logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

מכתבים שנשלחו בעקבות ביקור האדמו"ר מהאלמין אצל רבי דוד אבוחצרא

 

מכתבים שנשלחו למערכת מפעל הזוהר העולמי בעקבותה ביקור האדמון"ר מהאלמין- המחבר יותר  מאלף ספרים בכל מקצועות  התורה עם הרב סוק אבוחצירא.  להורדת המכתבים  לחץ כאן:

 מכתבים שנכנסו למערכת על הביקור האדמו"ר מהאלמין עם הרב דוד אבוחצירא

 : עַל יְדֵי לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ נְנַצֵּחַ אֶת הָעֵרֶב רַב

יַעֲקֹב שֶׁבַח 06-06-11 0:48

12

הָרַב שַׁ"ך זְיָעָ"אָ מְגַלֶּ

בס"ד
הָרַב שַׁ"ך זְיָעָ"אָ מְגַלֶּה אֶת הַנֶּעֱלָם
אֵיךְ וּבִזְכוּת מַה נִצְּלוּ יְהוּדֵי סְפָרַד וְהַמִזְרָח
בִּזְמַן מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְּׁנִיָּה!!!
לִכְבוֹד כ"ק הָאַדְמוֹ"ר מְהָאלְמִין – הרה"ג הָרַב גְּרוֹס שְׁלִיטָ"א
רָאִיתִי אֶת הָעֲלוֹנִּים עַל הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ שֶׁכְּבוֹדוֹ כָּתַב,
וְרָצִיתִי לְהָאִיר עַל דְּבָרָיו עַל מַה שֶׁשָּׁמַעְתִּי
בְּשֵׁם הרה"ג מָרָן רֹאשׁ הַיְשִׁיבוֹת פּוֹנוֹבִיץ, הַצַּדִּיק הָרַב מְנַחֵם אֶלְעָזָר שַׁ"ך זַצַ"ל:
שֶׁהַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ הֵגֵן עַל יְהוּדֵי סְפָרַד וְהַמִזְרָח בִּזְמַן מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְּׁנִיָּה,
כֵּיוָן שֶׁיְּהוּדִים אֵלּוּ, בַּעֲלֵי בַּיִת וְעַמְךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל הָיוּ רְגִילִים בִּקְרִיאָה וּבְגִרְסַת הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּכָל יוֹם. וְכֵן בְּמוֹצָאֵי שַׁבָּת קוֹדֶשׁ לֹא הָלְכוּ לְבֵיתָם לַעֲשׂוֹת הַבְדָּלָה, אֶלָּא הָיוּ מַמְתִּינִים כִּשְׁעָתַיִם בְּבֵית הַכְּנֶסֶת וְלוֹמְדִים אֶת הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ.
וְלָכֵן הִיטְלֶר וְהַגֶּרְמָנִים יִמַּח שְׁמָם וְזִכְרָם לֹא יָכְלוּ לָגַעַת בָּהֶם לְרָעָה.
וְעוֹד רָאִיתִי כָּתוּב בְּסֵפֶר (עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ) שֶׁבֵּין הַיֶּתֶר שֶׁהֵגֵן עֲלֵיהֶם הָיָה שֶׁלֹּא דִּבְּרוּ כְּלָל שׁוּם שִׂיחַת חֻלִּין בְּבֵית הַכְּנֶסֶת.
ע"ה יַעֲקֹב שֶׁבַח – בעמח"ס "תּוֹרַת הַנֶּפֶשׁ" בַּתּוֹרָה וּבַחֲזַ"ל (עַל פְּסִיכוֹלוֹגְיָה יְהוּדִית).

עובדיה רחמים ס"ט 05-06-11 13:22

11

הביקור המשמח אלוקים ואנשים

בס"ד 
אל ראשי מכונני מייסדי ומקיימי המפעל הקדוש
"מפעל הזוהר העולמי"
אדרוש בשלומכם הטוב כראוי !
באתר שלכם WWW.HA-ZOHAR.COM פירסמתם את ביקורו של ראש המפעל הרה"ג ר' שלום יהודה גראס שליט"א, הרבי מהאלמין, אצל מו"ר חכם רבי דוד חי אבוחצירא שליט"א, הצדיק מנהריה, כפי שמובא שם הצדיק קבל את פני הרבי בחביבות יוצאת מהרגיל וברכו בחמימות, חיזקו ואימצו.
מי שמכיר את הצדיק יודע כי דבורים מעין אלו מראים את החשיבות הרבה שהוא רוכש לרבי ולמפעלכם הקדוש.
ודאי שברכות הצדיק יקוימו, ואצטרף כיהודה ועוד לקרא לברכותיו שזכות הרשב"י זי"ע תעמוד לכם ותלכו מחיל אל חיל בהוספת והרבות כבוד שמים מתוך שלוה ורוגע ששון ושמחה וכט"ס עדי עד.
ממני הכותב וחותם בכל הערכה ראוי'
עובדיה רחמים ס"ט
מעיר אשקלון יצ"ו

מאיר מרגלי 05-06-11 13:04

10

בספרא דא יפקון מן גלותא ברחמי

בס"ד
כבוד רבני "המפעל הזוהר העולמי".
שלום וישע רב !
א. עם ישראל כבר נמס מרוב צרות, עם ישראל אומלל, נחות, ירוד ומושפל, השכינה הקדושה עומדת וזועקת כאשה אלמנה חגורת שק "קלני מראשי קלני מזרועי", כשל כח הסבל מרוב עינוי וסבל, אין בעם ישראל עוד כח עצור לסבול עוד, כבר אלפיים שנה, בגלות אחר גלות, שמד, הרג, אובדן וחורבן, נחשבנו כצאן לטבח יובל להרוג ולאבד ולמכה ולחרפה, אין לנו קנה רצוף של תקוה וצפיה לחיים נוחים וקלים יותר לא נשאר לנו, אלא צפייה אחת ויחידה, "לביאת המשיח" שיופיע במהרה בימינו הרגע !!! ויאיר את עינינו יגביהנו משפלתינו ויבנה בית מקדשינו ותפארתינו.
ב.ולכם "מפעל הזוהר" התהילה והערכה שהחלטתם לקרב ולזרז את הגאולה בכל כמה שניתן וכמאמר הרשב"י: "בספרא דא יפקון מן גלותא ברחמי" הינכם עושים אך זה לא מספיק אל תנוחו לרגע עם ישראל מצפה לכם, השכינה הקדושה ממתינה ומחכה לפעולותיכם. חיזקו ואימצו ותעשו סוף מהגלות הקשה הזה.
ממני ידידכם המצפה לישועת ה'
מאיר מרגלי

גיא אורן 05-06-11 13:00

9

התחזקתי המון בעבודת ה'

בס"ד 
ר"ח אייר התשס"ט לפ"ג
אל כ"ק הצדיק המקובל האלוקי
הרב שלום גראס שליט"א
רבה של קהילת האלמין
בעיר בית שמש תובב"א

שפע ברכה ושלום וכ"ט !
רציתי להגיד לרב שהוא ממש מלאך, איני יודע אם הרב בעצמו יודע את אשר חולל בקרבי עת שהגיעו הספרונים המדברים מגודל נחיצות לימוד הספר הזוהר הקדוש של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זכותו תגן עלינו.
כמובן שבעקבות כך התחזקתי המון בעבודת ה' ואני מתקדם בצעדי ענק בשמירת התורה והמצוות באדיקות יתר.
אבקש מהרב אם יוכל להקים איזה שהוא מערך שיעורים מוקלטים שיסייעו בידי בלימוד הקדוש.
והרינו מברך את הרב בכל הברכות הכתובות בתורה
גיא אורן
מערד

חיים יעקב שמואלי 26-05-11 18:48

8

המפגש החשוב בין הדגולים

בס"ד
מפגש החשוב בין הדגולים, כ"ק האדמו"ר מהאלמין עם הצדיק המלובן רבי דוד אבוחצירא שליט"א.

