logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

שאלה ותשובה לחג הפסח- לאדמו"ר מהאלמין – האמת על הבשר- ועל הערב רב

פרה בארץ ישראלספר

האמת על הבשר

שאלה ותשובה לחג הפסח

שאלה להאדמור מהאלמין על הערב רב

למה כבודו אומר שכל הבשר בהמה טריפה, ולמה לא שומעים את זה מכל הרבנים הגדולים, ולא רק זה שלא שומעים שהבשר טרף אלא שולחים לנו חבילות של בשר בהמה לפסח שנאכל מן הזבחים האלו שכבודו אומר שזה טרף?

נכתוב כעת בקיצור נמרץ מה קורה למי שאוכל נבילות וטריפות:

אחר כך תראה מה קרה בעיר קראקא, ומה קרה בעיר מאנסי? ומה קרה בווילנא? איך שכל העיר שהיה 300 יודעי ש"ס בעל פה ואכלו חלב איסור כרת, ואתה הצדיק רוצה עוד לאכול בשר, אם לא תפסיק עכשיו לאכול בשר, אז בשמים תקבל שוק ויגידו לך שלא אכלת מעולם בשר כשר?

ומה קורה בארץ שרק עכשיו תפסו רשת של 100 מיליון טון שמחלקים בשר של ערביים בכל הבתי איטליז – ואתה אוכל מזה כמו שאמר הצדיק הרב לנדה שליט"א שאם אתה קונה הבשר עם הכשר שלי ופלאמבא על זה זה יכול לבוא מערבים כי להם כל החותמות, ואם אתה לא מאמין תראה כל יום מה שמובא בכל העיתונים.

לפחות תאכל נבילה וטריפה לתיאבון ולא במזיד, אבל דע לך כי כעת אתה נחשב למזיד, וכל השאלות שיש לך תמצא כאן 1800 קבצים על השאלות שלך

בו   יבואר גודל הפגם של
מאכלות אסורות בזה ובבא

1.  רוב אפיקורסות   רח"ל מתנוצץ באדם על ידי אכילת נבילות וטריפות, (תורת משה פרשת קדושים).

2. מאכלות אסורות פוגם אפילו בשוגג, אלא   שיתשנה הפגם דבמזיד תעשה נפשו שקץ, ובשוגג תטמטם נפשו ונטמאת (אור החיים הקדוש   פרשת שמיני).

3.אם אתם   קדושים ופרושים משקוצי נבילות וטריפות הרי אתם שלי, ואם לאו אינכם שלי   (רש"י משפטים ל').

4. אין עבירה גדולה כל כך כמאכלות אסורות   שמזה יצאו מדינות שלימות לתרבות רעה (שו"ת דברי חיים סימן ז').

5. כל מה שסובל האדם בעולם הזה הוא מפני   שלא נזהר במאכלות אסורות (זוהר הקדוש ח"ג דף מ"ב).

6. יוצא מרשות הקדושה ונכנס לרשות הסטרא   אחרא (זוהר הקדוש ח"ג דף מ"ב).

7. אוי להם ואי לנפשם כי לא יתדבקו בצרור   החיים כלל ודנין אותו לאחר מיתתו כאדם מגועל, כי הקב"ה גועלו בעולם הזה   ובעולם הבא (זוהר הקדוש ח"ג דף מ"א).

8.  מדבק נפשו בסטארא   אחרא וגועל נפשו ורוחו, ורוח הטומאה שורה עליו (זוהר הקדוש ח"ג דף   מ"ב).

9. נעשה פני חיה רעה (זוהר הקדוש   ח"ב דף קכ"ה).

10.  נכנס בו מחשבת כפירה   ומינות (רמב"ם).

11.    הבנים יוצאים לתרבות   רעה ח"ו (אגרא דפרקא אות קכ"ו).

12.   מכניס טומאה בלבו   ובנפשו של אדם (מסילת ישרים)

13.  למה משיח לא בא בשנת הכת"ר? – תשובה!   עבור שוחטים קלים, (דרך הנשר, שמרו משפט).

