האדמו"ר מהאלמין בשיעורי דף היומי זוהר חק לישראל
להורדה :
זוהר חק לישראל יום א כי תצא בלי ניקוד
זוהר חק לישראל יום א כי תצא עם ניקוד
זוהר חק לישראל יום א ניצבים בלי ניקוד
זוהר חק לישראל יום א ניצבים עם ניקוד
זוהר חק לישראל יום ב כי תצא בלי ניקוד
זוהר חק לישראל יום ב כי תצא עם ניקוד
זוהר חק לישראל יום ב ניצבים בלי ניקוד
זוהר חק לישראל יום ב ניצבים עם ניקוד
זוהר חק לישראל יום ג כי תצא בלי ניקוד
זוהר חק לישראל יום ג כי תצא עם ניקוד
זוהר חק לישראל יום ג ניצבים עם ניקוד –
זוהר חק לישראל יום ד כי תצא בלי ניקוד
זוהר חק לישראל יום ד כי תצא עם ניקוד
זוהר חק לישראל יום ה כי תצא בלי ניקוד
זוהר חק לישראל יום ה כי תצא עם ניקוד
זוהר חק לישראל יום ו ושבת קודש כי תצא בלי ניקוד
זוהר חק לישראל יום ו ושבת קודש כי תצא עם ניקוד
האדמו"ר מהאלמין בשיעורי דף היומי
זוהר חק לישראל
בעזרת השם יתברך נותנים לכם היום ברכה את דף היומי של זוהר הקדוש חק לישראל
כל רב או מלמד מורה דרך, מגיד שיעור, שרוצה לתת שיעורים בזוהר חק לישראל, יקבל בחינם ממפעל הזוהר העולמי סט שלם למסור את השיעורים, טלפון 0527-651911
זוהר חק לישראל פרשת ניצבים יום א
זוהר פרשת בא דף ל"ב עמוד ב – ל"ג עמוד א
זהירות מן המקטרגים
רַבִּי אֶלְעָזָר פָּתַח, (איוב א) וַיְהִי הַיּוֹם וַיָּבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים לְהִתְיַצֵּב עַל ה' וַיָּבוֹא גַם הַשָּׂטָן בְּתוֹכָם. וַיְהִי הַיּוֹם – זֶה רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עוֹמֵד לָדוּן אֶת הָעוֹלָם, כְּמוֹ זֶה, (מלכים ב ד) וַיְהִי הַיּוֹם וַיָּבֹא שָׁמָּה. אוֹתוֹ יוֹם הָיָה יוֹם טוֹב שֶׁל רֹאשׁ הַשָּׁנָה.
וַיָּבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים – אֵלּוּ מְמֻנִּים גְּדוֹלִים שְׁלוּחִים בָּעוֹלָם, לְהַשְׁגִּיחַ בְּמַעֲשֵׂי בְּנֵי הָאָדָם. לְהִתְיַצֵּב עַל ה' – כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (מלכים א כב) וְכָל צְבָא הַשָּׁמַיִם עֹמֵד עָלָיו מִימִינוֹ וּמִשְּׂמֹאלוֹ. אֲבָל לְהִתְיַצֵּב עַל ה', בְּפָסוּק זֶה מָצָאנוּ אַהֲבַת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַל יִשְׂרָאֵל, מִשּׁוּם שֶׁהַשְּׁלוּחִים הַלָּלוּ, שֶׁמְּמֻנִּים לְהַשְׁגִּיחַ עַל מַעֲשֵׂי בְּנֵי הָאָדָם, הוֹלְכִים וּמְשׁוֹטְטִים וְלוֹקְחִים אֶת כָּל אוֹתָם הַמַּעֲשִׂים, וּבַיּוֹם שֶׁבָּא הַדִּין לַעֲמֹד לָדוּן הָעוֹלָם, נַעֲשִׂים קָטֵגוֹרִים לַעֲמֹד עַל בְּנֵי אָדָם. וּבֹא רְאֵה, מִכָּל הָעַמִּים שֶׁבָּעוֹלָם לֹא עוֹמְדִים לְהַשְׁגִּיחַ בְּמַעֲשֵׂיהֶם רַק עַל יִשְׂרָאֵל לְבַדָּם, מִשּׁוּם שֶׁאֵלֶּה בָּנִים שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.