לכבוד מפעל הזוהר העולמי,
שלום!
גם ברצוני להגיב על המפגש החשוב בין הדגולים, כ"ק האדמו"ר מהאלמין עם הצדיק המלובן רבי דוד אבוחצירא שליט"א.
בטוח אני כי זה יחזק מאוד את האנשים שלומדים זוהר וסמכו על דברי כל הצדיקים מהדורות הקודמים שכ"ק האדמו"ר שליט"א ציטט בדרשותיו על הדרך הנכונה, וכן בספריו שהוציא לאור לאלפים ולרבבות עד כי חדל לספור כי אין מספר, לכן בדעתי כי כל האנשים רצו לדעת מהו דעת הצדיקים בדורינו על זה, האם צריכים באמת כל האנשים: זקנים, אברכים, בחורים, נערים… לקרוא בזוהר ובתיקונים ? וברוך ה' ראינו שהצדיק ר' דוד שליט"א התפעל מכל הדברים וחיזק את ידי האדמו"ר שליט"א, ראינו מזה שכיום צריכים כל האנשים ללמוד זוהר בכל דקות פנאי שיש להם.
לכן בעזהי"ת אפרסם את הדברים לחברי ואביא להם ראייתי זאת ובס"ד אצליח להשפיע עליהם להכניס ברכה בביתם על ידי לימוד הזוהר, ויכירו גם כן מה שאנו אומרים לרשב"י: טוב לנו תורת פיך, זוהר הקדוש ואידרות ששמענו מפיך, מאלפי זהב וכסף.
ברכה והצלחה
חיים יעקב שמואלי 

אברהם שפירא 26-05-11 18:39

7

תפעלתי ממש מהפגישה של שני הצדי

בס"ד
לכבוד כל הקוראים, שלום וברכה !!!
התפעלתי ממש מהפגישה של שני הצדיקים, כ"ק האדמו"ר מהאלמין שליט"א עם כ"ק צדיק דורינו ר' דוד אבוחצירא שליט"א. ודברו ביניהם בחביבות גדולה.
עד עכשיו לא ידעתי שהאדמו"ר כל כך בחביבות עם גדולי הדור, ואפשר להמליץ עליו את הפתגם שרש"י אומר בפרשת יתרו: "מכירו הייתי לשעבר ועכשיו ביותר". 
ברוך ה', אשרי עין ראתה כל אלה שהצדיק המקובל רבי דוד שליט"א מקבלו בעיניים מאירות ובפנים שוחקות ודבר אתו בחביבות רבה "מנחל בדרך ישתה" שאחד שותה בצמאה מה שאומר חבירו, ורואים שרבי דוד שליט"א באמת מסכים עם כל הדברים שהאדמו"ר עושה ומחזקם וקונה מהספרים, ב"ה שזכינו לכל זה.
בעזהי"ת אני אלמד את האידרא זוטא ואת האידרא דמשכנא ואת ספרא דצניעותא, וברוך ה' שיש לי כבר התיקוני זוהר המתורגם המחולק ל29 חלקים, כך אוכל ללמוד גם כן מתוך הפירוש הבהיר – כל זה בגלל מה שאני רואה שגדולי הדור מחזקים את ידו של רבינו ושל צוות מפעל הזוהר.
בהערכה
אברהם שפירא
קרית הרצוג 

חיים יעקב שמואלי 26-05-11 18:34

6

המפגש החשוב בין הדגולים

בס"ד
מפגש החשוב בין הדגולים, כ"ק האדמו"ר מהאלמין עם הצדיק המלובן רבי דוד אבוחצירא שליט"א.

לכבוד מפעל הזוהר העולמי,
שלום!
גם ברצוני להגיב על המפגש החשוב בין הדגולים, כ"ק האדמו"ר מהאלמין עם הצדיק המלובן רבי דוד אבוחצירא שליט"א.
בטוח אני כי זה יחזק מאוד את האנשים שלומדים זוהר וסמכו על דברי כל הצדיקים מהדורות הקודמים שכ"ק האדמו"ר שליט"א ציטט בדרשותיו על הדרך הנכונה, וכן בספריו שהוציא לאור לאלפים ולרבבות עד כי חדל לספור כי אין מספר, לכן בדעתי כי כל האנשים רצו לדעת מהו דעת הצדיקים בדורינו על זה, האם צריכים באמת כל האנשים: זקנים, אברכים, בחורים, נערים… לקרוא בזוהר ובתיקונים ? וברוך ה' ראינו שהצדיק ר' דוד שליט"א התפעל מכל הדברים וחיזק את ידי האדמו"ר שליט"א, ראינו מזה שכיום צריכים כל האנשים ללמוד זוהר בכל דקות פנאי שיש להם.
לכן בעזהי"ת אפרסם את הדברים לחברי ואביא להם ראייתי זאת ובס"ד אצליח להשפיע עליהם להכניס ברכה בביתם על ידי לימוד הזוהר, ויכירו גם כן מה שאנו אומרים לרשב"י: טוב לנו תורת פיך, זוהר הקדוש ואידרות ששמענו מפיך, מאלפי זהב וכסף.
ברכה והצלחה
חיים יעקב שמואלי 

