ספר זוהר בן דוד- – ספר הזיווגים מדריך לראשי ישיבות ולהורים
ע ספר זהור בן דוד על שם מאמר חז"ל אין בן דוד בא עד שיכלו כל הנ־ שמות שבגוף, והוא מדריך הצלה לדור האחרון לבל יתפתו לשגיונות הערב רב וחבורתם, ויזכו לקדושת
ישראל אמיתית להקים בית נאמן בישראל בטהרה ובקדושה, בעתו ובזמנו, ויזכו לראות בנים ובני בנים עוסקים בתורה ובמצות.
להורדת ספר זוהר בן דוד: לחץ כאן: זוהר בן דוד – ספר הזיווגים מדריך לראשי ישיבות ולהורים
ספר זוהר בן דוד
תוכן העניינים
הקדמה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . א
הקדוש ברוך הוא קורא לממנה אחד , ואומר לו: לך תביא לי רוחו ש ל פלונ י . . . . . . . . . . . . א
לדעת כי ה' הוא האלהים . זהו הכל ל של כל סוד האמונה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . א
מי שלומד רק פשט עליו אמר הרשב"י טוב לו שלא יברא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ב
רק בלמוד תורה לשמה מעלים התורה למעלה ומורידים השפע לעולם הזה . . . . . . . . . . . . . . ג
עד שלא נתן הקב "ה תורה לישראל, הבחין בין אותם בני האמונה לבין אותם רשעים
שאינם בני אמונה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ג
מה זה שטו? שטות היו לוקחים לעצמם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ג
"אינון דקיימו בטורא דסיני", ולא נעו ועמדו מרחוק , אלא עמד ו בטורא דסיני מתחלה
ועד סוף, לכן הם זוכים לחכמת האמת. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .ד
אורו של אדם הראשון מאורו של הקב "ה היה , שהוא אור החיים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .ד
לעתיד לבוא "הקטן יהיה לאלף" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ה
כאשר האדם ההוא חוזר בתשובה שלמה , אז חוזרות הנשמות ההם , אל אוצר
הקדושה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ה
"כי לא ידח ממנו נדח" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ו
כחו ש ל המלך המצפה שילה , הוא בחינת שיתעסקו ישרא ל ביינה של תורה . . . . . . . . . . . . ו
הרשב"י ורבי אלעזר נצלו מגזרת מיתת עשרה הרוג י מלכות על ידי שהשקיע ו עצמם
בתורה בגלוי הסוד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ו
גלוי חכמה זאת עתה , הוא כדי שיהיה לו מגן לאחז בלבב שלם באבינו שבשמים . . . . . . ו
הגאולה העתידה לא יהיה עד שיזכו לתוספת הקדושה הז ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .ז
הרוצה לזכות לארח את הרשב"י בביתו ילמד זוהר הקדוש הרשב " י זי"ע יושב אתנ ו
בלומדינ ו תורת ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .ז
"כדאי הוא רבי שמעון לסמך עליו בשעת הדחק", שבזכות שלומדים בספרו של התנא
האלקי רב י שמעון בר יוחאי זכותו יגן עלינו אמן, נושע בכ ל הנצרך לנ ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . ח
מי זוכה לגעת במקלו של משיח . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ח
"בזכותך הגעתי! לך יש חלק בגאלת העם !" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ח
פרק א . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . י
זמן התגברות יצר הרע על האדם. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . י
הקב"ה מצפה לאדם וכו'. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . י
חז "ל אין בן דוד בא עד שיכל ו כל הנשמות שבגוף, והקב "ה מחכה עליו . . . יא
מי מונע ומשמיד את עם ישראל? כאשר הוא בלא אשה אינו נשמר מן החטאיא
עדיפנא מחברא י דנסיבנא בשיתסר. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יב
חיוב המצוה היא מהתחלת שנת השמונה עשרה עד שנת העשרים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יב
פרק ג . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יג
הרב אמר "עכשי ו חתונה ", והבחור היה אז בן י"ז שנה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יג
אם הוא לומד טוב שיתחתן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יג
גם הלומד תורה לא יאחר מעשרים שנה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יג
פרק ד. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יד
יוסף נקרא גואל, ובזכות עצמותי ו נגאל ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יד
בחינת יוסף נקרא גואל, ובזכות עצמותי ו נגאל ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יד
הצדיקים א ף לאחר פטירתם הם משפיעים כל טוב לבני ישרא ל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יד
בזכות עצמות יוסף נגאלו אבותינ ו ממצרים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .טו
העצמות האלו הם בכוחם וקדושתם לעולמי עד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .טו
פרק ה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . טז
מ י מפסיד את העולם הבא שלו? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . טז
צריך האדם שלא להפסיק את הנהר והמקור שלו בעולם הזה.: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . טז
ממזרח שמש זה המקום של אותו הנהר ששופע ויוצא , שמשם יוצאת הנשמה
ומאירה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . טז
פגם מי שלא רצה לישא אשה ולהשתד ל בפריה ורביה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יז
סוד הנשמה שבאה להתתקן כמו מקדם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יז
בכ ל דבר ודבר בתורה יש בו סודות עליונים קדושים וכלם נתנו לישרא ל. . . . . . . . . . . . . . . . יח
יש אחד זה ו אדם שהוא יחיד י בעולם, בלי זווג . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יח
עיקר ו של חיים בעולם הבא הוא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יח
בעולם הזה הצדיקים יודעים שעתידים ליתן את הדין . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יט
פרק ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . יט
מי נחשב לו כאלו החזיר העולם לתהו ובהו, וגורם עני בעולם וארך הגלות. . . . . . . . . . . . . יט
אם אדם יחזר בתשובה חוזר ומוריד את המעין שהסתלק . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כ
מי שפוגם למטה פוגם למעלה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כ
פרק ז . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כ
שאלות ותשובות בנוגע לשידוכים. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כ
מתי צריך להינשא? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כ
מנין שצריך להינשא בן י"ח? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כא
זוהר בן דו ד פרק חכד | ג
האם גדול י הדור מצווים להינשא בגיל מוקדם? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .כב
פרק ח . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .כד
דרכי הצדיקים בזיווגים! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .כד
האם מוטל על אבא להשתדל להשיא את בניו בעודם צעירים? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כה
פרק ט . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כו
מהו החיסרון ש ל אדם שלא נשוי? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כו
לאלו שחז"ל קילל ו אותם משלמים מיליון ש"ח? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כז
פרק י . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כז
האם הוא חיוב דאורייתא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כז
מה ו ההגדרה האם בתחלת השנה או בסוף השנה ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כח
מה יקרה אם לא ינשא בגי ל י"ח? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כט
האם יכול להתאחר עבור בת תלמוד חכם? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כט
חי י בני ומזוני רויח י. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ל
טאין אתה יודע מתן שכרן ש ל מצוות. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ל
גלגל החוזר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ל
לא כל הרוצה ליטול את השם… . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ל
סיבה או התחמקות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ל
מתנה על מה שכתוב בתורה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ל
פוסחים ע ל שתי הסעיפים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לא
המאריך בשמונה עשרה מפסיד הקדושה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לא
מי יוכל לומר בזמן הזה שאין יצר ו מתגבר עלי ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לא
פרק יא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לא
מי הוא זה וא י זה הוא אשר מלא ו לבו לעשות כן ?! האם ידעתם שהמלחמה בדרום כתוב
בתורה פסוק מפורש ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לא
פרק יב . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לב
רבני הערב רב ימחק ו מהעולם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לב
בונים בתי כנסיות ומדרשות, ושמים בהם ספר תורה ועטרה על ראשו, ולא לשם ה',
אלא לעשות להם שם. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לב
אם יראו את ישרא ל בדחק, מתרפים מהם, ויש להם רשות להצילם ולא רוצים . לג