14.  כל האוכל מאכלות אסורות מעכב ביאת משיח צדקינו – מי החריב את ביתינו אשר עדיין לא נבנה בימינו, והשכינהבגלות עדיין בעונינו? – מדוע לא בא בן ישי גם תמול גם היום ? עבור שוחטים   שמאכילים נבילות וטריפות (בריתמטה משה על הגדה של פסח).

15.   אין לו טהרה עולמית ומאבד חלק עולם הזה ועולם הבא (יש שכר עמוד מ"ב).

16.    נעשה מין ורשע (האריז"ל).

17.     מליון יהודים נהרגו בשנת ת"ח עבור שוחטים קלים (קב הישר פרק קב).

18.    שלשה וחצי מיליון יהודים יצאו מן הדת בגרמניה עבור שוחטים קלים (שו"ת דברי חיים).

19.     הבעל שם טוב בא לעולם לתקן השחיטה (ברכת אברהם).

20.     מחזה מחרידה ומזעזע: השוחט אינו שוחט עוף או במה, רק שוחט את עצמו.

21.    אכילת נבילות וטריפות חמור יותר מחילול שבת קודש (חפץ חיים).

22.    רואים אנו מכל זה ג"כ דהמכשול במאכלות אסורות מביא את האדם לידי מינות ועבודה זרה רח"ל, והוא כדבריזקיני הרה"ק מאפטא זי"ע שאמר לאיש ההוא שאם לא אכל בנו חמץ בפסח אפשר להושיעו, כי בזה תלוי כל עניןחטא עבודה זרה, דאם אכל חמץ בפסח ח"ו אין לו הזכות ואפשריות לינצל מחטא עבודה זרה, מה שאין כן אם ניצולמאיסור חמץ.

23.                       התיקון להחטא של הכשלת אלפי יהודים בנבילות וטריפות – על ידי הרב הקדוש בעל "מגלה עמוקות"הגאון הקדוש המקובל רבי נתן נטע שפּירא זצוק"ל   אב"ד קראקא   – מאורע מסעיר שהתרחש בתקופת הגאון הצדיקר' נתן נטע שפירא זצ"ל בעל "מגלה עמוקות" זצ"ל

 

בס"ד

"מכון להוראה בשחיטות ובדיקות"

קונטרס

הודאת בעל דין

בקונטרס הזה   יתברר בבירור גמור האמת לאמיתושבעוה"ר אכן אמת הוא שהיו מכשולות   גדולות בענין הבשר הנמכר בחזקת"גלאט כשר למהדרין מן המהדרין", ושלא היה מנוקר כראויושבאמת נכנס לפעמים חתיכות גדולות   השייכות לחלקי האחוריים באיטליזי הבשר.

והתועלת שיצא מקריאת   הקונטרס הזה הוא:

שכל איש אשר   עמדו רגליו על הר סיניואשר בוער בקרבו עדיין ניצוץ   של יראת שמיםיפריש את עצמו ואת בני ביתו   מאכילת בשר"בהמהכזה אשר כל כשרותו אינו אלא סילוף   וזיוףוסמיית עיניים ואשר "בעלי המכשירים בעצמם מודים על   אי כשרותה"

 הו"ל בחמלת ה' עלי בזכות אבותי ורבותי   הקדושים

שלום יודא גראס

אבדק"ק   האלמין יצ"ו

 שנת תשמ"ז   ברוקלין נוא יארק

הקדמה

שמועה שמענו   ותרגז בטנינולקול צללו באזנינומאנשים אשר לא יודעים או לא רוצים   לידע את המציאות המרהמתרחש בענין החלב והדםויש כאלו שטועניםשכל הפרשה הוא רק כעין מחלוקת בין שתי   כיתותוכעין מחלוקת בית שמאי ובית   הללוישנם כאלו שאומרים בפה מלאשאין לאנשים הפשוטים להתערב בין   הרבניםומעולם היה כן שהללו אוסרים   והללו מכשיריםאין עליו לקבל"חומרותכל הפוסקיםוהלואי שיהיו לו בנים טובים כמו הבעלי   מכשירים", (אין זה ליצנותרק בעונותינו הרבים כן שומעין משופרי   דשופריהשם ירחם!).

