הספד ליום השלושים לפטירת ר' משה בן שרה הכהן ז"ל
נתאספנו כאן ליום השלושים של האיש היקר ר' משה בן שרה הכהן ע"ה.
http://www.youtube.com/watch?v=1qxPIyESL-k
להורדת ההספד: לחץ כאן: הספד על כהן יום 30
אמרו חכמינו ז"ל בגמרא (שבת דף קנ"ג ע"א) "אחים בהספידא דהתם קאימנא", פירוש שהנפטר נמצא כאן בשעת ההספד, ופירוש שני, שהתם כלומר בעולם האמת קאימנא אני עומד ואיני יכול לעלות אלא על ידי מעשיכם, ולכן צריך לומר דברי תורה, ודברי התעוררות כדי להעלות את נשמתו, וכל מעשה טוב שיבוא על ידי זה נזקף לזכות הנפטר ע"ה.
נספר קצת ממעשיו הטובים:
רבי משה בן שרה הכהן ע"ה היה אהוב למעלה ונחמד למטה, רוח הבריות כרוח המקום נוחה הימנו, אוהב שלום ורודף שלום, היה אוהב את הבריות ומקרבן לתורה, והוא לא החשיב זאת לעצמו כלל, ועכשיו בשמים יתברר לו איזה מצוה גדולה שבניו קיימו בעולם הזה. וכעת נחסר מאתנו כוח זה, והלך לעולמו בפתע פתאום, ובודאי כל זה בעוון הדור. וחובה גדולה לכל אחד לדעת כי בינינו מצויה עתה נשמתו הזכה. וצריכים לקבל על עצמינו דברים טובים ולקחת מהנהגתו שיהיה לעילוי נשמתו:
ראשית כל צריכים לדעת, שהתיקון הכי הגדול כמבואר בזוהר הקדוש הוא כשהבנים מתפללים לפני העמוד ואומרים קדיש, זה התיקון הכי הגדול, אבל לתיקון הזה יש תנאי, שהציבור לא ידברו באמצע הקדיש או שמונה עשרה, כי אם מדברים ח"ו כתוב בזוהר הקדוש שזה נחשב כאילו עובד עבודה זרה, וחמור מאוד, וכמה בתי כנסיות נחרבו בגלל זה, וידוע שמעלת הספרדים שלא דיברו מעולם בבית הכנסת ונהגו בקדושתו "ובהיכלו כולו אומר כבוד".
ובית הכנסת היחידי שנשאר בבלגיה מתוך 500 בתי כנסת שנחרבו בשואה, נשאר רק הבית הכנסת שלא דיברו בתפילה כלל.
כשאני הייתי בחור בן 16 וחצי שנה, נפטר אבא שלי ע"ה בצעירתו, והרבי מסטמאר זי"ע אמר שאבא שלי נפטר בעון השוחטים, שלא שוחטים כשר, וקרא לכל השוחטים שילמדו שמלה חדשה, וכשנהייתי שוחט, סיפרו לי השוחטים שהרבי אמר להם ללמוד שמ"ח, אבל השיעור לא לקח הרבה זמן, ולדאבונינו ראיתי אחר כך שלא לבד שהם מאכילים טריפות, אלא אני גם אכלתי מהבשר עוף שלהם, וזה נגע מאוד לנפשי.
אבל הבעיה התחילה כשהתפללתי כל יום לפני העמוד, ושמעתי שמדברים באמצע קדיש או שמונה עשרה,
והיות שלא יכלתי לעבור על הלכה בשולחן ערוך, הפסקתי להגיד הלאה את הקדיש או שמונה עשרה, וכולם צעקו, מהרו ללכת לעבודה, וצעקתי נו נו, עד שהפסיקו לדבר, וכך גמרתי התפילה, כמעט בכל תפילה הייתי צריך להילחם.
וכשנהייתי אברך, ומצאתי חלק של זוהר תהלים מהצדיק הקדוש רבי יהודה רוזנבערג זי"ע, למדתי בזה פעם בשבוע, והיגעתי להזוהר שמדבר על האיסור הגדול לדבר באמצע התפילה, נתעוררתי מאוד עד שהוצאתי לערך 50 חוברות קונטרסים ולערך מאה קול קורא'ס על קדושת בית הכנסת.