אלה אותם שמחזירים את העולם לתהו ובהו. (ראה תיקון מ"ג) מיד כשיבא האור ,
שהוא הקדוש ברוך הוא , ימח ו מן העולם ויאבד ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לג
ביום שימחו אלה יתחדש העולם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לג
פרק יג . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לג
דומים במעשיהם לאנשי דור הפלגה הבונים מגדל וראש ו בשמים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לג
ד | פרק ידלח זוהר בן דו ד
פרק יד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לח
החפ ץ חיים זצ "ל מוכיח את בני הישיבה : לומדים ומתחדדים בפלפולא דאורייתא ,
אב ל אינם יודעים מעקר דאורייתא. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לח
פרק טו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לט
האם אתם יודעים איזה בחורים הם בחרם ועוד מבקשים מיליון ש "ח . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לט
חרם על רווקים בירושלים שעבר ו גי ל 20 , שיעזבו את ירושלים עיה"ק. . . . . . . . . . . . . . . . . לט
עד כ' שנה, יושב הקב"ה ומצפה לאדם מתי ישא אשה , . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . לט
הרמב"ם פוסק: כיון שעברו עשרים שנה ולא נשא אישה, הר י זה עובר ומבט ל מצות
עשה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מ
אומר הקב"ה תפחנה עצמותי ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מ
פרק טז . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מ
מי הם הקלי דעת אשר מקלו יגיד ל ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מ
עמי בעצו ישאל ומקלו יגיד לו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מא
פרק י ז . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מב
מפני מה לבם שרש פורה ראש ולענה ועלתה בהם חלודת טיט ורפש לכפר בחכמת
האמת . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מב
פרק יח . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מב
רק בלימוד הזוהר הקדוש ברצ ף, יבטל ו כל הגזירות. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מב
זוהר הרשב"י גיוס לצבא הרשב" י . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מב
האם אתה שומע בקו ל הקב "ה ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מד
האם אתה שומע בקו ל משה רבנו? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מד
הבן איש חי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מה
פרק י ט . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מה
למי שורפים נשמת ו בכל יום ויום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מה
אשריהם כל אלו שמשתדלים בתורה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מה
פרק כ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מו
אין בן דוד בא עד שיכלו כל נשמות שבגוף, באותו זמן יעבר ו ערב רב מהעולם
אמר לו הקדוש ברוך הוא: הם מגזע רע, תשמר מהם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מו
ויש ערב רב של שדים ורוחות ולילין, והכ ל מערבבים בישרא ל, ואין בכלם מקל ל
כעמלק, שהוא נחש רע א ל אחר . הוא גלוי לכ ל העריות ש ל העולם . . . . . . . . . . . . . . .מז
ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מח
פרק כא. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מח
ביד הקב"ה למהר הגאולה, שנאמר, "הקטן יהיה לאלף והצעיר לגו י עצום אני ה'
נאמן לשלם שכר בעתה אחישנה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מח
זוהר בן דו ד פרק כבמט | ה
ירמו ז למה שאמר אין בן דוד בא עד שיכלו כ ל הנשמות שבגו ף. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מח
בעתה אחישנה אם יברא ששה בכרס אחד. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מח
פרק כב . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מט
אין בן דוד בא , שהוא הגואל, עד שיכלו להתתקן כל הנשמות שבגו ף . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מט
להחזיר ולצרף האותיות מפשע , הגורם לחסרון השפע מן העולם, לאותית שפע . . . . מט
וכל זמן שאינם חוזרות, המשיח מתעכב. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מט
הקטון יהיה לאל ף והצעיר לגוי עצום , וע י"ז אקדים זמן הגאולה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מט
כאשר יתוקנו הנשמות אשר נפלו עד שם אז יהיה זמן הגאולה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נ
פרק כג . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נ
