ספר ניסי הזוהר- סיפורי ניסים של אמירת זוהר המגן
להורדה:
סיפור הנס של החתן והכלה גולדשטיין- ז אלול תשעו
(תמונות משמחת הניסים של חתן וכלה ראה בסוף הכתבה*)
האדמו"ר מהאלמין בחתונה – מתוך דרשה שסיפר האדמו"ר משני הניסים הגדולים של הרשב"י
נס ראשון:
רבי שמעון בר יוחאי מזווג זיווגים בחודש אחד:
הבחור החשוב מלוס אנג'לס בא להתייעץ עימי ולבקש ברכה [האדמו"ר מהאלמין] ואלה דבריו : אני כבר בן שלושים, באתי לארץ ישראל ומחפש שידוך, ובשום דרך לא הולך לי, ואין קץ ליסורים והסבל שאני עובר, אני ממש לא יודע מה מעכב אותי, הרי אני ב"ה בחור יפה משכיל ומוצלח ולא חסר לי שום דבר , אז למה לא הולך לי אף שידוך? למה זה קורה לי? למה אין לי מזל? לא עשיתי רע לאף אחד, אני אדם טוב, בעל חסד, משתדל לעשות המצוות ולא להיכשל בעבירות, אז מה הבעיה איתי ? [הייתי כבר אצל הרבה רבנים, ולא עזר לי כלום ,כמעט כל החברים שלי נשואים עם ילדים, ואני מבזבז את הזמן הכי יקר שלי בחיפושים, והולך סחור סחור ללא מוצא עם השידוכים האלה, אין לי מנוחה בנפש, כך גם קשה לי יותר להתרכז בתורה, מרוב הטרדה שאני שרוי בה] אנא רבי, שמעתי שאתה מפיץ זוהר בכל העולם ופועל ישועות, אנא עזור לי, אני ממש מיואש, בבקשה רבי תן לי עצה , בבקשה תברך אותי שאתחתן כבר!
ואני עונה לו: מי אני? אני לא רבי ולא רב, ועוד לא הגעתי להיות אפילו בן אדם פשוט, [ראה בספר שכר ועונש ותבין], אבל יש לי רבי גדול שהוא יכול לעזור לך!
הרבי הזה קוראים לו רבי שמעון בר יוחאי ע"ה.
קח ספר זוהר המגן ותאמר בכל יום הרבה פעמים ותוך 40 יום אתה תהיה חתן בעזרת השם יתברך שמו.
- אי אפשר לתאר כמה גדול כח הלומד זוהר הקדוש, שעל ידי זה מעורר ומפעיל וממשיך את נשמת הרשב"י עליו השלום, ממש כפשוטו, לרחם עלינו, כמו שאמרו בגמרא (סוכה דף מה ע"ב): ואמר חזקיה אמר רבי ירמיה משום רבי שמעון בן יוחאי יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה ואילמלי אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו ואילמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם עד סופו ואמר חזקיה אמר רבי ירמיה משום רבי שמעון בן יוחאי ראיתי בני עלייה והן מועטין אם אלף הן אני ובני מהן אם מאה הם אני ובני מהן אם שנים הן אני ובני הן.
ואפילו בדורנו הפשוט בכל רגע ובכל מקום, תוכלו להתקשר לנשמת הרשב"י[1] – ולזכות לישועות נפלאות, ובוודאי הרשב"י זי"ע יכיר לכם טובה ותושפעו ממקור הברכות, שכידוע שהזוהר הקדוש מגן ומציל מכל הצרות ומונע פגועים ואסונות. ובעזרת השם תראה ישועות גדולות. וביקשתי ממנו שיודיע לי ויבשר לנו בקרוב בשורות טובות.
- עוד עצה טובה: קח הרבה ספרונים של זוהר המגן, ותזכה את הרבים, כמו שהרשב"י מבטיח על זה כל מיני ברכות וישועות, ותחלק ותפיץ בירושלים בבתי כנסיות ובתי מדרשות, ותיכף לקח הבחור חבילה גדולה של ספרוני זוהר המגן והתחיל את העבודה הקדושה.