וּכְשֶׁלֹּא נִמְצָאִים הַמַּעֲשִׂים שֶׁל יִשְׂרָאֵל כָּרָאוּי, כִּבְיָכוֹל אוֹתָם שְׁלוּחִים מְמֻנִּים, כְּשֶׁרוֹצִים לַעֲמֹד עַל אוֹתָם מַעֲשִׂים שֶׁל יִשְׂרָאֵל, הֵם עוֹמְדִים וַדַּאי עַל ה', שֶׁהֲרֵי כְּשֶׁיִּשְׂרָאֵל עוֹשִׂים מַעֲשִׂים שֶׁלֹּא כְשֵׁרִים, כִּבְיָכוֹל מְתִשִּׁים כֹּחוֹ שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וּכְשֶׁעוֹשִׂים מַעֲשִׂים כְּשֵׁרִים, נוֹתְנִים כֹּחַ וְתֹקֶף לַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא. וְעַל זֶה כָּתוּב (תהלים סח) תְּנוּ עֹז לֵאלֹהִים. בַּמֶּה? בְּמַעֲשִׂים כְּשֵׁרִים, וְעַל זֶה בְּאוֹתוֹ יוֹם כָּל הַשָּׂרִים הַגְּדוֹלִים הַמְמֻנִּים הִתְכַּנְּסוּ עַל ה'. עַל ה' וַדַּאי, שֶׁהֲרֵי כֵּיוָן שֶׁהִתְכַּנְּסוּ עַל יִשְׂרָאֵל, הֵם הִתְכַּנְּסוּ עָלָיו.
וַיָּבוֹא גַם הַשָּׂטָן בְּתוֹכָם. גַּם – לְרַבּוֹתוֹ עֲלֵיהֶם, שֶׁכֻּלָּם בָּאִים לִהְיוֹת קָטֵגוֹרִים עַל יִשְׂרָאֵל, וְזֶה נוֹסַף עֲלֵיהֶם מִשּׁוּם שֶׁהוּא הַמַּלְשִׁין הַגָּדוֹל מִכֻּלָּם, קָטֵגוֹר מִכֻּלָּם. כֵּיוָן שֶׁרוֹאֶה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שֶׁכֻּלָּם בָּאִים לְקַטְרֵג, מִיָּד – וַיֹּאמֶר ה' אֶל הַשָּׂטָן מֵאַיִן תָּבֹא. וְכִי לֹא הָיָה יוֹדֵעַ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מֵאֵיפֹה הָיָה בָּא? אֶלָּא לְהָבִיא אֶת הַמַּעֲשֶׂה לִרְצוֹנוֹ.
וַיֹּאמֶר ה' אֶל הַשָּׂטָן וְגוֹ' וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶת ה' וַיֹּאמַר מִשּׁוּט בָּאָרֶץ. מִכָּאן לָמַדְנוּ שֶׁיִּשּׁוּב הָאָרֶץ נִמְסָר לִצְדָדִים אֲחֵרִים, פְּרָט לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לְבַדָּהּ. כֵּיוָן שֶׁאָמַר מִשּׁוּט בָּאָרֶץ, הִשְׁגִּיחַ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שֶׁרוֹצֶה לִהְיוֹת מַלְשִׁין עַל יִשְׂרָאֵל. מִיָּד, (איוב א) וַיֹּאמֶר ה' אֶל הַשָּׂטָן הֲשַׂמְתָּ לִבְּךְ עַל עַבְדִּי אִיּוֹב כִּי אֵין כָּמֹהוּ בָּאָרֶץ.
רָאָה שָׁעָה לָתֵת לוֹ חֵלֶק בְּמַה שֶּׁיִּתְעַסֵּק, וְיִפָּרֵד מִיִּשְׂרָאֵל, וַהֲרֵי פֵּרְשׁוּהָ, לְרוֹעֶה שֶׁרָצָה לְהַעֲבִיר אֶת צֹאנוֹ בְּנָהָר אֶחָד וְכוּ', מִיָּד הִתְעַסֵּק בּוֹ אוֹתוֹ שָׂטָן וְלֹא קִטְרֵג עַל יִשְׂרָאֵל.
"והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע" (דניאל י"ב, ג)
כל ישראל צריך שיהיה להם חלק בקריאת הזוהר!
הזוהר המחולק החדש המחולק לימי השנה, בא לאפשר לכל ישראל בארץ ובעולם להיות שותפים בקריאת ספר הזוהר ובסיומו, לתיקון השכינה הקדושה, לתיקון כל ישראל, ולביטול כל גזירות קשות ורעות מעל עם ישראל.
בספר "אור הזוהר" ישנם אלף מאמרים מצדיקי יסוד עולם, על חשיבות הלימוד והקריאה בזוהר, אפילו ללא הבנה!
בספר אדיר במרום – (לרמח"ל), כתב: "מן התיקונים הגדולים שניתקנו בעולם היה סֵפֶר הַזוֹהַר… כי הוא לגאולה הוכן, ולהצמיח קרן ישועה לבית ישראל.
"ע"י ספר הזוהר ייצאו ישראל מן הגלות ברחמים" (רעיא מהימנא – נשא). ובשם הבעל שם טוב נאמר: "אמירת הזוהר מסוגל לנשמה". ובשם ר' אהרן מזיטאמיר נאמר: "שזוהר הקדוש צריך לאמרו בלא בֵּאוּר, כִּי הַתֵּבוֹת וְהַדִּבּוּר שֶׁל הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ עַצְמָן מְקַשְׁרִין אֶת הָאָדָם לְאֵין סוֹף יִתְבָּרַךְ".
"ועתה אל ישליכו חכמי ישראל את הדבר הזה אחרי גום, כי אני אלמלא איישר חילי, הייתי קובע דבר זה בכל מקום! אבל כבוד תורתו ייקח את העצה הזאת ויהי לו לזכות, כי אין כמוה לטובה לכל ישראל! וכל אחד במקומו יוכל לעשותו, כי לא דבר קשה הוא כלל". (אגרת רמח"ל לרבו).
וְהִנֵּה, בְּיָמֵינוּ אָנוּ, זָכִינוּ שֶׁסֵּפֶר הַזֹּהַר נָגִישׁ לְכָל אָדָם בְּכָל קַצְווֹת תֵּבֵל, בְּקַלּוּת וּבַפְּרוּטוֹת מַמָּשׁ, וּכְבָר יָצְאוּ סֵטִים מְהֵיְכָלא דְּרַשְׁבִּ"י בְּרַאְשוּת הגה"צ הַמְקוּבָל הָרַב בְּנָיָהוּ יִשָּׂשׂכָר שְׁמוּאֵלִי שַׁלִיטָ"א בְּפוֹרְמָט כִּיס 70 חֲלָקִים וְכֵן תִּיקוּנֵי זוֹהַר, וְכֵן בִּדְפוּס שֶׁל 12 כְּרָכִים, וּכְעֵת מוֹצִיאִים לָאוֹר ב"ה סֵט שֶׁל 18 כְּרָכִים גְּדוֹלִים עִם בִּיאוּר נֶחְמָד וְקַל מְּאֹד שֶׁבְּקָרוֹב יֵצֵא לָאוֹר, וּבִּפְרָט בִּזְכוּת מְזַכֵּי הָרַבִּים שֶׁל מִפְעַל הַזֹּהַר הָעוֹלָמִי, וְנִרְאֶה שֶׁזּוֹ כַּוָּנַת הַדְּבָרִים שֶׁפְּעֻלַּת סֵפֶר הַזֹּהַר (שֶׁאָמְנָם נִתְגַּלָּה בִּתְקוּפָה מְאֻחֶרֶת יַחֲסִית לִתְקוּפַת רַשְׁבִּ"י) צְרִיכָה לְהִמָּצֵא לִכְלַל יִשְׂרָאֵל בְּסוֹף הַיָּמִים, בְּדוֹרוֹ שֶׁל מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ, כְּלוֹמַר בְּדוֹרֵנוּ אָנוּ, וְלָכֵן נִרְאֶה שֶׁהַנְּגִישׁוּת הַגְּדוֹלָה שֶׁל סֵפֶר הַזֹּהַר בְּיָמֵינוּ אֵינָהּ מִקְרִית כְּלָל וְעִקָּר.
וּכְבָר קָרְאוּ כָּל גְּדוֹלֵי הַדּוֹר אֶת הַצִּבּוּר לִקְרִיאָה בְּסֵפֶר הַזֹּהַר בִּתְקוּפָה זוֹ. וְשָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם גְּדוֹלִים, שֶׁנָּכוֹן שֶׁאָדָם יַקְצִיב לְעַצְמוֹ אֲפִלּוּ קְרִיאָה שֶׁל דָּבָר מוּעָט בְּסֵפֶר הַזֹּהַר מִדֵּי יוֹם, וּבְכָךְ יוּכַל בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם לִדְבֹּק בְּסֵפֶר הַזֹּהַר. וְהָאֱמֶת, שֶׁמֵּעֵבֶר לַדְּבָרִים הָאֲמוּרִים לְמַעְלָה בְּעִנְיַן כֹּחוֹ שֶׁל סֵפֶר הַזֹּהַר לְבַטֵּל אֶת חֶבְלֵי מָשִׁיחַ עֲבוּר הָאָדָם הַדָּבֵק בּוֹ, הֲרֵי יָדוּעַ שֶׁסֵּפֶר הַזֹּהַר מְמָרֵק אֶת נִשְׁמַת הָאָדָם מִכָּל דָּבָר רַע, וְהַקְּרִיאָה בּוֹ הִיא סְגֻלָּה לְכָל הַיְשׁוּעוֹת וְהַהַצְלָחוֹת.
