logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

שיעור דף זוהר יומי- לפי בעל הסולם- Daily Zohar Lesson

שיעור דף זוהר יומי-  מהקדמת ספר הזהר-ע"פ בעל הסולם

 "אמא אויזיפת ברתא מאנהא"

 

כאשר רוצים לבנות דבר שלם, כלומר שיעלה בשם המורה על שלמות, צריך שתהיינה גם מדרגת חכמה (מ"י)  וגם מדרגת חסדים (מ"ה) , ולא די רק במדרגת חכמה,כלומר שצריך גם יראה (מ"ה) וגם אהבה (מ"י), אלא שמדרגת האהבה איננה יכולה להתממש בלא מדרגת יראה.

עוד מוסיף לומר הזוה"ק, שהנקבה היא היוצרת את ההשתוקקות ובה תלויה עיקר ההולדה, דהיינו בבחינת מ"ה , שהרי אין די בהבנת כללי המציאות, דהיינו רק במ"י , אלא צריך גם את הפירוט של הדברים, דהיינו את מדרגת אהבה וחכמה, שבה תלויה השמחה.

מסביר הזוה"ק שעל האדם לעבוד את עבודת ה' שלו בשתי צורות עיקריות הנקראות מוחא וליבא, בבחינת מוחא על האדם לעבוד על גאוותו שזו מדרגת יראה ובבחינת ליבא על האדם לראות שיתפשט האור לגוף, דהיינו רוצה לומר שצריך לפעול למעלה מהדעת של הגוף אשר חפץ באנוכיות, שרק אז יוכל להגיע לבחינת אהבה (גוף), המתבטא בפרייה ורבייה, שנכון שתבוא רק על-ידי שמשתפים את מדרגת התחתון (מ"ה – יראה) עם העליון (מ"י – אהבה).

לכן אומר הזוה"ק, שהשלמות באה מאיזון של ימין ושמאל המתבטא בקו אמצעי, דהיינו איזון מוחלט של חכמה (אהבה) וחסדים (יראה), שיחדיו ראויים להקרא בשם המורה על שלמות.

לכן אדם הרוצה להוליד שם או רעיון מתוך דבר שלם, מתוך תובנה של נשמה, אזי יהיה פועלו שלם ויקרא בשם, אולם אם יעשה זאת מתוך תובנה של גוף, אזי לא יקרא בשם.

זוה"ק מבהיר רעיון חשוב במאמר זה, שעל אף , שהנשמה באה מנקודה אמונית ראשונה שאי אפשר לפגום בה, והיא אשר נותנת את הקיום לאדם, אין אמונה זו מספיקה, אלא צריך גם מדע, דהיינו את הפירוט שנותן את ההרגש, ויחדיו הם נותנים את השלמות הראויה להקרא בשם.

ציטוטים מהלימוד

א. קוראים לדבר בשם רק כשיש לו שלמות, ולכן לבע"ח לא קוראים בשם מאחר שהם בריות חלקיות, לכן  לבחינות מ"י או אל"ה אין קוראים בשם מאחר שכל אחת מהן חלקית לכשעצמה.

ב. אם רוצים חכמה (מ"י) בהשתוקקות גדולה עדיין לא ניתן לקבל שם, שאין שלמות בזה, אלא שלמותה היא כשהיא תהיה במסגרת של חסדים (מ"ה).

ג. שם מלשון נשמה ונשמה זה אומר שיש בה שלמות, כי היא חלק אלוק ממעל, דהיינו שהוציא אותה מצד שלמות של חכמה וחסדים, אלא שנולד הדבר כפוטנציאל שאותו צריך לממש.

להלן הקישורים לשיעור:

דף הזהר היומי, עמודים לא-לב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*