הַהַבְטָחוֹת הַגְּדוֹלוֹת שֶׁל הָרַשְׁבִּ"י:
(בְּזֹהַר תְּרוּמָה קכ"ח:)
אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי זיע"א:
מֵעִיד אֲנִי עָלַי שָׁמַיִם וָאָרֶץ, שֶׁכָּל הַמְּזַכֶּה אֶת הָרַבִּים
[בַּהֲפָצַת הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ]
מִתְעַלֶּה בְּשָׁלֹשׁ מַעֲלוֹת, מַה שֶּׁאֵין כָּל אָדָם זוֹכֶה לָזֶה
- כּוֹפֶה אֶת מַלְכוּת הָרִשְׁעָה.
- עוֹשֶׂה נַחַת רוּחַ וְעִלּוּי לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.
- מַעֲמִיד אֶת כָּל הָעוֹלָם שֶׁלֹּא יֵחָרֵב, וּמַרְבֶּה שָׁלוֹם.
וְעַל זֶה מַבְטִיחַ לוֹ הָרַשְׁבִּ"י:
- זוֹכֶה לִרְאוֹת בָּנִים לְבָנָיו.
- זוֹכֶה לַעֲשִׁירוּת בָּעוֹלָם הַזֶּה.
- זוֹכֶה לְעוֹלָם הַבָּא.
- אֵין שׁוּם אֶחָד שֶׁיָּכוֹל לְהַזִּיק וּלְהָרַע לוֹ.
- נִכְנַס לִשְׁנֵים עָשָׂר שַׁעֲרֵי גַּן עֵדֶן – וְאֵין מוֹחֶה בְּיָדוֹ.
- מַשְׁפִּיעִים עָלָיו שֶׁפַע בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל עִנְיָנִים לוֹ וּלְזַרְעוֹ עַד סוֹף כָּל הַדּוֹרוֹת.
- הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְהָרַשְׁבִּ"י מְבָרְכִים אוֹתָם בְּכָל הַבְּרָכוֹת שֶׁנִּתְבָּרֵךְ בָּהֶם אַבְרָהָם אָבִינוּ, שֶׁגַּם הוּא קִרֵב אֶת כֻּלָם לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.
- הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא קוֹרֵא לְאַרְבַּע מַחֲנוֹת מַלְאָכִים עֶלְיוֹנִים וּמְלַוִּים אוֹתוֹ, וְנִכְנַס לְשִׁבְעִים עוֹלָמוֹת גְּנוּזִים (גִּימַטְרִיָּא "סוֹד"), שֶׁלֹּא זוֹכֶה בָּהֶם שׁוּם אָדָם אַחֵר – וּמְיֻחָדִים רַק לוֹ.
- ובתוך 40 יום, מספר הבחור שנהיה חתן עם בחורה בת גילו, מלוס אנג'לס.
אמרתי לו : מזל טוב לרבי שמעון בר יוחאי ע"ה, כדאי לסמוך על רבי שמעון בשעת הדחק.
נס שני:
ביום הראשון של חול המועד פסח, טלפן אלי אחיו של החתן הצדיק, רבי יהושע גודלשיין שהוא סופר סתם בירושלים עיר הקודש, וסיפר לי שבאותו יום ראשון של חוה"מ פסח הכלה המיועדת הובהלה באמבולנס לבית החולים עם שיתוק מלא בשתי רגליה, ובא אלי בתחינה לישועה וברכה ממני! ואמר שכבר הזמינו אולם לחתונה, בראש חודש סיון תשע"ו!
אני עונה לו, מי אני? אני לא רבי ולא רב, ועוד לא היגעתי להיות אפילו בן אדם פשוט, אבל יש לי רבי גדול שהוא יכול לעזור לך!
ואתם כבר מכירים את הרבי הגדול מהנס הראשון!
לכן העצה כדלהלן:
קח הרבה ספרי זוהר המגן, שלח לכלה בבית החולים ושתאמר את זוהר המגן ללא הפסקה, כמו כן שיאמרו כל המשפחה: הקרובה: החתן, אחים ואחיות האבא והאמא: ותזכה בע"ה לראות תיכף ישועות, לא צריך בית חולים, הרשב"י יעשה לך את העבודה, ותראו ניסים ונפלאות.
ענה לי : אני הולך תיכף לעשות הכל, ובירכתי אותו בזכות רבי שמעון בר יוחאי ובי אלעזר בנו ע"ה.
הנס הגדול:
אחרי שעתיים בערך, טלפן אלי הרב יהושע אחיו של החתן, ואמר שהכלה כבר הולכת על הרגליים, ועוד מעט הולכת הבייתה מהבית חולים!
