בקובץ המצורף, פניני זוהר מספר הזוהר ופירוש הסולם.
הרשות נתונה להעביר קובץ זה ולפרסמו ברבים.
גליון בני היכלא מופיע באתר לדעת, וניתן להורדה
להורדת פניני זוהר- פרשת צו ומגילת אסתר: לחץ כאן:
פניני צו ומגילת אסתר
פניני זוהר
נודה לה' על הברכה המרובה המצויה בהכנת פניני זוהר אלו. שמתקיים ברכת אאמו"ר
מאשלג שליט"א, הן בהבנה והן בכתיבה והן בנשיאת הדברים חן בעיני המעיינים בהם.
בגיליון זה פרשת צו, נוסף חלק פניני זוהר למגילת אסתר. מתוך מקבץ בני היכלא לפורים
שי"ל בשנה שעברה. סדר הדברים בגיליון זה הוא כדלהלן. תחילה הם דברי הזוהר לפי סדר
פסוקי פרשת השבוע. לאחר מכן הם דברי הזוהר בפרשה זו. לבסוף הובאו פניני זוהר על מגילת
אסתר.
אגב הזכרת זמן המסוגל לישועת ישראל בכלל ובפרט יש להתבונן בנס פורים שעל אף
שהגזרה להשמיד להרוג ולאבד הייתה על הגופים עם כל זאת עיקר הנס היה בכח התשובה
שעשו וקבלת התורה מחדש וברצון. שאחר זה זכו היהודים גם להכות באויביהם וכו'. היינו
הימשכות גאולת הגוף אחר גאולת הדעת. ולא כהסוברים בטעות מוחלטת שגאולת הגופים
תלויה בכוח הגוף. על כן בהתעוררות הזמן המסוגל לגאולה יש לכאו"א להגביר חלק הפנימיות
שבו על חלק החיצוניות שבו, ועי"כ יזכה לחבר את הכנת עצמו לגאולה, אל הארת הזמן
המסוגל לכך.
כן מפורש בהקדמת בעל הסולם לספר פמ"ס (סוף אות ד'), וז"ל: לא יצוייר כלל ועיקר גוף
מושלם, בטרם השגת דעת השלם. להיותו [הגוף] לפי עצמו שק מנוקב ובור נשבר. לאפוקי
מאותם הטועים ושופטים דכשם שמציאות הגוף בהכרח שיהי' מוקדם בזמן להשגת הנשמה
ושלימות המושכלות, כך שלימות הגוף וצרכיו מוקדמים בזמן להשגת הנשמה. שזו טעות מרה
וקשה ממות. זולת, שבהשגת הדעת השלימה, אז עולה גם הגוף לשלימותו עמה בקנה אחד
ממש. כן נוהג הן בפרט והן בכלל יחד. כמבואר בזוהר פר' שלח בענין המרגלים כו', עכ"ל בעה"ס
(הק' לפמ"ס סעי' ד').
על כן, בהיותנו מצפים לגאולה יש לכאו"א לטעום ולשמח עצמו ביינה של תורה, שהוא
סודות התורה. שככל שתתרבה הדעת כן יגאל גם הגוף ממקום שביו. שזו היא מטרת גיליונות
פניני זוהר אלו. להטעים לרבים מתורת בעל הסולם זיע"א שגילה בספריו את אור הזוהר
הקדוש המסוגל לזכך את הנשמה ולהאיר גם את חשכת הגוף. וכדרך הנזכר במגילה "קיימו
וקבלו היהודים עליהם ועל" וגו', כן יראה כל הטועם מיינה של תורה להטעימה גם לחבריו. עד
שבהקבץ כל הפרטים יגאל גם הכלל כולו.
כבכל הגיליונות שי"ל עד הנה, גם גיליון זה היה למראה עיני אאמו"ר כ"ק אדמו"ר שליט"א.
שנתן הסכמתו לכתובים בו, וברכת קדשו להוצאתם לאור.
נלקט ונכתב על ידי יהודה ליב, באאמו"ר מאשלג שליט"א
נערך וי"ל ע"י: משה יצחק טייטלבוים (בכ"ק האדמו"ר מהוסאקוב שליט"א), עורך המכון__
*קישורית, למעוניינים להיכלל ברשימת התפוצה: