שאלה האם מותר לומר לנשים לומר פתח אליהו הנביא זכור לטוב
סגולת לימוד פתח אליהו מהרי"ח הטוב זי"ע
סגולת פתח אליהו: מְקָרֵב גְּאֻלַּת יִשְׂרָאֵל בְּרַחֲמִים. ב. מְבַטֵּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת. ג. זוֹכֶה לְטַהֵר וּלְקַדֵּשׁ אֶת נִשְׁמָתוֹ שֶׁתָּאִיר וְתַזְהִיר בְּאוֹר נִפְלָא וּמְזַכְּכָהּ מִכָּל סְיָג וּפְגָם עַד שֶׁמְּרַפְּאָהּ לְגַמְרֵי. ד. מַרְחִיק מֵעַצְמוֹ כָּל הַמְקַטְרְגִים וְיֵצֶר הָרַע. ה. יִשָּׁמֵר מִמִּקְרִים רָעִים בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא. ו. יִנָּצֵל מִתַּאֲווֹת רָעוֹת וּמִמִּדּוֹת רָעוֹת. ז. הֲרֵי הוּא כְּהוֹגֶה וּמְפָרֵשׁ אֶת הַשֵּׁם שֶׁיֵּשׁ בְּכֹחוֹ לַעֲשׂוֹת נִסִּים. ח. יִזְכֶּה לַחֲזוֹת בְּנֹעַם הַשֵּׁם. ט. נִצָּל מִטִּמְטוּם הַלֵּב וְהוֹפֵךְ לֵב הָאֶבֶן לְלֵב מֵאִיר וּמֵבִין. י. זוֹכֶה לְהָבִין אֶת לִמּוּדוֹ וּמִתְקַיֵּם בְּיָדוֹ. יא. מסוגל להתקבל תפילות ישראל.
"כְּדַאי הוּא רַבִּי שִׁמְעוֹן לִסְמֹךְ עָלָיו בִּשְׁעַת הַדְּחָק", שֶׁבִּזְכוּת שֶׁלּוֹמְדִים בְּסִפְרוֹ שֶׁל הַתַּנָּא הָאֱלֹקִי רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, נִוָּשַׁע בְּכָל הַנִּצְרָךְ לָנוּ. וְעַל יְדֵי זֶה יֻ'שְׁפַּע שֶׁ'פַע רַ'ב בְּ'כָל הָעוֹלָמוֹת, רָאשֵׁי תֵּבוֹת רַשְׁבִּ"י, שֶׁהָעוֹסֵק בְּתוֹרָתוֹ יִזְכֶּה בְּסִיַּעְתָּא דִּשְׁמַיָּא לְשֶׁפַע רַב רוּחָנִי וְגַשְׁמִי.
כָּל גּוּפֵי הַקַּבָּלָה תְּלוּיִים בּוֹ
וזה לשון הפרדס (שער דלי״ת על המאמר פתח אליהו ז"ל): הנה אליהו ז״ל כוון לבאר במאמר הזוהר ובגופיה חכמה האלהית, ומאמר הזה כולל רוב פינות החכמה עכ״ל. בְּנִי! אִם אַתָּה רוֹצֶה לִזְכּוֹת לְזַכֵּךְ אֶת נַפְשְׁךָ, הֶרְגֵּל עַצְמְךָ לוֹמַר בְּכָל יוֹם קֹדֶם הַתְּפִלָּה תְּפִלָּתוֹ שֶׁל אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא וְכָל גּוּפֵי חָכְמַת הַקַּבָּלָה תְּלוּיִין וְנִמְצָאִין בָּהּ, (סוֹד ה').
ולימוד פתיחת אליהו זכור לטוב היא מסוגלת הרבה לבירור ניצוצי קדושה, והרגיל בה טוב לו לעתים שהוא טרוד בהם, ומה גם בשביל לילות הקיץ שאוכלים על הגגות דאי אפשר ללמוד לאור הנר. (בן איש חי פרשת בהר בחוקותי)
מְסֻגֶּלֶת לְי"ב סְגוּלוֹת נִפְלָאוֹת: טוֹב לוֹמַר… וַיֹּאמֶר תְּפִילַת אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא הַמְּסֻגֶּלֶת לְי"ב סְגוּלוֹת נִפְלָאוֹת וְנוֹרָאוֹת וְיֹאמַר הַתִּיקוּנִים תִּיקוּן מ"ח, וְהוּא תִּיקוּן גָּדוֹל לְתַקֵּן נַפְשׁוֹ רוּחוֹ וְנִשְׁמָתוֹ (סְגוּלוֹת יִשְׂרָאֵל עֵרֶךְ בִּטָּחוֹן – בְּרָכָה וְהַצְלָחָה).
נשים באמירת פתח אליהו: על כן נראה, שאין ראוי לנשים לומר תיקון חצות, הן תיקון רחל הן תיקון לאה, מיהו בתורה שבעל פה אין קפידה, וכן מנהג הנשים בביתינו שעומדים באשמורת קודם עלות השחר, ואין אומרות תיקון חצות, אלא לומדות פתיחת אליהו זכור לטוב, וקצת לימוד כיוצא בזה, (שו"ת רב פעלים ח"א – סוד ישרים סימן ט).