אמרתי : מזל טוב לרבי שמעון בר יוחאי ע"ה להנס הגדול שנעשה בזכות הרבים, בזכותו "תורתו מגן לנו!"
אמרתי : בבקשה תזמין אותי לחתונה של אחיך.
באתי לחתונה בראש חודש סיון, ואמרתי שם דרשה, וסיפרתי כל הניסים ושם עמדו על ידי החתן, אחיו והמשפחה, וכולם העידו ואמרו שכך קרה. ורבי יהושע מספר שתיכף שלח את אשתו לבית חולים להביא לכלה את ספר זוהר המגן.
אחד שאל אותי : מה זה הנס הזה? האם זה כישוף?
עניתי לו:
תשמע, בכל יום כשאדם הולך לישון, שני שליש מנשמתו עולה לשמים ומעידה וכותבת באצבעה הקטנה כל המצוות וכל העבירות שעשה באותו יום, ואחרי מאה ועשרים שנה מראים לבן אדם כתב ידו מה שהוא העיד וכתב.
ויש מאזניים של זכיות בצד אחד ועבירות בצד שני.
וכתוב בגמרא ראש השנה (דף טז.): ואדם נידון בר"ה וגזר דין שלו נחתם ביוה"כ, ר' יוסי אומר אדם נידון בכל יום, שנאמר (איוב ז, יח) ותפקדנו לבקרים, רבי נתן אומר אדם נידון בכל שעה שנאמר (איוב ז, יח) לרגעים תבחננו.
ואם הקב"ה רואה שהבן אדם עושה יותר מידי עבירות שולח לו יסורים כדי שיחזר בתשובה.
ואם עושה תשובה ומרבה את הזכיות אז הכף מאזניים של הזכיות גובר, ויוצא מהצרות.
עכשיו תשמעו אם לומדים רק פעם אחד את התיקונים האלה בזוהר המגן, זה שוה ערך ל -250 אלף סיומי זוהר הקדוש, ואם אומרים הרבה פעמים כמה זה שוה, ואם אומרים כל המשפחה כמה זה שוה?
לכן קורים כל הישועות הגדולות כשקוראים את התיקונים האלה. וכל זה, הכין לנו רבי שמעון בר יוחאי לדור האחרון, שיהיו רוב הרבנים מהערב רב, ורק יחטיאו את הרבים בדיעות כוזבות ולא רוצים לעזור לאנשים, ובוודאי שלא רוצים להגיד ללמוד דקה זוהר הקדוש, כי אם בעקבות הלימוד הזוהר יזכה האדם תיכף לישועה, אז כבר אינם צריכים לרב הזה, ולא יתנו לו ,לא כסף ולא כבוד [ראה בספר הערב רב חלקים טז, יז באריכות]. ועתה כתבתי על קצה המזלג ולא כל הדרשה, מפאת חוסר הזמן, אבל המבין יבין, והחכם עיניו בראשו.
צָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ
יְהִי רָצוֹן שֶׁיְּעָרֶה הַשֵּׁם עָלֵינוּ רוּחַ טָהֳרָה, וְנִזְכֶּה לְטַהֵר לְבָבֵנוּ לַעֲבֹד לְיוֹצְרֵנוּ בְּכָל כֹּחֵנוּ וּבְכָל נַפְשֵׁנוּ וּבְכָל מְאֹדֵנוּ, כְּמוֹ שְׁהָרַעֲיָא מְהֵימְנָא מְצַוֶּה אוֹתָנוּ לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַוְוקָא, שֶׁתּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ (זוֹהַר פִּנְחָס ריט.) עַד שֶׁיִּשְׁלַח לָנוּ מְשִׁיחֵנוּ וִיקַבֵּץ נִדָּחֵנוּ וְיִּבְנֶה בֵּית תִּפְאַרְתֵּנוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן.
[[1]] כתב בספר פלא יועץ (ערך דובב) וזה לשונו: פירשו רבותינו ז"ל שכל תלמיד חכם שאומרים דבר תורה משמו בעולם הזה שפתותיו דובבות בקבר ויש לו הנאה ונחת רוח כשותה יין קונדיטון, כמו שכתוב בירושלמי מסכת שקלים,… כתוב בספרים שפעם אחת היה שמד ונגלה מוהר"מ אלשיך ז"ל בהקיץ, והציל לאחד מתוך ההפיכה, מפני סיבה שהיה לומד ספרו בתמידות, עכ"ל.
[ראה בליקוטים מכתבי הרמח"ל זצ"ל [רבי משה חיים לוצאטו] בענין כותל המערבי, סוד לוז: באדם נשאר עצם אחד בקבר הנקרא לוז, ועליו יבנה הגוף לתחית המתים. ויש שם גם חלק מן הנפש והיא נק' הבלא דגרמי. כן הוא בבית המקדש, נשאר הכותל המערבי, וה"ס זה לוז שעליו יבנה הבנין לע"ל, ואותה הקדושה השורה עליו נק' הבלא דגרמי].
ובספר תורה וחיים להרי"ח הטוב זי"ע (מערכת חת), כתב: אם אומרים חידושים של תלמיד חכם שכבר בעולם העליון, הרי הוא בא מעולם העליון לאותו מקום כמבואר בזוהר הקדוש (חלק ג' פרשת פנחס דף ר"כ ע"א), וז"ל: שמעו חד קלא דהוה אמר, פנון אתר פנון אתר לרבי פנחס בן יאיר, דאיהו גבייכו, דתנינן דכל אתר דצדיקא אתחדש ביה מלי דאורייתא, כד איהו בההוא עלמא, פקיד לההוא אתר ואתי ליה לגביה, וכל שכן כד שראן בגוויה צדיקייא א
בס"ד
האדמו"ר מהאלמין בחתונה – מתוך דרשה שסיפר האדמו"ר משני הניסים הגדולים של הרשב"י
נס הראשון:
רבי שמעון בר יוחאי מזווג זיווגים בחודש אחד:
הבחור החשוב מלוס אנג'לס בא להתייעץ עימי ולבקש ברכה [האדמו"ר מהאלמין] ואלה דבריו : אני כבר בן שלושים, באתי לארץ ישראל ומחפש שידוך, ובשום דרך לא הולך לי, ואין קץ ליסורים והסבל שאני עובר, אני ממש לא יודע מה מעכב אותי, הרי אני ב"ה בחור יפה משכיל ומוצלח ולא חסר לי שום דבר , אז למה לא הולך לי אף שידוך? למה זה קורה לי? למה אין לי מזל? לא עשיתי רע לאף אחד, אני אדם טוב, בעל חסד, משתדל לעשות המצוות ולא להיכשל בעבירות, אז מה הבעיה איתי ? [הייתי כבר אצל הרבה רבנים, ולא עזר לי כלום ,כמעט כל החברים שלי נשואים עם ילדים, ואני מבזבז את הזמן הכי יקר שלי בחיפושים, והולך סחור סחור ללא מוצא עם השידוכים האלה, אין לי מנוחה בנפש, כך גם קשה לי יותר להתרכז בתורה, מרוב הטרדה שאני שרוי בה] אנא רבי, שמעתי שאתה מפיץ זוהר בכל העולם ופועל ישועות, אנא עזור לי, אני ממש מיואש, בבקשה רבי תן לי עצה , בבקשה תברך אותי שאתחתן כבר!
ואני עונה לו: מי אני? אני לא רבי ולא רב, ועוד לא הגעתי להיות אפילו בן אדם פשוט, [ראה בספר שכר ועונש ותבין], אבל יש לי רבי גדול שהוא יכול לעזור לך!
הרבי הזה קוראים לו רבי שמעון בר יוחאי ע"ה.
קח ספר זוהר המגן ותאמר בכל יום הרבה פעמים ותוך 40 יום אתה תהיה חתן בעזרת השם יתברך שמו.
- אי אפשר לתאר כמה גדול כח הלומד זוהר הקדוש, שעל ידי זה מעורר ומפעיל וממשיך את נשמת הרשב"י עליו השלום, ממש כפשוטו, לרחם עלינו, כמו שאמרו בגמרא (סוכה דף מה ע"ב): ואמר חזקיה אמר רבי ירמיה משום רבי שמעון בן יוחאי יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה ואילמלי אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו ואילמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם עד סופו ואמר חזקיה אמר רבי ירמיה משום רבי שמעון בן יוחאי ראיתי בני עלייה והן מועטין אם אלף הן אני ובני מהן אם מאה הם אני ובני מהן אם שנים הן אני ובני הן.