צריכים לדעת שמי שמדבר בבית הכנסת גונב ומפסיד את הזכיות של הנפטר שמתפללים לעילוי נשמתו, ועל כן צריכים מאוד ליזהר על זה.
כל זה כתוב בשולחן ערוך, והצדיק מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א אמר כי בלי לקיים את השולחן ערוך, אי אפשר להיות יהודי. ובזאת תבחינו אם בן אדם יהודי או לא.
יש לי הרבה קול קורא'ס על זה, אבל העיקר לשים משגיחים, וכל אחד צריך לדעת שכל ישראל ערבים זה לזה, ולהסביר לאנשים את חומרת הענין הזה.
ומי שיקבל עליו לשמור על הבית המדרש שיהיה בית המדרש כשר יזכה לכל הברכות שכתוב בזוה"ק פרשת תרומה ד' קכ"ח ע"ב ההוא זכאה בעי למרדף בתר חייבא וכו' בגין דיחשב לי' כאלו הוא ברא לי' ודא איהו שבחא דיסתלק בי' יקרא דקב"ה יתיר משבחא אחרא וכו' ועל דא באהרן ורבים השיב מעון וכתוב בריתי היתה אתו החיים והשלום ועיי"ש בד' קכ"ט ע"א.
ויהיה מזכה את הרבים שהוא היחסן הכי הגדול בשמים: כמו שכתוב בספר ישמח משה (עה"ת בהקדמה בקונטרס תהלה למשה דף י"א ע"ב) וזל"ק: כמה הפליגו שם כמה גדולים זכות הצדיקים שמחזירים רשעים בתשובה. וכן שמעתי מאדמו"ח ז"ל אשר ספר לו מוזלל"ה איך שפעם אחת נפגשו בעולם העליון רש"י ז"ל עם הרב הקדוש ר' איציקל מדראהאביטש ושאל רש"י ז"ל ר' איציקל איזה זכות ומצוה יש לו לבנו הרב הקדוש ר'מיכל המגיד משרים מזלאטשוב מה ששומע שמרעישין בכל העולמות עם בנו הרב הנ"ל, והשיב לו ר' איציקל הנ"ל, איך שלומד תורה לשמה ולא נתקררה דעתו של רש"י ז"ל, ואמר לו עוד שבנו הרבה לסגף את עצמו בתעניתים וסגופים וגם בה לא נתקררה דעתו הקדושה, ואמר לו עוד אשר הרבה בגמ"ח וצדקה ופיזר נתן לאביונים וכדומה ועוד לא נתקררה דעתו שוב אמר לו שרבים השיב מעון ועשה הרבה בעלי תשובה בעולם ובזה נחה ושקטה דעתו של רש"י ז"ל, ונחה דעתו הקדושה מה שמרעישים אתו כל הפמליא של מעלה ע"כ. מובן כי מעשה כזאת לא יוכל לספר אשר עיני בשר לו ואך לאדם אשר עיניו משוטטות בעולמות עליונים שומע ורואה מה שלא ישמע לזולתו. יוכל לספר כזאת..
אספר לכם סיפור של השגחה פרטית שנדפס בספר "תהלות ה' ונפלאותיו", השגחה פרטית בענין קדושת בית המדרש. והסיפור הזה מצאתי עכשיו גם בהשגחה פרטית.
בעזרת השם יתברך
קונטרס
"תהלות ה' ונפלאותיו"
מעשה מופלא על כח קדושת הצדיקים ופעולתם לפני בוראם לבטל גזרות רעות וקשות מעל עם ישראל.
והזכות הגדולה של שמירת כבוד התפילה שלא לדבר כלל בתפילה מתחילתה ועד סופה.
כמו כן מתוארת כאן סידרת 'מקרים' אקראיים, המצביעים על השגחה פרטית מופלאה.