ואמנם הטענות   הללו הם רק לאלו שאינם יודעים בין ימינם לשמאלם כלל וכללואינם רוצים לברר ורק הולכים בסמיית   עינים אחר פיתויי שוא של הסמ"ך מ"ם וכת דיליההאורב לנפשות נקיות וטהורות.

כי האמת הברור הוא

שאין כאן ב' שיטות כללוכולם בדעה אחת הם:

1.      כולם יודעים   ומודיםשאין שום חזקת כשרות על הבשר ההוא.

2.      כולם יודעים ומודיםשאכן יצא מתוך החניות הכשרותבשר שאינו מנוקרונמכר בתורת כשר.

3.      כולם יודעים ומודיםשהרבה חניות שאין להם שום השגחה כלל.

4.      כולם יודעים ומודיםשאין הקצבים יודעים הלכות ניקור.

5.      כולם יודעים ומודיםשהיה זמן גדול שלא היה בנמצא רק שנים   היודעים הלכות ניקור.

6.      כולם יודעים ומודיםשלפעמים נשאר אחורייםונמכר בתור פנים.

7.      כולם יודעים ומודיםשנשאר חלב דאורייתא על הבשר.

8.      כולם יודעים ומודיםשהביאו לפניהם בשר שנשאר עליו חלב   דאורייתא.

9.      כולם יודעים ומודיםשהראו את הבשר עם החלב לעשרות רבנים   ומנקרים.

10. כולם יודעים ומודיםשלא הניחו להכנס את האיש שהביא את   הבשר עם החלב בשעה שדנו על החלב.

11. כולם יודעים ומודיםשבאו לדבר ולעורר את הרבנים המכשירים   ולא רצו לשמוע.

12. כולם יודעים ומודיםשכל התישנשמע ברחוב שהמעוררים לא רצו להראות   הבשרבשקר יסודה.

13. כולם יודעים ומודיםשהתחננו אצל הקצבים שעכ"פ יעשה תיקון על ששה שבועות.

14. כולם יודעים ומודיםששמעו בפירוש מן בעל המכשירשמרמים את העולם ונותנים להם בשר עם   סירכותבתורת "גלאט".

15. כולם יודעים ומודיםששמעו מן בעל מכשיר שנישלא מניח אף אחד ליכנס לראות את   השחיטה.

16. כולם יודעים ומודיםשאופן החיתוך באמעריקא שונה מכפי שהיה   באירופה.

17. כולם יודעים ומודיםשלא היה המדובר על ענינים התלוי   במנהגים.

18. כולם יודעים ומודיםשאין השגחה כראוי גם על חשש נבילות   וטריפות.

19. כולם יודעים ומודיםשעוד בקיץ תשמ"ב יצא כרוז מהמכשירים שישנם   חששות גודלות על הבשר.

20. כולם יודעים ומודיםשהחלטת האסיפה הגדולה ביום ג' פרשת   בראשית תשמ"גהיה שבעונותינו הרבים ישנם חששות   גדולות על הבשרהיפך ממה שפירסמו בה"דער איד".

21. כולם יודעים ומודיםשההחלטה היתה ברורה שהמעוררים על הבשר   צודקים בעוה"ר.

22. ולא כולם יודעיםמה שהתרחש מתחת להשלחןשהחליטו כמה נערים מנועריםשלא לציית להרבניםוהחליטו אחרת,לטשטש המוחות ולפרסם כאילו   אין שום יסוד להערעור.

23. ולא כולם יודעיםשלמעשה לא תקנו כלום מה שהחליטו אז   הרבנים להשתדל ולנסות עכ"פ לתקןולמעשה לא נעשה כלום.