 

ע" לימדו הזוהר הקדוש ננצח את הערב רב:

להורדה: לחץ כאן: עַל יְדֵי לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ נְנַצֵּחַ אֶת הָעֵרֶב רַב

)     עַל יְדֵי לִמּוּד הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ נְנַצֵּחַ אֶת הָעֵרֶב רַב, כֶּלֶב, נָחָשׁ, אֶדוֹם וְיִשְׁמָעֵאל

זֹהַר פָּרָשַׁת נָשׂא דַּף קכ"ד ע"א: אָמַר רַעְיָא מְהֵימְנָא: אֵלִיָּהוּ, קוּם אַפְתַּח עִמִּי

בְּפִקּוּדִין, דְּאַנְתְּ הוּא עוֹזֵר לִי, בְּכָל סִטְרָא. דְּהָאעֲלָךְ אִתְּמַר בְּקַדְמִיתָא, פִּנְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן

הַכֹּהֵן. וּבֶן אַהֲרֹן וַדַּאי אִיהוּ אָח דִּילִי, (מִשְׁלֵי יז) אָחלְצָּרָה יִוָּלֵד.

[בֵּאוּר: משֶׁה רַבֵּינוּ אָמַר לְאֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא קוּם פְּתַח עִמִּי וּתְסַיְּעֵנִי לְבָאֵר טַעֲמֵי הַמִּצְווֹת כִּי אַתָּה עוֹזֵר

לִי בְּכָל צַד, וְאַתָּה נִקְרָא אָח שֶׁלִּי.)… כְּגַוְונָא דָּא בְּיִשְׂרָאֵל, כַּד אִינּוּן מְחַלְּלִיןאוֹרַיְיתָא, קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא יֵיעוּל לוֹן בְּגָלוּתָא דִּבְנֵי עֵשָׂו וּבְנֵי יִשְׁמָעֵאל, תְּחוֹת שִׁעְבּוּדָא דִּלְהוֹן,

דְּדַרְגַּיְיהוּ כֶּלֶ"ב וְנָחָ"שׁ, וְאִתְּדָנוּ תַּמָּן, וּבְהוֹןיִתְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ כִּצְרוֹף הַכֶּסֶף וְכִבְחוֹן הַזָּהָב, הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (זְכַרְיָה יג) וּצְרַפְתִּים כִּצְרֹף אֶת הַכֶּסֶף וּבְחַנְתִּים כִּבְחֹן אֶת הַזָּהָב, עַד דְּיִתְקַיֵּיםבְּהוּ, (יְשַׁעְיָה א) אִם יִהְיוּ חֲטָאֵיכֶם כַּשָּׁנִים כַּשֶּׁלֶגיַלְבִּינוּ. [בֵּאוּר: כְּעֵין זֶה בְּיִשְׂרָאֵל כְּשֶׁהֵם מְחַלְּלִים אֶתהַ תּוֹרָה אָז בַּעֲווֹן חִלּוּל הַתּוֹרָה, הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא

יַכְנִיס אוֹתָם בְּגָלוּת וּבְשִׁעְבּוּד שֶׁל בְּנֵי עֵשָׂו וְיִשְׁמָעֵאל, שֶׁמַּדְרֵגָתָם כֶּלֶב וְנָחָשׁ, עֵשָׂו כֶּלֶב,

