דרשות לפסח
M2U01799 האדמו'ר מהאלמין דרשה לשבת הגדול ברדיו 2000 ד' פרשת צו תשע'ה
זוהר הגדה של פסח 12 דף 22 מהאדמור מהאלמין 320×240
פסח-כשרות-המצות-לפסח-ב-האדמור-מהאלמין-דרשה-ברדיו-2000-1.mp3
כאן מדבר האדמו"ר מהאלמין
לִכְבוֹד הגאונים הצדיקים הרב יובל עובדיה והרב אברהם זיאד שליט"א, וכל המאזינים הצדיקים שיחיו מורי ורבותי! שאלו אותי כמה שאלות, ובמאמרים הבאים תמצאו תרוצים להשאלות: שמעתי גם כן שב"ה רבנים יוצאו עם קול קורא לאפרושי מאיסורא שלא למכור חמץ לרב שאשתו הולכת עם פאה נכרית ואפילו סינטטי וכו', ונדבר קצת לתרץ השאלות של השואלים בענין חובת מניעת והפרשת אדם מישראל מלעשות דבר איסור הרואה את חברו עושה דבר איסור, חייב למונעו ולהפרישו מעשיית האיסור ואפילו על ידי פעולות. למשל: הרואה את חברו לבוש בבגד שעטנז בשוגג, חייב להודיעו שהוא לבוש כלאיים כדי להפרישו מן האיסור, ואם לבשו במזיד, מוטלת על הרואה חובה לקרוע מעל חברו את הבגד אפילו בפרהסיא. זאת אומרת שעל פי הלכה צריכים להוריד את הפאה מעל הנשים ההולכות ברחוב, רק לא יכולים לעשות על פי החוק, ובוודאי שצריך על הלכה להוריד מעל ראשי הרבניות, שלא רק שהם עובדי עבודה זרה רק הם גם מכשילות את הרבים, וכן פסק הגר"ם שטערנבוך שליט"א שעל פי הלכה צריכים להוריד את הפאה, ושתשאר בגילוי ראש. ואם צריכים על פי ההלכה להוריד הפאה, איך אתה מוכר לו החמץ, האמת ניתן להאמר, שהיו צריכים להתארגן להוריד את הפאה מהרבניות שבעליהם ירא שמים, והם היו משלמים לכם 1000$ או יותר, רק האשה לא שומעת בקולה וכך נבייש אותה – ותפחד לילך בפאה, וכך לא תקלקל את כל הציבור שלהם, שלפעמים זה אלפים שמסתכלים עליה, ובגללה הולכים כולם עם פאה, והרב הגדול הזה או הרבי הגדול הזה יש לו כוח על ציבור של 20 אלף איש ואין לו כוח להוריד את הפאה של האשה הצדקנית שלו שהיא גלגול כזבי בת צור. ורק מפני הכבוד החליפו את השם. ונחזור לענין חובת מניעת והפרשת אדם מישראל מלעשות דבר איסור נחלקו הפוסקים, האם יסודו של חיוב זה הוא כענף ממצות "הוכח תוכיח" (ראה שו"ת חיים ביד סימן צג, שו"ת חדות יעקב אה"ע סי' ל וכן משמע מקובץ שיעורים, קובץ ביאורים על גיטין פרק רביעי) או מדין "לפני עיוור", אם הוא מדאורייתא (קובץ שיעורים ביצה פרק ד) או מדרבנן.