24. ואף אחד לא יודעאיך זה הצליח כל כך מעשה בעל דברלטשטש כל כך את המוחותולהשתיק בכח גדול ואדירע"י הטעראר החזקאת קולות של הרבנים שיודעים את האמת   המר.

25. וכולם יודעים ומודיםשבקרוב ממש נזכה לקול שופרו של משיחואז יתגלה לעיני הכל את האמת ואת   המציאות המרבכל הפרשה של ה"כשרות של בשר בהמהבאמעריקא.

26. ויתגלה לעיני הכלשאסור היה בהחלט לכל הדיעות ולכל   השיטות לאכול בשר הזה.

27. ויתגלה לעיני הכלהחילוק בין אלו שאכלו בשר בהמה לאלו   שלא אכלווהיה ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד

ועד אז גם כן עם ה' חזקו   ונתחזקה!!!

ואל תגעו, ואל תכניסו שום בשר   בהמה לתוך ביתכם – וצא תאמר לו??

וכל זה   ועוד יותריתברר לעיני הקורא   בקונטרס דלהלןאשר הוא רק העתקה   פשוטה מתוך הטיע"פ של האסיפה הגדולה   של התאחדות הרבנים שנת תשמ"גשהיה בפומבי לעיני   הכלואין מי שמכחיש אותוועל ידי הקריאה   בקונטרס הזה יתברר לך קורא חביבמה שהרבה אינם רוצים לידע שגם אלו   הרבנים שאתה סומך עליהםגם הם אוסרים את הבשרוהמבין יבין

[1])             בצפנת פענח פיתרווחתמו על שאלה זו   כמספר עאלף.

 העתקה מספר תורת הקנאות לר' יעקב   עמדין

והוא   קבוצת מאמרים וכתבים
נגד שבתי צבי ומתי סודו

צילום הדפוס הראשון, אמשטרדם תקי"ב נדפס   מחדש ע"י הוצאות מקור , ירושלים, תשל"א.

גביית עדות מבי"ד הגדול שבירושלים:

האיך ששבתי צבי קודם שהמיר דתו
האכיל חלב כליות לעשרה מישראל

בספר   הנ"ל בדף 45 וז"ל: קבלת   עדות בירושלים תוב"ב:

במותב תלתא   בי דינא כחדא הוינא, ואתא לקדמנא החכם הכולל מוהר"ר משה חביב איש ספרדי   והעיד בתורת עדות…וז"ל בלה"ק:

אני מעיד   שמפורסם הדבר בין ת"ח בירושלים וחברון, ששבתי   צבי תר"ו [תפח רוחו   ונשמתו] קודם שהמיר דתו,   האכיל חלב כליות לעשרה מישראל,

גם צוה להם   להקריב פסח בחו"ל והאכילם כסדר אכילת פסח.

גם עשה ברכה על   אכילת חלב בזו הנוסחא: בא"ה [ברוך אתה ה'] המתיר אסורים.

וגם שמעתי   דבר זה מאדם אחד בעל תורה גדול שעשה גם כן דבר זה ואחר כך עשה תשובה…

עוד שמעתי   מהחכם הכולל הרב אברהם יצחקי אב"ד ור"מ דספרדים בעה"ק ירושלים   תוב"ב, ששמע מרבו הגדול החכם הכולל מוהר"ר משה גלאנטי אומר:

מתחילה לא   הייתי מבזה לש"צ [לשבתי צבי] ימש"ו [ימח שמו וזכרו], אף על פי שלא   הייתי מאמין בו רק אחר שראיתי כתב יד של ש"צ ימש"ו שכתב לכאן לאחד   שהיה מאמין בו,

וחתם את   עצמו אני הויה אלקיכם שבתי צבי, דהיינו שכתב שם הקדוש ככתיבתו.

אחר   זה אני מחרים אותו בכל יום ויום. עכ"ל,   ועיי"ש עוד באריכות.

ומה נוראים דברי המדרש רבה איכה – עה"כ   ויצא מבת ציון, וזל"ק: היו   גדולי ישראל רואין דבר עבירה והופכים פניהם ממנו, אמר להם הקדוש ברוך הוא תבא   שעה ואני עושה לכם כן, עכ"ל.