מוֹרַי וְרַבּוֹתַי! בְּאִדְּרָא רַבָּא קַדִּישָׁא (זֹהַר חֵלֶק ג דַּף קכ"ח ע"א) כָּתוּב: שֶׁהָיָה מַעֲמַד הַר סִינַי בְּשָׁעָה שֶׁגִּלָּה רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחָאי אֶת הָאִדְּרָא: וְזֶה לְשׁוֹן הָאִדְּרָא: תָּנָא רָזִין דְּרָזִין, כַּד פָּתַח רַבִּי שִׁמְעוֹן בְּרָזֵי דְּרָזִין, אִזְדַזַע אַתְרָא, [לָמַדְנוּ בִּבְרַיְתָא שֶּׁבְּסֵפֶר רָזָא דְּרָזִין, וְכַאֲשֶׁר פָּתַח רַבִּי שִׁמְעוֹן לְפָרֵשׁ אֶת הַסּוֹדוֹת נִזְדַּעֲזַע הַמָּקוֹם שֶׁיָּשְׁבוּ שָׁם כְּדִמְיוֹן הַר סִינַי שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ וַיֶּחֱרַד כָּל הָהָר מְּאֹד] וַחְבֵרִין אִתְחַלְחָלוּ. [וְהַחֲבֵרִים הִתְחַלְחְלוּ וְנִרְעַדוּ כְּדִמְיוֹן יִשְׂרָאֵל בְּמַתַּן תּוֹרָה שֶׁנֶּאֱמַר וַיֶּחֱרַד כָּל הָעָם אֲשֶׁר בַּמַּחֲנֶה]. – כַּמָּה גָּדוֹל זְכוּתוֹ שֶׁל הָרַשְׁבִּ"י זי"ע אֲשֶׁר בְּלִמּוּד תּוֹרָתוֹ זוֹכִים לְמַעֲמַד הַר סִינָי וְקַבָּלַת הַתּוֹרָה.
בְּסֵפֶר פְּרִי צַדִּיק לְרַבֵּינוּ צָדוֹק הַכֹּהֵן מִלּוּבְּלִין זְיָ"עָּ, סִימָן ח' דַּף נ"א עַמּוּד א), וז"ל: רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי גִּלָּה וּפָתַח הָע' פָּנִים שֶׁבְּמִלַּת בְּרֵאשִׁי"ת, וְקָרָא אוֹתָם תִּקּוּנֵי זֹהַר, מִפְּנֵי שֶׁהוּא לְשׁוֹן אוֹר, וְאוֹ"ר גִּימַטְרִיָּא רָ"ז, וְהוּא הָאוֹר הַגָּנוּז שֶׁגְּנָזוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בַּתּוֹרָה וְכוּ', שֶׁעַל יְדֵי זֶה יִהְיֶה בִּיכֹלֶת הָאָדָם לְתַקֵּן כָּל מַה שֶּׁעָבַר עָלָיו עַל יְדֵי תְּשׁוּבָה, וְעַל יְדֵי זֶה יְבָרֵךְ אוֹתוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁיִּהְיֶה חֲטָאֵיכֶם כַּשָּׁנִים הַלָּלוּ, שֶׁסְּדוּרוֹת וּבָאוֹת מִשֵּׁשֶׁת יְמֵי בְּרֵאשִׁית, וְאָז כַּשֶּׁלֶג יַלְבִּינוּ. וְלָכֵן נוֹהֲגִין יִשְׂרָאֵל לִלְמֹד בְּסֵפֶר הַתִּקּוּנִים בְּחֹדֶשׁ אֱלוּל וַעֲשֶׂרֶת יְמֵי תְּשׁוּבָה, שֶׁאֵלּוּ הָאַרְבָּעִים יוֹם הֵם יְמֵי רָצוֹן שֶׁאָז נִתְּנוּ הַלּוּחוֹת שְׁנִיּוֹת לְמֹשֶׁה רַבֵּינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם עִם כָּל הַדִּבְרֵי תּוֹרָה, וּלְתַקֵּן הַכֹּל עַל יְדֵי תְּשׁוּבָה, עכ"ל.