ידוע שיש היום ממש מגפה גדולה שמתים כל יום מאה אנשים ממחלת הסרטן וכידוע קוראים לזה בבית החולים מחלה של חרדים: מי הם המביאים את המגפה הנוראה? מי הם הדעא"ש שהורגים לנו ילדים וילדות קטנות אברכים ונשים צעירות שאין כבר מקום בבית החיים. תשובה: מַגֵּפָה – פֵּאָה נָכְרִית: בִּשְׂדֵי חֶמֶד כָּתַב (ס"ב) שֶׁכָּתַב כִּי עָוֹן זֶה מֵבִיא מַגֵּפָה רַחֲמָנָא לִצְּלָן מִפְּנֵי גִּלּוּי פְּאַת הַנָּשִׁים. וּבַעֲלָהּ שֶׁיֵּשׁ בְּיָדוֹ לִמְחוֹת וְאֵינוֹ מוֹחֶה נִקְרָא רָשָׁע, אוֹתִיּוֹת שֵׂעָר. וְרָאשֵׁי תֵּבוֹת שֵׂעָר בְּאִשָּׁה עֶרְוָה, "שֶׁבַע" לִרְמֹז שֶׁתֵּרֵד לְשֶׁבַע מַדְרֵגוֹת גֵּיהִנֹּם עַל יְדֵי זֶה עכדה"ק, וְהוּבָא דְּבָרָיו השאלות של הילדים והילדות לאמה שלהם לפני הסדר אִמָּא, הַאִם לֹא שָׁמַעְתְּ כִּי כָּל הַפֵּאוֹת הֵם עֲבוֹדָה זָרָה? וְאָסוּר לְהִתְפַּלֵּל וְלוֹמַר בְּרָכוֹת וְקִדּוּשׁ נֶגֶד עֲבוֹדָה זָרָה! מַה אֲנַחְנוּ בְּבָתֵּי הַכְּמָרִים? שֶׁמִּשְׁתַּחֲוִים לַעֲבוֹדָה זָרָה? אֲנַחְנוּ נִמְסֹר אֶת הַנֶּפֶשׁ, וְלֹא נֹאמַר שׁוּם דִּבְרֵי קְדֻשָּׁה נֶגֶד עֲבוֹדָה צאו והפגינו מִצְעָד הַתּוֹעֵבָה הַחֲרֵדִי: צְּאוּ וְהַפְגִּינוּ נֶגֶד מִצְעָד הַתּוֹעֵבָה שֶׁמִּתְחַלֵּל בְּכָל מָקוֹם עַל יְדֵי הַנָּשִׁים הַתּוֹעֵבוֹת שֶׁהוֹלְכוֹת בִּפְרִיצוּת נוֹרָאָה, בְּהֶכְשֵׁר כִּבְיָכוֹל שֶׁל אִישׁ צַר וְאוֹיֵב הָמָן הָרָע הַזֶּה, וּמְנַהֲלֵי הַסֶּמִינָרִים, וְהָעַסְקָנִים נֶגֶד גְּדוֹלֵי בַּת עַמִּי, אֵיךְ תּוּכְלִי לְהַחֲרִישׁ וּכְבוֹד ה' מִתְחַלֵּל בְּכָל מָקוֹם בְּעַזּוּת וְחֻצְפָּה, רַק אֵין יִרְאַת אֱלֹקִים וְאִם תַּחֲרִישִׁי בָּעֵת הַזֹּאת מָרָה הִיא אַחֲרִיתֵךָ. לָכֵן כֻּלָּנוּ נִהְיֶה שָׁם כֻּלָּנוּ נַפְגִין וְנִמְחֶה, נֶגֶד הַבֵּית יַעֲקֹב וְהַסֶּמִינָרִים, וְהַנָּשִׁים הַפְּרוּצוֹת, וּבְכָךְ נְבַטֵּל אֶת כָּל הַגְּזֵרוֹת, בּוֹאוֹ וְנִשְׂרוֹף אֶת הַפֵּאוֹת, בְּמַעֲמַד קִדּוּשׁ בַּחוּרִים יְקָרִים! אִם הָרֹאשׁ יְשִׁיבָה אוֹמֵר לְךָ שֶׁאִשְׁתְּךָ צְרִיכָה לָלֶכֶת עִם פֵּאָה, אַל תִּלְמַד אֶצְלוֹ תּוֹרָה, כִּי הוּא מְתַפְקֵד כְּמוֹ כֹּמֶר וְלֹא רֹאשׁ יְשִׁיבָה! הַכְּמָרִים הַגּוֹיִים רוֹצִים שֶׁכֻּלָּם יִשְׁתַּחֲווּ לְצֶלֶם, וְזֶה מַה שֶׁהָרַבָּנִים רַחֲמָנָא לִצְּלָן אוֹמְרִים בְּאֵין יוֹדְעִין, גּוֹרְמִים בַּהוֹרָאוֹת
מִצְעָד הַתּוֹעֵבָה הַחֲרֵדִי: צְּאוּ וְהַפְגִּינוּ נֶגֶד מִצְעָד הַתּוֹעֵבָה שֶׁמִּתְחַלֵּל בְּכָל מָקוֹם עַל יְדֵי הַנָּשִׁים הַתּוֹעֵבוֹת שֶׁהוֹלְכוֹת בִּפְרִיצוּת נוֹרָאָה, בְּהֶכְשֵׁר כִּבְיָכוֹל שֶׁל אִישׁ צַר וְאוֹיֵב הָמָן הָרָע הַזֶּה, וּמְנַהֲלֵי הַסֶּמִינָרִים, וְהָעַסְקָנִים נֶגֶד גְּדוֹלֵי