ובאדר"נ (פכ"ט) וז"ל:   מפני מה מתים תלמידי חכמים בלא זמנם מפני שהם בוזים בעצמם שאינם נוקמים ונוטרים   כנחש על דברי תורה ויראת שמים, עכ"ל.

ולסיום הדבריםאעתיק מ"ש הלוחם הגדול מוהר"ר חיים סופר זצ"ל בספרו הבהיר שערי חיים דף וע"בוז"ל:

אוי מיום הדין ואוי מיום התוכחה בבוא עת מועד לכל חיוכי יפקוד דעל מעשי אנוש ועל פעולותאדם שיחופש וימצא כתוב:

צדיק זה חלל שבת, חסיד זה עבר על נדה, ירא אלקים זה עבר על נבילה וטריפה ושעטנז, קדושזה עבר על א"א, וישתוממו כל אנשי אמונה וישאלו הלא הצור תמים פעלו, ויענהו ד' בסערה: הלא הי'בכחך למחות באיש פלוני אלמוני רשע. מדוע לא זכרת אותו ולא פקדת עליו אשמו וכועכ"ל.

שאלתנו   הוא: האם אין דברים קדושים   הנ"ל די לעורר את כל אחד לעשות כל אשר ביכולתו להציל הכלל ישראל מאכילת   נבילות וטריפות חלב ודם, וישראל קדושים הם ורוצים לשמוע?

ונעתיק קצת מש"כ    בעיתון היהודי "דאס אידישע ליכט" (י"ל בחודש טבת תרפ"ג)   פורסם כתבה תחת הכותרת "עד מתי" כתב אותו הרב שרגא פייוויש מנדלוביץ,   שהיה ידוע כלמדן,, ויהודי ירא שמים, וכמי שעמד בפרץ וגילה את הפצע הנורא של   אכילת טריפות בעיר ניו יורק.

במאמר המערכת הבהירו וכתבו: "לדאבוננו   כל מה שהוא כותב שם הכל אמת ויציב, הכשרות ירדה עד לדיוטא התחתונה, ושוררת   הפקרות נוראה, סקנדל נורא ולכן נכשלים הרבה באכילת נבלות וטריפות ובמיוחד אלו   אשר רוצים בכל לב לשמור שעל שולחנם לא יעלה חלילה טריפה.

"בנושא הכשרות כבר דשו   בה בעיתונות היהודית בזמן האחרון, ובעיקר בכל הקשור לאותן הקצבים המוכרים בשר   טריפה בשר בלי הכשר או בהכשרים מסולפים, אך התעלמו מן הצד השני של המטבע מענין   הטריפות הנמכרות תחת השגחתם של הרבנים או ארגונים רבניים.

העיתונות שתקה בענין בשל כבוד   הרבנים או בגלל טעמים אחרים, ובכל הקשור לכבוד התורה המושפל עד עפר, וכבוד האמת   שעליו דורכים ברגלים, הרי שלנו הדברים יקרים יותר, ובמקום שיש חילול השם אין   חולקים כבוד לרב, ולכן אני יוצא בקול מחאה גדולה".

באורך רשימתו ניתן להיווכח על   יושרו של הכותב, כאשר הוא אינו מחפש לשאת פנים בשביל אף אחד, הוא כותב חריף   מאוד, וללא הבדל הוא עורך חשבון עם כולם, ושרשרת של "אני מאשים'ס" הוא   יוצא נגד רבים, ובתור דוגמא נביא להלן כמה מהם:

"אני   מאשים הרבה רבנים-מכשירים, שבידיעתם או בשל אי ידיעתם אך בשל התרשלותם מוכרים   תחת "השגחתם" בשר נבילה וטריפה, בסיטונאות ובקמעונאות, והמוכר הינו   נבל ברשות התורה.

אני מאשים אותם הרבנים   המכשירים, שהרבה יהודים העירו להם והוכיחו להם בענין הטריפות, ואותם הרבנים   התעלמו כליל מן הענין, אותם החוטאים ממשיכים למכור כמה שהם רוצים.