ואפילו בדורנו הפשוט בכל רגע ובכל מקום, תוכלו להתקשר לנשמת הרשב"י[1] – ולזכות לישועות נפלאות, ובוודאי הרשב"י זי"ע יכיר לכם טובה ותושפעו ממקור הברכות, שכידוע שהזוהר הקדוש מגן ומציל מכל הצרות ומונע פגועים ואסונות. ובעזרת השם תראה ישועות גדולות. וביקשתי ממנו שיודיע לי ויבשר לנו בקרוב בשורות טובות.
- עוד עצה טובה: קח הרבה ספרונים של זוהר המגן, ותזכה את הרבים, כמו שהרשב"י מבטיח על זה כל מיני ברכות וישועות, ותחלק ותפיץ בירושלים בבתי כנסיות ובתי מדרשות, ותיכף לקח הבחור חבילה גדולה של ספרוני זוהר המגן והתחיל את העבודה הקדושה.
הַהַבְטָחוֹת הַגְּדוֹלוֹת שֶׁל הָרַשְׁבִּ"י:
(בְּזֹהַר תְּרוּמָה קכ"ח:)
אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי זיע"א:
מֵעִיד אֲנִי עָלַי שָׁמַיִם וָאָרֶץ, שֶׁכָּל הַמְּזַכֶּה אֶת הָרַבִּים
[בַּהֲפָצַת הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ]
מִתְעַלֶּה בְּשָׁלֹשׁ מַעֲלוֹת, מַה שֶּׁאֵין כָּל אָדָם זוֹכֶה לָזֶה
- כּוֹפֶה אֶת מַלְכוּת הָרִשְׁעָה.
- עוֹשֶׂה נַחַת רוּחַ וְעִלּוּי לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.
- מַעֲמִיד אֶת כָּל הָעוֹלָם שֶׁלֹּא יֵחָרֵב, וּמַרְבֶּה שָׁלוֹם.
וְעַל זֶה מַבְטִיחַ לוֹ הָרַשְׁבִּ"י:
- זוֹכֶה לִרְאוֹת בָּנִים לְבָנָיו.
- זוֹכֶה לַעֲשִׁירוּת בָּעוֹלָם הַזֶּה.
- זוֹכֶה לְעוֹלָם הַבָּא.
- אֵין שׁוּם אֶחָד שֶׁיָּכוֹל לְהַזִּיק וּלְהָרַע לוֹ.
- נִכְנַס לִשְׁנֵים עָשָׂר שַׁעֲרֵי גַּן עֵדֶן – וְאֵין מוֹחֶה בְּיָדוֹ.
- מַשְׁפִּיעִים עָלָיו שֶׁפַע בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל עִנְיָנִים לוֹ וּלְזַרְעוֹ עַד סוֹף כָּל הַדּוֹרוֹת.
- הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְהָרַשְׁבִּ"י מְבָרְכִים אוֹתָם בְּכָל הַבְּרָכוֹת שֶׁנִּתְבָּרֵךְ בָּהֶם אַבְרָהָם אָבִינוּ, שֶׁגַּם הוּא קִרֵב אֶת כֻּלָם לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.
- הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא קוֹרֵא לְאַרְבַּע מַחֲנוֹת מַלְאָכִים עֶלְיוֹנִים וּמְלַוִּים אוֹתוֹ, וְנִכְנַס לְשִׁבְעִים עוֹלָמוֹת גְּנוּזִים (גִּימַטְרִיָּא "סוֹד"), שֶׁלֹּא זוֹכֶה בָּהֶם שׁוּם אָדָם אַחֵר – וּמְיֻחָדִים רַק לוֹ.
- ובתוך 40 יום, מספר הבחור שנהיה חתן עם בחורה בת גילו, מלוס אנג'לס.
אמרתי לו : מזל טוב לרבי שמעון בר יוחאי ע"ה, כדאי לסמוך על רבי שמעון בשעת הדחק.
נס השני:
ביום הראשון של חול המועד פסח, טלפן אלי אחיו של החתן הצדיק, רבי יהושע גודלשיין שהוא סופר סתם בירושלים עיר הקודש, וסיפר לי שבאותו יום ראשון של חוה"מ פסח הכלה המיועדת הובהלה באמבולנס לבית החולים עם שיתוק מלא בשתי רגליה, ובא אלי בתחינה לישועה וברכה ממני! ואמר שכבר הזמינו אולם לחתונה, בראש חודש סיון תשע"ו!