בַּת עַמִּי, אֵיךְ תּוּכְלִי לְהַחֲרִישׁ וּכְבוֹד ה' מִתְחַלֵּל בְּכָל מָקוֹם בְּעַזּוּת וְחֻצְפָּה, רַק אֵין יִרְאַת אֱלֹקִים וְאִם תַּחֲרִישִׁי בָּעֵת הַזֹּאת מָרָה הִיא אַחֲרִיתֵךָ. לָכֵן כֻּלָּנוּ נִהְיֶה שָׁם כֻּלָּנוּ נַפְגִין וְנִמְחֶה, נֶגֶד הַבֵּית יַעֲקֹב וְהַסֶּמִינָרִים, וְהַנָּשִׁים הַפְּרוּצוֹת, וּבְכָךְ נְבַטֵּל אֶת כָּל הַגְּזֵרוֹת, בּוֹאוֹ וְנִשְׂרוֹף אֶת הַפֵּאוֹת, בְּמַעֲמַד קִדּוּשׁ הִזְדַּעֲזַעִי אֶרֶץ וּמְלוֹאָהּ עַל הַפֶּשַׁע הַנִּתְעָב שֶׁל מְנַהֲלֵי הַסֶּמִינָרִים, שֶׁמַּחְטִיאִים אֶת בְּנוֹת בִּפְרִיצוּת הַנּוֹרָאָה שֶׁל הַפֵּאוֹת הַנָּכְרִיּוֹת.
הִזְדַּעֲזַעִי אֶרֶץ וּמְלוֹאָהּ עַל הַפֶּשַׁע הַנִּתְעָב שֶׁל הָרָאשִׁי יְשִׁיבוֹת שֶׁמַּחְטִיאִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בִּפְרִיצוּת הַנּוֹרָאָה שֶׁל הַפֵּאוֹת הַנָּכְרִיּוֹת! הִזְדַּעֲזַעִי אֶרֶץ וּמְלוֹאָהּ עַל הַפֶּשַׁע הַנִּתְעָב שֶׁל הָרָאשִׁי יְשִׁיבוֹת הָרְשָׁעִים, הָעֵרֶב רַב וְהָעֲמָלֵקִים הָאֲמִתִּיִּים שֶׁל הַדּוֹר, שֶׁמַּחְטִיאִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בִּפְרִיצוּת הַנּוֹרָאָה שֶׁל
הִזְדַּעֲזַעִי אֶרֶץ וּמְלוֹאָהּ עַל הַפֶּשַׁע הַנִּתְעָב שֶׁל הָרָאשִׁי יְשִׁיבוֹת, שֶׁמַּחְטִיאִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בִּפְרִיצוּת הַנּוֹרָאָה שֶׁל הַפֵּאוֹת הַנָּכְרִיּוֹת, וְלָמָּה מִתְפַּלְּאִים שֶׁיֵּשׁ גִּיּוּס? הֲלֹא הַחֲזוֹן אִישׁ אָמַר: כָּל הַגְּזֵרָה שֶׁל הַגִּיּוּס הִיא בִּגְלַל הַלְּבוּשׁ
מִי יִהְיֶה אָשֵׁם עַל 130 אֶלֶף טִילִים שֶׁחַס וְשָׁלוֹם וְיְשׁוּגְרוּ לְעֵבֶר אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל? וּמִי יִהְיֶה אָשֵׁם עַל פִּצְצַת אָטוֹם שֶׁתִּפֹּל חַס וְשָׁלוֹם? אֲבָל אֲשֵׁמִים אֲנַחְנוּ! אֲנַחְנוּ, אֲנַחְנוּ הָרוֹצְחִים!שֶׁלֹּא שָׂרְפוּ אֶת הָעֲבוֹדָה זָרָה הַפֵּאָה הַנָּכְרִית.
מורי ורבותי הַיְּוָנִים רָצוּ שֶּׁהַגּוּף יִהְיֶה יָפֶה. אָז מִי שֶׁהוֹלְכִים עִם פֵּאָה נָכְרִית הֵם מִתְיַוְּנִים. וּמִי שֶׁנִּלְחַם נֶגֶד הַפֵּאָה נָכְרִית הוּא חַשְׁמוֹנָאִי. וְיָכוֹל לְקַבֵּל נִיצוֹץ מִמַּתִּתְיָהוּ בֶּן יוֹחָנָן כֹּהֵן גָּדוֹל. בזכות מצוות התוכחה נזכה תיכף ומיד ממש לגאולה שלמה בב"א
27.88 GB (%27) מתוך 102 GB נמצאים בשימוש פעילות אחרונה בחשבון: לפני שעה פרטים |