבח והודאה לה' יתברך שמו ויתעלה,
    חנניה יו"ט ליפא קליין
    עיה"ק אשדוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*