וְיִשְׁמָעֵאל נָחָשׁ, וְשָׁם יִתְלַבְּנוּ וְיִצְטָרְפוּ יִשְׂרָאֵל עַד הַגְּאֻלָּה.) וְאִילָנָא דְּטוֹב וָרָע, בְּגִינֵיהּ אִתְּמַר, (שְׁמוֹת טו) וַיּוֹרֵהוּ ה’ עֵץ וַיַּשְׁלֵךְ אֶל הַמַּיִם וַיִּמְתְּקוּ הַמָּיִם וְגוֹ'. בְּגִין דַּהֲווֹ יִשְׂרָאֵל עִם עֵרֶב רַב, כֻּלְּהוּ הֲווֹאִילָנָא דְּטוֹב וָרָע, וְעַל דָּא, חֶצְּיוֹ מָתוֹק מִסִּטְרָא דִּימִינָא. וְחֶצְּיוֹ מַר, מִסִּטְרָא דִּשְׂמָאלָא. וּבְזִמְנָאדְּעֵרֶב רַב הֲווֹ מַחֲטִיאִין לוֹן לְיִשְׂרָאֵל, הַוֵי כְּאִילּוּ

הֲווֹ כֻּלְּהוּ מִסִּטְרָא דְּרָע. וּמַיָא אִתְהַדְרָא כֻּלְּהוּ מְרִירִין, כְּהַהוּא עֵץ מַר בְּמַיָּא, הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (שְׁמוֹתטו) וַיָבֹאוּ מָרָתָה וְלֹא יָכְלוּ לִשְׁתּוֹת מַיִם מִמָּרָה כִּימָרִים הֵם.בֵּאוּר: וְעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע, שֶׁבִּשְׁבִיל עֵץ הַדַּעַת נֶאֱמַר בְּמָרָה וְלֹא יָכְלוּ לִשְׁתּוֹת מַיִם מִמָּרָה כִּי מָרִים הֵם, וַיּוֹרֵהוּ ה' עֵץ וְגוֹ', לְפִי שֶׁהָיוּ יִשְׂרָאֵל מערבים ְּעֵרֶב רַב שֶׁהֵם רָעִים, וּמַחְטִיאִים אֶת יִשְׂרָאֵל, לָכֵן הָיָה צָרִיךְ לְבָרֵר אֶת הַטּוֹב מֵהָרַע, וּבַזְּמַן שֶׁעֵרֶב רַב מַחֲטִיאִים אֶת יִשְׂרָאֵל הָיוּ כֻּלָּם מִצַּד הָרַע וְלָכֵן הַמַּיִםהָיוּ מָרִים. וְהַאי עֵץ מַר, אִיהוּ כְּגַוְונָא דְּנִסְיוֹנָא דְּסוֹטָה, אִי סָטַת

תְּחוֹת בַּעְלָהּ, אִינּוּן מַיִין דְּאַשְׁקְיָּין לָהּ אִתְהֲ דָרוּמְרִירִין, וּבְהוֹן וְצָּבְתָה בִטְנָהּ וְנָפְלָה יְרֵיכָהּ, וְאִי לָאסָטַת מַה כְּתִיב, וְנִקְּתָה וְנִזְרְעָה זָרַע, וְאו ֹלִידַת בַּר. אוּף הָכָא וַיִמְתְּקוּ הַמָּיִם.

[בֵּאוּר: וְעֵץ הַמַּר שֶׁהִשְׁלִיךְ משֶׁה רַבֵּנוּ לְתוֹךְ הַמַּיִם, הָיָה כְּמוֹ הַנִּסָּיוֹן שֶׁל הַסּוֹטָה, שֶׁאִם סָטְתָה תַּחַת בַּעֲלָהּ, אוֹתָם הַמַּיִם שֶׁהִשְׁקוּ אוֹתָהּ חָזְרוּ לִהְיוֹת מָרִים, וְעַל יָדָם הִתְקַיֵּם הַכָּתוּב "וְצָבְתָה בִטְנָהּ וְנָפְלָ היְרֵכָהּ", וְאִם לֹא סָטְתָה תַּחַת אִישָׁהּ אָז כָּתוּב שֶׁתּוֹלִיד בָּנִים קְדוֹשִׁים, גַּם כָּאן בְּמָרָה הַמַּיִם בָּדְקוּ אֶת יִשְׂרָאֵל, וְנִמְצְאוּ כֻּלָּם טְהוֹרִים. כְּמוֹ שֶׁבֵּאֵר רַבִּי

אֶלְעָזָר בְּמַאֲמַר הַזֹּהַר לְעֵיל דַּף קכ"ד ע"ב.) כְּגַוְונָא דָּא, יִתְעֲבִיד לְנַסְּאָה לוֹן לְיִשְׂרָאֵל