אני עונה לו, מי אני? אני לא רבי ולא רב, ועוד לא היגעתי להיות אפילו בן אדם פשוט, אבל יש לי רבי גדול שהוא יכול לעזור לך!
ואתם כבר מכירים את הרבי הגדול מהנס הראשון!
לכן העצה כדלהלן:
קח הרבה ספרי זוהר המגן, שלח לכלה בבית החולים ושתאמר את זוהר המגן ללא הפסקה, כמו כן שיאמרו כל המשפחה: הקרובה: החתן, אחים ואחיות האבא והאמא: ותזכה בע"ה לראות תיכף ישועות, לא צריך בית חולים, הרשב"י יעשה לך את העבודה, ותראו ניסים ונפלאות.
ענה לי : אני הולך תיכף לעשות הכל, ובירכתי אותו בזכות רבי שמעון בר יוחאי ובי אלעזר בנו ע"ה.
הנס הגדול:
אחרי שעתיים בערך, טלפן אלי הרב יהושע אחיו של החתן, ואמר שהכלה כבר הולכת על הרגליים, ועוד מעט הולכת הבייתה מהבית חולים!
אמרתי : מזל טוב לרבי שמעון בר יוחאי ע"ה להנס הגדול שנעשה בזכות הרבים, בזכותו "תורתו מגן לנו!"
אמרתי : בבקשה תזמין אותי לחתונה של אחיך.
באתי לחתונה בראש חודש סיון, ואמרתי שם דרשה, וסיפרתי כל הניסים ושם עמדו על ידי החתן, אחיו והמשפחה, וכולם העידו ואמרו שכך קרה. ורבי יהושע מספר שתיכף שלח את אשתו לבית חולים להביא לכלה את ספר זוהר המגן.
אחד שאל אותי : מה זה הנס הזה? האם זה כישוף?
עניתי לו:
תשמע, בכל יום כשאדם הולך לישון, שני שליש מנשמתו עולה לשמים ומעידה וכותבת באצבעה הקטנה כל המצוות וכל העבירות שעשה באותו יום, ואחרי מאה ועשרים שנה מראים לבן אדם כתב ידו מה שהוא העיד וכתב.
ויש מאזניים של זכיות בצד אחד ועבירות בצד שני.
וכתוב בגמרא ראש השנה (דף טז.): ואדם נידון בר"ה וגזר דין שלו נחתם ביוה"כ, ר' יוסי אומר אדם נידון בכל יום, שנאמר (איוב ז, יח) ותפקדנו לבקרים, רבי נתן אומר אדם נידון בכל שעה שנאמר (איוב ז, יח) לרגעים תבחננו.
ואם הקב"ה רואה שהבן אדם עושה יותר מידי עבירות שולח לו יסורים כדי שיחזר בתשובה.
ואם עושה תשובה ומרבה את הזכיות אז הכף מאזניים של הזכיות גובר, ויוצא מהצרות.
עכשיו תשמעו אם לומדים רק פעם אחד את התיקונים האלה בזוהר המגן, זה שוה ערך ל -250 אלף סיומי זוהר הקדוש, ואם אומרים הרבה פעמים כמה זה שוה, ואם אומרים כל המשפחה כמה זה שוה?
לכן קורים כל הישועות הגדולות כשקוראים את התיקונים האלה. וכל זה, הכין לנו רבי שמעון בר יוחאי לדור האחרון, שיהיו רוב הרבנים מהערב רב, ורק יחטיאו את הרבים בדיעות כוזבות ולא רוצים לעזור לאנשים, ובוודאי שלא רוצים להגיד ללמוד דקה זוהר הקדוש, כי אם בעקבות הלימוד הזוהר יזכה האדם תיכף לישועה, אז כבר אינם צריכים לרב הזה, ולא יתנו לו ,לא כסף ולא כבוד [ראה בספר הערב רב חלקים טז, יז באריכות]. ועתה כתבתי על קצה המזלג ולא כל הדרשה, מפאת חוסר הזמן, אבל המבין יבין, והחכם עיניו בראשו.
צָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ
יְהִי רָצוֹן שֶׁיְּעָרֶה הַשֵּׁם עָלֵינוּ רוּחַ טָהֳרָה, וְנִזְכֶּה לְטַהֵר לְבָבֵנוּ לַעֲבֹד לְיוֹצְרֵנוּ בְּכָל כֹּחֵנוּ וּבְכָל נַפְשֵׁנוּ וּבְכָל מְאֹדֵנוּ, כְּמוֹ שְׁהָרַעֲיָא מְהֵימְנָא מְצַוֶּה אוֹתָנוּ לִלְמוֹד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ דַוְוקָא, שֶׁתּוֹרַת הָרַשְׁבִּ"י מֵאִיר עַד סוֹף הַדּוֹרוֹת, וְצָרִיךְ לִלְמוֹד וְלֹא לָתֶת מְנוּחָה לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַד שֶׁיִּגְאָלֵנוּ (זוֹהַר פִּנְחָס ריט.) עַד שֶׁיִּשְׁלַח לָנוּ מְשִׁיחֵנוּ וִיקַבֵּץ נִדָּחֵנוּ וְיִּבְנֶה בֵּית תִּפְאַרְתֵּנוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן.
[[1]] כתב בספר פלא יועץ (ערך דובב) וזה לשונו: פירשו רבותינו ז"ל שכל תלמיד חכם שאומרים דבר תורה משמו בעולם הזה שפתותיו דובבות בקבר ויש לו הנאה ונחת רוח כשותה יין קונדיטון, כמו שכתוב בירושלמי מסכת שקלים,… כתוב בספרים שפעם אחת היה שמד ונגלה מוהר"מ אלשיך ז"ל בהקיץ, והציל לאחד מתוך ההפיכה, מפני סיבה שהיה לומד ספרו בתמידות, עכ"ל.
[ראה בליקוטים מכתבי הרמח"ל זצ"ל [רבי משה חיים לוצאטו] בענין כותל המערבי, סוד לוז: באדם נשאר עצם אחד בקבר הנקרא לוז, ועליו יבנה הגוף לתחית המתים. ויש שם גם חלק מן הנפש והיא נק' הבלא דגרמי. כן הוא בבית המקדש, נשאר הכותל המערבי, וה"ס זה לוז שעליו יבנה הבנין לע"ל, ואותה הקדושה השורה עליו נק' הבלא דגרמי].ובספר תורה וחיים להרי"ח הטוב זי"ע (מערכת חת), כתב: אם אומרים חידושים של תלמיד חכם שכבר בעולם העליון, הרי הוא בא מעולם העליון לאותו מקום כמבואר בזוהר הקדוש (חלק ג' פרשת פנחס דף ר"כ ע"א), וז"ל: שמעו חד קלא דהוה אמר, פנון אתר פנון אתר לרבי פנחס בן יאיר, דאיהו גבייכו, דתנינן דכל אתר דצדיקא אתחדש ביה מלי דאורייתא, כד איהו בההוא עלמא, פקיד לההוא אתר ואתי ליה לגביה, וכל שכן כד שראן בגוויה צדיקייא אחרנין, לחדתא בההוא אתר דאמרין מלי דאורייתא, כגוונא דא דהוה אתי רבי פנחס בן יאיר למפקד לאתריה, ואשכח אלין צדיקייא מחדתין מלין דאורייתא, ואתחדש כמלקדמין ההוא מלה דרבי פנחס בן יאיר קמיה.
תרגום הזוהר: שמעו קול אחד שהיה אומר פנו מקום פנו מקום לרבי פנחס בן יאיר, שהוא בא אצלינו, שלמדנו, דבכל מקום שהצדיק חידש בו דברי תורה, כאשר הוא בעולם ההוא [העליון] פוקד לאותו מקום [בעולם הזה] ובא אליו, וכל שכן ששורין בו צדיקים אחרים לקדש אותו מקום, ולומדים שם תורה, כעין זה הנה בא רבי פנחס בן יאיר לפקוד מקומו, ומצא אלו הצדיקים מחדשין דברי תורה ונתחדש אותו דבר תורה שאמר מלפנים, רבי פנחס בן יאיר, עתה מתחדש לפניו כאן.