אני מאשים הרבה רבנים,   שבמקרים רבים הם אינם נוטלים חלק בעבודת ההכשרה, ובכל זאת הם יודעים מה שקורה,   ובכל זאת שותקים בענין הנבילה, וכל זאת בשל ה"שמור לי ואשמור לך", או   בגלל הרצון למנוע חילול ה', והם שוכחים שבמקום שיש חילול השם אין חולקין כבוד   לרב….

מאותם המילים ניתן לראות איך   וכיצד אותו הכותב שופך את דם לבו, כואב לו על מצב הכשרות איך שהוא לקוי,   ב"אני מאשים" הגדול שלו היכן שהוא מאשים את הרבנים הוא מנסה ברשימתו   ללמד זכות עליהם ומאשים את הקהל היכן שניתן לראות בהמשך של הכתיבה, כפי שנצטט   להלן:

"אגב   ניתן לכנות את הרבנים המקומיים בכלל של "עניות מעבירה את האדם על דעתו ועל   דעת קונו", ואז אותם אלה בלי יוצא מן הכלל אין להם פרנסה מן הרבנות והינם   חייבים לחפש זאת מהכשרים או ממלאכות בזויות ושפלות אחרות, כך שהם יותר טרודים   בפרנסות מאשר סנדלרים ותפרנים, ולכן אין להם זמן וכח להסתכל על כל עניני היהדות,   וכאן נופל כל האשמה על הבעלי בתים האורטודוקסים.

אני מאשים את האורטודוקסיה   שהיא יושנת שינת חוני המעגל ואינה רואה דבר ממה שנעשה מסביב, היכן שהחומות   החזקים ביותר שלנו נופלים ומתמוטטים על ידי שונאינו, דבר קדשינו נרמס ברגלינו,   הירושה שירשנו זה שלשת אלפים שנה כמעט ואין לה עוד זכר, והאורטודוקסיה יושנת,   אבל עד מתי?

האם   אינכם יודעים שמכל חומת היהדות, ששמרה אותנו עד כה כמעט ולא נשאר זכר פרט   לכשרות, שבת וימים טובים כמעט ואינם נשמרים, אפילו בבתים האורטודוקסים, ועתה   נהרס גם חומת הכשרות ואתם יושנים, אבל עד מתי?"

"ואף אם התחלתם לבנות   בשנים האחרונות ישיבות ותלמודי תורה בכדי לחנך את ילדיכם וכן להחדיר בהם מדות   טובות, אז האם אינכם יודעים שגופות שהינן מפוטמות בנבילות וטריפות, אינן יכולות   להיות יהודים עם מידות טובות? האם אינכם יודעים שנבילות וטריפות מטמטמים את הלב   ומסממים את הדם היהודי, ואתם יושנים, אבל עד מתי?

האם אינכם יודעים שבכל יום   שהינכם הולכים בבוקר למקוה לטהר את עצמכם, לא יעזרו לכם אפילו כל מימות שבעולם,   כי הינכם טובלים ולא רק ששרץ בידכם, אלא שרץ בתוככם!, וכשהינכם מתפללים ערב   ובוקר, או כשהנכם לומדים שיעור, האם אינכם יודעים שהבל היוצא מפיכם הוא הבל של   חטא, כי הוא מפוטם בנבילות וטריפות, ואתם יושנים – אבל עד מתי?

וכשאתם רוחצים את ידיכם על   מנת לאכול לחמניה, או כשהנכם עושים קידוש ועל השולחן מונחות החלות, בשר ודגים   וכל מטמעמים והינכם אומרים בכל פרוסה "לכבוד שבת", הרי שהינכם בוצע   ברך ד' והינכם יושנים, אבל עד מתי?

ובודאי הינכם יודעים, שרק   במעשר של הכסף, שאתם היהודים האורטודוקסים מבזבזים על תצוגות ולוקסוס, יכלו בכסף   הזה לשמור על כבוד הרבנים ולבנות את חומת ישראל הפרוצה, והינכם יושנים, אבל עד   מתי?