בְּפוּרְקָנָא בַּתְרַיְיתָא, הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (דָּנִיּאֵל יב) יִתְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ רַבִּים, דְּאִינּוּן מִסִּטְרָא דְּטוֹב, וְקַיְימִין בְּנִסְיוֹנָא. וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים אִינּוּן מִסִּטְרָא דְּרַע, וְיִתְקַיֵּים בְּהוֹן (יְחֶזְקֵאל יג) וְאֶל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל לֹא יָבֹאוּ וְקָטִיל לוֹן. [בֵּאוּר: כְּעֵין זֶה יַעֲשֶׂה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְנַסּוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי הַגְּאֻלָּה הָאַחֲרוֹנָה, כְּדֵי לְבָרֵר אֶת

הַנְּשָׁמוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת מִן הַנְּשָׁמוֹת הַטְּמֵאוֹת, עַל יְדֵי שֶׁיַּכְבִּיד עֲלֵיהֶם עֹל הַגָּלוּת וְהַצָּרוֹת, והצדיקים ַמַּאֲמִינִים בַּה' שֶׁכָּל הַצָּרוֹת הֵן רַק נִסְיוֹנוֹת וְהֵן לְטוֹבָה, יִתְלַבְּנוּ וְיִטָהֲרוּ מִטֻּמְאָתָם וְיִתְדַּבְּקו ּבְּהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּיֶתֶר שְׂאֵת בִּתְשׁוּבָה וּתְפִלָּה, וְהָרְשָׁעִים יֵצְאוּ מִכְּלַל יִשְׂרָאֵל וְיִשְׁתַּמְּדוּ וְיֹאבְדוּוְלֹא יִרְאוּ בַּטּוֹבָה, וְזֶה מַה שֶּׁכָּתוּב "וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים" אֵלּוּ שֶׁמִּצַּד הָרַע, וְיִתְקַיֵּם בָּהֶם הַפָּסוּק בִּיחֶזְקֵאל (יג, ט) "וְאֶל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל לֹא יָבוֹאוּ" וְלֹא

יִזְכּוּ לָבוֹא לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וְאֶרֶץ הָעַמִּים הוֹרֶגֶת אוֹתָם). ג)      בְּרִיחַת רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי עָשְׂתָה עִנְיַן הַתֵּבָה, וְכֻלָּנוּ נִבְרַח לְהַ תֵּבָה הַזֹּאת וְנִנָּצֵל

וְנִמְצָא שֶׁבְּרִיחַת רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחַאי עָשְׂתָה עִנְיַן הַתֵּבָה, שֶׁבְּסוֹדָהּ נַעֲשָׂה הַזֹּהַר, אֲשֶׁר בּוֹ נִכְלְלוּ כָּל הַשִּׁשִּׁים רִבּוֹא נִשְׁמָתִין, כַּמֻּזְכָּר בַּתִּקּוּנִים, וְאָז נֶחְשָׁב זֶה לִבְרִיחָה כְּלָלִית לְכָל יִשְׂרָאֵל, עַד שֶׁבְּסוֹף הַיָּמִים לֹא יִצְטָרֵךְ אֶלָּא יְצִיאָה, וְזֶהוּ שֶׁנֶּאֱמַר  (יְשַׁעְיָה נב, יב): "כִּי לֹא בְחִפָּזוֹן תֵּצֵאוּ וּבִמְנוּסָה לֹא תֵלֵכוּן כִּי הֹלֵךְ לִפְנֵיכֶם ה' וּמְאַסִּפְכֶם אֱלֹקֵי יִשְׂרָאֵל"…

ד)    כָּל מִי שֶׁיִּתְדַּבֵּק בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ בּוֹרֵחַ מִן הַסִּטְרָא אָחֳרָא, וְיִנָּצֵל מֵחֶבְלֵי מָשִׁיחַ