על ידי הפצת ספריו זוכה לישב במחיצתו בעולם הבא: המדפיס ספרים מממונו להוציא לאור תורה זוכה ויושב במחיצת התלמידי חכמים מחברי הספרים, שהרי על ידו יצא החיבור לעולם, ותרבה הדעת בכל עת, ואילו היה גנוז למקצועות המשכן בירכתיים, לא היו לומדים בו. – ב. והנה אמרו חז"ל במסכת יבמות (דף צ"ו ע"ב) שפתותיו דובבות וכו' כדאיתא שם, ולפי זה הגורם שיהיה החכם חי אחרי מותו, גם הוא זוכה ויושב במחיצתו, שהרי הוא גרם להחיותו, ואין ספק כשהוא בא לעולם הבא, החכם בעצמו עם סיעת מרחמוהי יוצאין לקראתו לקבל פניו. (הגאון מהרח"א איסטרולסה בספרו בן אברהם פרשת וישלח דף כ"ג ע"ב). (וכן שמעתי דכבר אמרה רבי יהודה חסיד זי"ע).
הספר של הצדיק הוא נשמת הצדיק: בחלום וכו' עיין שם, ונא לעיין בהסכמת הגה"צ מהרי"ח זוננפלד זכותו יגן עלינו אמן, לספר "צדקה ומשפט", אודות הוצאה לאור. (ראה עוד מהר"ח פלאגי זצ"ל בספרו "תורה וחיים", מ"ע ס' אות ריז). גם האדמו"ר מסאדיגורא זכותו יגן עלינו אמן, מביא שהציון להצדיק הוא בשביל הגוף והנפש, והספר של הצדיק הוא לנשמת הצדיק.
חרנין, לחדתא בההוא אתר דאמרין מלי דאורייתא, כגוונא דא דהוה אתי רבי פנחס בן יאיר למפקד לאתריה, ואשכח אלין צדיקייא מחדתין מלין דאורייתא, ואתחדש כמלקדמין ההוא מלה דרבי פנחס בן יאיר קמיה.
תרגום הזוהר: שמעו קול אחד שהיה אומר פנו מקום פנו מקום לרבי פנחס בן יאיר, שהוא בא אצלינו, שלמדנו, דבכל מקום שהצדיק חידש בו דברי תורה, כאשר הוא בעולם ההוא [העליון] פוקד לאותו מקום [בעולם הזה] ובא אליו, וכל שכן ששורין בו צדיקים אחרים לקדש אותו מקום, ולומדים שם תורה, כעין זה הנה בא רבי פנחס בן יאיר לפקוד מקומו, ומצא אלו הצדיקים מחדשין דברי תורה ונתחדש אותו דבר תורה שאמר מלפנים, רבי פנחס בן יאיר, עתה מתחדש לפניו כאן.
על ידי הפצת ספריו זוכה לישב במחיצתו בעולם הבא: המדפיס ספרים מממונו להוציא לאור תורה זוכה ויושב במחיצת התלמידי חכמים מחברי הספרים, שהרי על ידו יצא החיבור לעולם, ותרבה הדעת בכל עת, ואילו היה גנוז למקצועות המשכן בירכתיים, לא היו לומדים בו. – ב. והנה אמרו חז"ל במסכת יבמות (דף צ"ו ע"ב) שפתותיו דובבות וכו' כדאיתא שם, ולפי זה הגורם שיהיה החכם חי אחרי מותו, גם הוא זוכה ויושב במחיצתו, שהרי הוא גרם להחיותו, ואין ספק כשהוא בא לעולם הבא, החכם בעצמו עם סיעת מרחמוהי יוצאין לקראתו לקבל פניו. (הגאון מהרח"א איסטרולסה בספרו בן אברהם פרשת וישלח דף כ"ג ע"ב). (וכן שמעתי דכבר אמרה רבי יהודה חסיד זי"ע).
הספר של הצדיק הוא נשמת הצדיק: בחלום וכו' עיין שם, ונא לעיין בהסכמת הגה"צ מהרי"ח זוננפלד זכותו יגן עלינו אמן, לספר "צדקה ומשפט", אודות הוצאה לאור. (ראה עוד מהר"ח פלאגי זצ"ל בספרו "תורה וחיים", מ"ע ס' אות ריז). גם האדמו"ר מסאדיגורא זכותו יגן עלינו אמן, מביא שהציון להצדיק הוא בשביל הגוף והנפש, והספר של הצדיק הוא לנשמת הצדיק.
תמונות מסיפור הניסים של החתן והכלה גולדשטיין1