טור אבן העזר סימן א'. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נ
שולחן ערוך אבן העזר סימן א . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נא
דיני פריה ורביה ושלא לעמוד בלא אשה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נא
פרק כד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נב
כל עיקר דירת השכינה אינו אלא במי שנושא אשה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נב
כל מי שמתעסק בפריה ורביה, גורם לנהר ההוא להיות נובע תמיד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נב
מצוה על כ ל אדם ליקח אשה בילדותו כ ל מה שאפשר להקדים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נב
אדם שלא רוצה להשלים את השם הקדוש למטה, טוב לו שלא נברא, שהר י אין לו כל ל
חלק בשם הקדוש . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נג
ישתד ל כל אדם ליקח ל ו אישה הגונה שלא יפסל זרע ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נד
אף על גב שאדם משתדל בתורה יומם ולילה ומקור ו ומעינו עומד בו לחנם אין ל ו מקום
להכנס לפרגוד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נד
שוא לכם משכימ י קום אלו הם היחידים שנמצאים, שאינם זכר ונקבה כראו י. . . . . נה
מצוה זו להתעסק בעולם הזה בפריה ורביה ולעשות תולדות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נו
פרק כה. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נו
ספר החינוך מצות פריה ורביה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נו
הנהגות מבעל הש ל"ה הקדוש . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נז
מעולפת ספירים מהרה "ק רב י שלמה אלגאזי ז י"ע . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נז
זה האיש נפשו מתגלגלת בתוך כ ף הקלע . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נז
ספר הברית (ח"ב מאמר י"ג אהבת רעים פרק ט"ז). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נז
כי יש אנשים שמעגנים את בניהם ובנותיהם זמן רב לפעמים מחמת הגאון והגאוה
שרוצים לעשות שידוכים גדולים במעלה , וחוטאים ומחטיאים ועוסקים בזימה
ובהרהורים רעים והוא עון פליל י . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נז
ספר מצות הקצר חלק לא תעשה ק ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נח
הרה "ק רב י ישראל חיים מקליינווארדיין זי"ע אות ל"א . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נח
ו | פרק כוס זוהר בן דו ד
הרה"ק רבי דוד אופנהיים ז י"ע בעמ "ח תהילה לדוד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נח
צוואת קדשו של הרה "ק בע ל השפתי צדיק אות א' . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נח
דרך פקודיך לבעל הבנ י יששכר ז י"ע מצוה ל"ה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נח
הנהגות הצדיקים הרה "ק רב י מאיר פאפריש . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נט
הנהגות הצדיקים הרה "ק רב י יעקב מליסא בעל החוות דעת ז י"ע . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נט
הנהגות הצדיקים התעוררות והדרכה מהצדיק רבי שמואל תפילינסקי ז י"ע . . . . . . . . . . . . נט
זה טעות גדו ל וכמה וכמה שמתחרטים הרבה לבסוף ומתרעמים עוד על הוריהם שלא
השיאום בעודן רכים וצעירים. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . נט
פרק כו. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ס
דברים חוצבים להבות אש מאת הגה "צ רבי שלמה יהודה שווייצער שליט"א מלפנים רב
ואב "ד קהל "דרכי נועם " מאנסי יצ"ו, כעת בארץ הקודש באשדוד יצ"ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ס
ביאור על איסור "מולך" ומהיכן מגיע לגוים ענין זה של מסירות נפש להקריב את נפש
בנו ל"מולך" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . סא
אליהו הנביא זכור לטוב אינ ו מקבל את התירוץ "לא למדתי כי לא היו ל י
כשרונות" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . סא
במה אקדם ה' אכף לאלק י מרום , האתן בכורי פשע י פרי בטני חטאת נפש יסג
האדם מעדיף מצוה חמורה בפרסום מאשר מצוה קלה ללא פרסום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . סד
רצונו ש ל אברהם אבינוע "ה היה להסתיר את מסירות נפשו מעיני הבריות. . . . . . . . . . . סד
למדריגה ז ו אפשר להגיע רק ע" י תפלות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . סה
חובת האדם לבדוק את מקומות החינוך לבני ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . סה
היחסן הגדו ל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . סו
לך תחתן את עצמך לבד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . סו
מסירת בניו ובנותיו למולך הגאווה שאינו רוצה לשדכם. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .סז
רמז נאה במשנת איזהו מקומן מכ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שלי ט"א "עלה בכבש ופנה
לסובב , ובא לו לקרן " . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .סז
לשון המשנה זבחים פ"ה מ"ג . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .סז
ביאור משנת איזהו מקומן מספר תורת הח"ן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . סח
מי יודע איזה מעשה גרוע עשה בגלגול שעבר, שעתה קיב ל עונש לבוא בגלגול ש ל
יחסן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ע
הרודפים אחר הכבוד בונים חרבות לעשות להם שם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ע
בזמן הזה גברה החציפות והעזות שדין יהודאין גוברים בעולם וצדיקיא כעפרא
דארעא. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . עא
תורה מתלמיד י חכמים שדין יהודאין . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . עא
אם לא שומרים בבש "ר הזה אות ברית, מתהפך להם לשב"ר. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . עא
זוהר בן דו ד פרק כזפב | ז
בא וראה דברים נוראים שכתוב בזוהר הקדוש: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . עב
לקרבן לא היו ראויים שהרי לא נשא ו כל שכן לדברים עליונים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .עג
המונע מבנו להתחתן , הורג ששים ריבוא נפשות העתידים לצאת ממנ ו . . . . . . . . . . . . . . . . . .עג
קול דם זרעיות שעתידים לצאת מאחיך, והם ששים רבוא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . עד
ביאור בדבר י חז"ל: כל המקיים נפש אחת מישראל מעלה עליו הכתוב כאילו קיים עולם
מלא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . עד
המציל נפש אחת מישראל מהו? כל ישראל ערבים זה בזה. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . עה
המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . עה
כל אדם שיש בו גסות הרוח כאילו עובד עבודת כוכבים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . עט
מסלק את השכינה ומפי ל את ישרא ל בחרב ומגלה אותם מארצם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . עט
גורם לישראל שנעקרים מארץ ישרא ל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פ
אבוד לגמר י בלא תיקון . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פ
וכמה האדם צריך לא להתחשב בשום בריה אלא לעשות רצון ה' להיות כמו אברהם
אבינו שנאמר עליו (יחזקא ל לג , כד ) "אחד היה אברהם " . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פ
אנשי אור כשדים היו מבזים אות ו ומקללין אות ו. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פ
פרק כז . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פב
דבר י התעוררות על קדושת ישרא ל. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פב
למה חמור החטא של מוציא זרע לבטלה יותר מכל שאר החטאים? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פב
בכ ל פעם שלבו חומד , הולך בסתר ועובר , ואינו נותן את לבו שהקדוש ברוך הוא רואה
הכל מה שהוא עושה בסתר. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .פג
השופך דם האדם כאלו ממע ט את הדמות כ י בצלם אלקים עשה את האדם . . . . . . . . . . .פג
אם הטוב שהקדוש ברוך הוא מטיב לו לעשות שמובחר הדם יעלה למוחין כד י לתת
לו חיים ובריאות, באותו דבר מכעיסו לשפוך דמים בזרעו לבטלה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .פג
בו יבואר הטעם למה אמרו חז" ל שהמוציאים זרע לבטלה נקראים "סוחטי הילדים"?
מפנ י שהם ממש "שוחטים ילדים ", שזה נקרא שוחט בני ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פד
נוטר הברית זוכה להשיג סודות התורה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פד
שומר הברית אין השכינה פורשת ממנו, וכ ל המשכת השפע מהחסד תלוי באות ברית
קודש . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פה
מי
להורדת ספר זוהר בן דוד: לחץ כאן: זוהר בן דוד – ספר הזיווגים מדריך לראשי ישיבות ולהורים
הורידו למחשב ולימדו ב"אוצר הזוהר הקדוש" בלחיצת כפתור
אוצר הזוהר1 | ספר הזוהר הקדוש | פתח אליהו | תיקון מ"ח בראשית תמן | תיקון מ"ג
אוצר חכמת הזוהר 2 -104 ספרים | ספרא דצניעותא | תיקוני הזוהר | אדרא רבא | אדרא זוטא
| אוצר חכמת הזוהר 3 105-144 | הערב רב וכל המסתעף | עלוני "אור הזוהר"
| זוהר "חוק לישראל" | ספר " שכר ועונש"