רבותי! תעשו לעצמכם קצת חשבון   הנפש וראו עד להיכן חרגתם, זכרו, שההורים שלנו הקריבו עצמם על קידוש השם, הם   הרשו שישרפו ויצלו אותם, והעיקר לשמור על תורתנו הקדושה, מאחר ומכם אין תובעים   קרבנות, רק בקומץ אתם יכולים להציל את הסיטיאוציה, והינכם יושנים, אבל עד מתי?

יהודים! האם אינכם פוחדים   יותר מיום הדין הגדול והנורא, היכן שלא תוכלו יותר לתרץ תירוצים והתחמקויות   ומשיכות בכתף?

ואני שואל אתכם, עד מתי? ואני אומר, עורו ישנים משנתכם"!   עכ"ל.

נעתיק כאן כמה מרבנים   הצה"ק מדור העבר איך שזועקים מרה על חורבן הכשרות, וכותבים מכתבים בכתב ידם   וחותמים ומבקשים בתחנונים שלא להכניס בשר בהמה לתוך פיהם עד ביאת משיח צדקינו בב"א,   מפני שמאכילים רח"ל נו"ט חלב ודם במלוא מובן המלה.

ואנו שואלים: עד מתי תאכילו את עם ישראל בנבילות   וטריפות חלב ודם???

אחבנ"י צריכים לדעת אחת   ולתמיד כי לא אנשי "הקצבים והבוטשערס והרבנים המכשירים אשמים", כלל   וכלל לא [כי הם נמכרים בעד בצע כסף]. אבל אשמים אנחנו על אחינו, שאנו שותקים   ואין אנו מעוררים ומוחים את כל אחד מאחבנ"י להפסיק אחת ולתמיד לפטם עצמם   במאכלות אסורות, כמבואר ברמב"ם, הובא בספה"ק צפנח פענח ובספה"ק   דגל מחנה אפרים (פרשת עקב), ששמע מהבעל שם טוב זי"ע, שפעם אחת שאלו אנשי מדינה   אחת[1] במכתב להרמב"ם ז"ל   על תחיית המתים לומר להם מן התורה. ומה שדרשו חז"ל בגמרא מן הפסוקים, אמרו   שיש לדורשם באופן אחר. ולא רצה להשיבם הוא בעצמו דבר, אך אמר לתלמידו ר' שמואל   אבן תבון שהוא ישיבם.

ובא וראה מה שכתב הרמב"ם   ז"ל, וזה תוכן דבריו בקיצור על פי חכמת הטבע, כי מכל מיני מאכל ומשקה נעשה   דם, ומהדם יורד אל הכבד, ומהכבד עולה הברירות אל הלב, ומהלב יורד המובחר והדק אל   המוח, ושם שורה השכל וחיות של האדם.

ומי ששומר עצמו ממאכלות   המותרות והאסור והטמא, נעשו דמיו צלולין וטהורין, ויש לו לב טהור, והמוח והחיות   שלו נעשה חיות טהורות להשיג אמיתית החיות שהיא אלקות של כל העולמות המחי' את   כולם. ומי ששומר עצמו יותר, ומקדש את אכילתו עפ"י דרכי ד' ותורתו, נעשה מזה   בנין אב, והוא השכל לכל רמ"ח איבריו ומתקדשים ומתטהרים.

וכן להיפוך ח"ו, נעשה   בנין אב שכל עקור ומעופש בדעות זרות, וחיות שלו נעשה בחינת מת, והוא אבי אבות   הטומאה וכו', ורמ"ח איבריו נטמאים וטמא טמא יקרא לכל דבר, ונעלם ממנו אמיתת   החיות שהיא אלקות של כל העולמות, ונטמא ונופל לדיעות זרות ואלהים אחרים, הם   אלילים אלמים מתים וזבחי מתים יקראו להם.