וְהָאֱמֶת, כִּי סֵפֶר הַזֹּהַר נִשְׁאַר אַחֲרָיו (אַחֲרֵי רַשְׁבִּ"י)  לִבְרָכָה, שֶׁכָּל מִי שֶׁיִּתְדַּבֵּק בּוֹ נִקְרָא שֶׁבּוֹרֵחַ מִן הַסִּטְרָא אָחֳרָא, עַד שֶׁלֹּא יִצְטָרֵךְ לוֹ (בְּאַחֲרִית הַיָּמִים)  אֶלָּא יְצִיאָה, וְאוֹדִיעֲךָ מַה תּוֹעֶלֶת נִמְצָא בְּזֶה, וְהָאֱמֶת כִּי תּוֹעֶלֶת גָּדוֹל הוּא, כִּי הוּא הַצָּלָה מֵחֶבְלֵי מָשִׁיחַ.

ה)    סוֹד הָעִנְיָן "הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַעֲמִיד עֲלֵיהֶם מֶלֶךְ שֶׁגְּזֵרוֹתָיו קָשׁוֹת כְּהָמָן וּמַחֲזִירָם לְמוּטָב". וְהָעִנְיָן: כִּי חֶבְלֵי מָשִׁיחַ לֹא הָיוּ צְרִיכִים, אֶלָּא כְּמוֹ חִבּוּט הַקֶּבֶר הַצָּרִיךְ לְהַפְרִיד מִן הָאָדָם הַזֻּהֲמָא שֶׁנִּדְבַּק בּוֹ, כֵּן הָיוּ צְרִיכִים הַחֲבָלִים (חֶבְלֵי מָשִׁיחַ)  כְּדֵי לְהַפְרִיד מִיִּשְׂרָאֵל (אֶת) זֻהֲמַת הַגָּלוּת, כְּדֵי שֶׁיּוּכְלוּ לִבְרֹחַ כַּנַּ"ל, וְאַחַר כָּךְ יַחְזְרוּ לָצֵאת. וְזֶה

סוֹד (מַאֲמַר חֲכָמֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה) "הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַעֲמִיד עֲלֵיהֶם מֶלֶךְ שֶׁגְּזֵרוֹתָיו קָשׁוֹת כְּהָמָן

וּמַחְזִירָם לְמוּטָב" (סַנְהֶדְרִין צז:), כִּי זֶהוּ כְּלָל גָּדוֹל:  בְּעוֹד שֶׁהָאָדָם תּוֹךְ תִּגְבֹּרֶת הַסִּטְרָא אָחֳרָא אֵינוֹ יָכוֹל לְתַקֵּן הַתִּקּוּן הַצָּרִיךְ . וְצָרִיךְ שֶׁהַסִּטְרָא אָחֳרָא תִּשָּׁאֵר כְּפוּתָה וּקְשׁוּרָה תַּחַת יִשְׂרָאֵל כַּנַּ"ל.

וְלָכֵן צָרִיךְ לָהֶם שְׁתֵּי הַפְּעֻלּוֹת: לָצֵאת מִן הַקְּלִפּוֹת הַהֵם בְּדֶרֶךְ בְּרִיחָה, כִּי בְּדֶרֶךְ

יְצִיאָה אִי אֶפְשָׁר בָּרִאשׁוֹנָה.

וְאַחַר כָּךְ שֶׁיֵּצְאוּ מַמָּשׁ מִן הַקְּלִפּוֹת בְּיָד רָמָה, שֶׁהַקְּלִפּוֹת תִּשָּׁאַרְנָה כְּפוּתוֹת תַּחְתָּם.

אַךְ כֵּיוָן שֶׁנִּדְבַּק הַרְבֵּה בָּהֶם הַזֻּהֲמָא, לֹא הָיָה אֶפְשָׁר לָהֶם לִבְרֹחַ אֶלָּא עַל יְדֵי הַחֲבָלִים (חֶבְלֵי

מָשִׁיחַ), שֶׁאָז הָיוּ חוֹזְרִים בִּתְשׁוּבָה שֶׁהִיא "אִימָא" עִיר מִקְלָט, וְזֹאת הִיא הַבְּרִיחָה.