ובקוּנְטְרֵס עֵץ הַחַיִּים (פֶּרֶק יג), וּמִי שֶׁאֵינוֹ לוֹמֵד פְּנִימִיּוּת הַתּוֹרָה הֲרֵי הוּא מִתְחַיֵּב בְּנַפְשׁוֹ כִּי גַּם בְּעֵסֶק הַתּוֹרָה יִפֹּל הַנּוֹפֵל כוּ' כַּנִּזְכַּר לְעֵיל בְּאֹרֶךְ וְלֹא זוֹ בִּלְבַד שֶׁלֹּא יְבָרֵר בֵּרוּרִים אַדְּרַבָּה כוּ' וּכְמוֹ שֶׁאָמַר מִי שֶׁאֵינוֹ רוֹצֶה בַּלִּמּוּד הַזֶּה כִּי אִם בְּלִמּוּד הַנִּגְלֶה לְבַד הֲרֵי הוּא מִתְדַּבֵּק בַּאֲתָר דְּמוֹתָא כוּ' וּכְמוֹ שֶׁכָּתַב בַּזֹּהַר דְּוַיְחִי שֶׁהוּבָא לְעֵיל שֶׁרַק בָּהּ וְעַל יָדָהּ יִזְכֶּה לְאוֹר הַחַיִּים כִּי הִיא הִיא בְּחִינַת עֵץ הַחַיִּים וְעַל יָדָהּ יָבוֹא לִידֵי אַהֲבָה וְיִרְאָה וְחַי בָּהֶם בְּעֵסֶק תּוֹרָתוֹ לְבָרֵר בֵּרוּרִים לַעֲלוֹת נַפְשׁוֹ וּמְקוֹר נַפְשׁוֹ וּלְיַחֲדָן בְּיִחוּדוֹ יִתְבָּרַךְ כוּ', עכ"ל.
וּבָזֶה אֶפְשָׁר לְפָרֵשׁ הַמִּשְׁנָה אָבוֹת (פג מִשְׁנָה א') וְלִפְנֵי "מִי" אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן "מִי" בַּגִּימַטְרִיָּה נ', שֶׁיְּכוֹלִים לִזְכּוֹת עַל יְדֵי לּימּוּד תּוֹרַת הַסּוֹד, אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן. כְּלוֹמַר כַּאֲשֶׁר תָּבוֹא לְפָנָיו יִתְבָּרַךְ עִם "מִי" זֶה הַשַּׁעַר הַנ' הַמִּתְגַּלָּה לְלוֹמְדֵי הַסּוֹד, אָז תּוּכָל לָתֶת דִּין וְחֶשְׁבּוֹן.
ואפ"ל "מִי" גִּילָה "רָז" זֶה לְבָנַי "מִי" בַּגִּימַטְרִיָּה חֲמִשִּׁים, שֶׁעַ"י "רָז" שֶׁהוּא סוֹדוֹת הַתּוֹרָה יְכוֹלִים לְהִיכָּנֵס לָשַׁעַר הַחֲמִשִּׁים. ועיי"ע בְּאוֹר הַחַיִּים הַקָּדוֹשׁ (שְׁמוֹת ג' ח') עה"פ וָאֵרֵד, וְשָׁם (וַיִּקְרָא כ"ב יב), דְעַ"י הַתּוֹרָה יּוּכְלוּ לְהִיכָּנֵס לְשַׁעַר הַחֲמִשִּׁים, וְזֶה רַק ע"י לִּימּוּד תּוֹרָה לִשְׁמָהּ, שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְהַגִּיעַ לָזֶה בְּלִי תּוֹרַת הַסּוֹד כְמְבוֹאָר בְזוֹהַ"ק וּבְרֹמַח"ל, ובַשְּׁלָ"ה בְּמַסֶּכֶת שְׁבוּעוֹת שֶׁלּוֹ (דַּף קפג:).
רוֹאִים מִכָּל זֶה שֶׁעַל יְדֵי תּוֹרַת הַסּוֹד יְכוֹלִים לִזְכּוֹת לַחֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי קְדוּשָׁה וְזֶה בְּכָל הַשָּׁנָה כּוּלָּהּ, שֶׁתּוֹרַת הַסּוֹד מְטַהֵר וּמְזַכֵּךְ אֶת הַנֶּפֶשׁ כְּמוֹ שֶׁהֵבֵאנוּ בְּסֵפֶר אוֹר הַזוֹהַר מֵאֶלֶף צַדִּיקִים, זי"ע.