לכן התנאים ואמוראים ובעלי   המדות וחכמי המשנה הם שמרו נפשן שלא יתגאלו בפת בג הזקן וביין משתיו, ולכן האירו   שכלם והי' שורה עליהם רוח הקודש, לפרש כל מאמר סתום בדת התורה הקדושה, כי שרתה   עליהם כח אלקי, אשר הוא ואורייתא כולא חד ואור נשמתם ג"כ הוא חוט המשולש   אשר לא ינתק לעולם ולעולמי עולמים. אבל אנשים הללו בודאי טמאים ונטמאו דמם, ומשם   לבם ומוח שלהם נטמטם במאכלות האסורות והטמאות, ולכך החיות שלהם נוטה למינות   ואפיקורסות, ולא יכלו לקבל מתיקות נופת צוף דברי מאמרינו הבנוים עפ"י שכל   אלקי עולם ומלך עליון. והואיל והעיזו פניהם ויצאו לחוץ, פתאום יבוא עליהם הכורת,   וכרות יכרתו אותם וכל אשר להם. וכך עלתה להם, כי לא היו ימים מועטים עד אשר בא   עליהם מלך גדול והרג אותם וביזז כל אשר להם, עכת"ד.

היוצא לנו מהנ"ל: שכל   איש אשר רגליו עמדו על הר סיני, ואשר בוער בקרבו עדיין ניצוץ של יראת   שמים,  יפריש עצמו ובני ביתו מאכילת בשר בהמה אשר כל כשרותו אינו אלא סילוף   וזיוף, וסמיית עיניים, כאשר הרבנים הצדיקים צועקים מרה.

ואסיים בדברי הקדוש   "מהרש"ק" זי"ע בספרו (שו"ת טוטו"ד ח"א)   וזל"ק:

ללמד דעת לדורות אולי יזדמן   עוד מעשה כזה ידעו איך להתנהג ולקיים החכמה תחי' את בעליה בשני עולמות,   "והלוואי כד שכיבנא יפוק לקדמנא זכות זה מה שביערתי הרעה הזה מן   העולם" וכן יאבדו כל אויביך ד'. ועלינו יערה רוח ממרום. (דברים הללו ככתבם   וכלשונם נעתקו משו"ת טוטו"ד ח"א בפתחי שערים שכתב הגאון שר התורה   מהרש"ק זצ"ל אודות השוחט רע מעללים מק"ק בארדיטשוב שזכה להרחיקו   ולהעבירו).

על כן סוף דבר הכל נשמע, אשרי   חלקם ועמלם של אלו שיצאו במלחמת קודש, ולעמוד בראש מערכת קדש זו להגן על השחיטה   כהלכתה במדינתם ודורש ומבקש להחזיר עטרת קדושת ישראל ליושנה, ושישמרו את נפשם   ואת ילדיהם ממכשולים בעניני מאכלות אסורות.

וידוע מאמר הבעל שם טוב הק'   זי"ע על פסוק בזע"ם תצעד ארץ, ראשי תיבות זע"ם הוא ז'ביחה   ע'ירובין מ'קואות, והכוונה בזה, דע"י שמעוררים את העם בשחיטה ובהלכות טהרה   ושבת, מסירים את חרון אף ה' מישראל ומעוררים רחמי שמים כי כשיש דין למטה אין דין   למעלה כמשאחז"ל), וה' הטוב יהיה בעזרם לזכות את הרבים, ובזכות זה תתקרב   גאולתינו ופדות נפשינו ונזכה מהרה לרגלי מבשר משמיע שלום על הרי יהודה   בבהגוא"צ בב"א.

כל   חלב וכל דם לא תאכלו

ספר הבעל שם טוב והשחיטה

 

 

 

 

כל הרבנים האומרים לך שהבשר כשר הם ערב ועמלקים ממש

כמו שכתוב כשר שבטחים שותפו של עמלק קידושין פ"ב

http://www.israel613.com/achila_kosher.htm

http://www.israel613.com/NIKKUR4.htm

http://www.israel613.com/Vaad-Hakashruth_1.htm

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*