וְאוֹדִיעֲךָ בְּזֶה סוֹד גָּדוֹל מַה שֶּׁאָמַר הַכָּתוּב: "בַּצַּר לְךָ וּמְצָאוּךָ כֹּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְכוּ' וְשַׁבְתָּ עַד ה' אֱלֹהֶיךָ" וְכוּ' (דְּבָרִים ד, ל), דַּע, כִּי הִתְגַּבְּרוּת הַסִּטְרָא אָחֳרָא לִגְזֹר חַס וְשָׁלוֹם גְּזֵרוֹת עַל יִשְׂרָאֵל,  נִמְשַׁךְ לְפִי עֲלִיָּתָהּ לְהִתְאַחֵז וְלִינֹק בְּמַדְרֵגוֹת, כִּי

כְּפִי עֲלוֹתָהּ כָּךְ מִתְגַּבֶּרֶת. וְהִנֵּה הִיא עוֹלָה וּמִתְגַּבֶּרֶת בִּסְפִירוֹת זוּ"ן, וְאָז נִדְחָקִים יִשְׂרָאֵל דֹּחַק אַחַר דֹּחַק. עַד שֶׁהִיא מַגַּעַת לְ"אִימָא", וְהִיא חוֹשֶׁבֶת לְהִתְדַּבֵּק שָׁם גַּם כֵּן, בְּסוֹד, "אִימָא דִּינִין מִתְעָרִין מִינָהּ" (זֹהַר חֵלֶק ג' סה.), אַךְ בֶּאֱמֶת אֵינָהּ יְכוֹלָה, כִּי אִימָא הִיא חֵרוּת. וְאָז אַדְּרַבָּה, יִשְׂרָאֵל מִתְדַּבְּקִין בָּהּ וּבוֹרְחִין בְּסוֹד הַתְּשׁוּבָה.  וְלָכֵן הָיָה צָרִיךְ הַמֶּלֶךְ שֶׁגְּזֵרוֹתָיו קָשׁוֹת, שֶׁהוֹלֵךְ וּמִתְגַּבֵּר מִסְּפִירָה לִסְפִירָה עַד שֶׁמַּגִּיעַ לְאִימָא וְשָׁם

נִשְׁבָּר כֹּחוֹ, כִּי אַדְּרַבָּה מִתְעוֹרֶרֶת הַתְּשׁוּבָה לְיִשְׂרָאֵל. וְהוּא סוֹד "לִפְנֵי שֶׁבֶר גָּאוֹן" (מִשְׁלֵי טז, יח), וְעַל כֵּן גַּם בְּרִיחַת משֶׁה וְרַשְׁבִּ"י הָיוּ עַל יְדֵי הַגְּזֵרָה, וְכֵיוָן שֶׁבִּבְרִיחָה זֹאת נַעֲשָׂה סֵפֶר הַזֹּהַר,  הִנֵּה כְּבָר עִנְיַן הַתֵּבָה קַיָּם וְעוֹמֵד לְכָל מִי

שֶׁיִּזְדַּמֵּן אֵלָיו, דְּהַיְנוּ: הַנִּדְבָּק בְּסֵפֶר הַזֹּהַר כְּבָר מַגִּיעַ לְ"אִימָא" וְיָצָא מִן הַסִּטְרָא אָחֳרָא, וְאֵין צָרִיךְ לוֹ חֶבְלֵי מָשִׁיחַ, כַּמֻּזְכָּר בְּרַעְיָא מְהֵימְנָא פָּרָשַׁת נָשׂא, בָּעִנְיָן שֶׁהֵבֵאתִי לְמַעְלָה בִּתְחִלָּה.

וְהִנֵּה, עִם כָּל זֶה, לֹא נִתְגַּלָּה הַזֹּהַר אֶלָּא בִּזְמַן הַרְבֵּה אַחֲרֵי הֵעָשׂוֹתוֹ, כִּי הֲלֹא הַפְּעֻלָּה הַזֹּאת אֵינָהּ צְרִיכָה לְהִמָּצֵא אֶלָּא בִּזְמַנָּהּ, פֵּרוּשׁ: שֶׁיִּבְרְחוּ יִשְׂרָאֵל בְּסוֹד הַזֹּהַר הַזֶּה, כִּי פְּעֻלָּתוֹ אֵינוֹ אֶלָּא בְּסוֹף יוֹמַיָּא בְּדָרָא דְּמַלְכָּא מְשִׁיחָא (בְּסוֹף הַיָּמִים,  בְּדוֹרוֹ שֶׁל מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ).

 

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*