ההשגחה העליונה גרמה להפגש עם סיפור זה שלשה פעמים בצירוף נסיבות מדהים
שאין לו כל הסבר מלבד העובדה שיד ה' מכוונת את עולמנו,
בהשגחה מיוחדת ונפלאה ביותר, שהובילה לפרסומו של סיפור נפלא זה.
מתפרסם בזאת על ידי הרה"צ רבי שלום יהודה גראס האדמו"ר מהאלמין שליט"א מזכה הרבים הנודע בחיבוריו בישראל
על הכשרות, הצניעות, ועניית אמן כהלכתה.
כדברים הללו סיפר לי הרב אליהו פרץ שליט"א:
סיפור זה שמעתי אותו מפי אבי מורי החכם השלם החסיד כמוהר"ר יעקב פרץ זלה"ה הריני כפרת משכבו נלב"ע ערב יו"כ ה'תשס"א.
מעשה נורא ששמעתי משלש אנשים, וקיבלתי בכתב מהרב אליהו פרס ס"ט.
הסיפור שמעתי אותו מפי אבא מארי החה"ש החסיד כמוהר"ר יעקב פרץ זלה"ה הרינו כפרת משכבו נלב"ע ערב יו"כ ה'תשס"א.
נס גדול שנעשה ע"י הרה"ק המקובל רבינו פנחס הכהן בן רבי ברוך אזו"ג זצ"ל
הרב הקדוש |
המלומד בניסים המקובל האלקי רבינו פנחס הכהן בן ברוך אזו"ג זיע"א, היה גר בעיר התורה מראכש, והיה מבאי ביתו של המלך של הדרום הנקרא בלשון ערבי "אְלְ גְלָווּי", והמלך היה אוהב אותו מאוד ומקרבו, ועל כל צרה שלא תבוא על הקהל היהודי הוא היה מרואי פני המלך לביטול הגזירות.
אמנם |
במרוקו באותה תקופה נחלקה המדינה לשתי רשויות, המלך ששלט בצפון ובמרכז ובירתו העיר פאס, והמלך של הדרום והסהרה ובירתו מראכש הוא הנקרא "אְלְ גְלָווּי" הנ"ל.
ופעם |
איזה סוכנים של מלך הצפון מוּלָאִי אֵלְחָסָן רצו לשלוח יד במלך הדרום והכינו את כל התכניות שביום פלוני ובשעה פלונית ברגע בו תעבור שיירת המלך בפרברי העיר מראכש הסוכנים הנ"ל בקרקע פלוס כח אוירי ממטוס תקיפה יתקפוהו בו זמנית ויחסלו אותו.
רוח הקודש גלוי'
מזימתם |
זו התלבתה ברוח הקודש לרבינו פנחס הכהן בן ברוך הנ"ל, והוא חיש מהרה בא בעוד לילה והתדבק על דלתי הארמון בצעקה, ומאחר והוא מרואי פני המלך הרשוהו להיכנס לפני ולפנים עד חצר הפנימית מקום מושב המלך.
רבי פנחס |
פתח ואמר למלך שכך וכך נגלו אליו האלוקי"ם וירא המלך וישמור את נפשו לבל יפול לפח יוקשים. והמלך בידעו כי איש אלוקים קדוש הוא רבי פנחס הכהן בן ברוך זיע"א, אמר לו שכן יעשה וישמור דרכו. אך המלך עשה בחכמה ובתחבולה להשאיר התוכנית על כנה, אך הוא המלך לא יהיה עם השיירה. ורק צוה על אנשי הצבה להיות עתידים להיום הזה ולהשעה הזו. וכך היה שברגעים האמתיים שסוכני החרש רצו לתקוף, תיכף ומיד תפסום ומזימתם נתבטלה, ויהי הדבר לפלא עצום, והתפרסם בכל רחבי הממלכה שהרב של היהודים הציל את המלך מהתקשות, והכל מפי רוח הקודש.
על ידי שבעודו נער קיבל על עצמו שלא לדבר בשעת התפילה, זכה לכוח הראייה בחינת "נביא"
כששאל |
המלך לאחר מעשה את רבי פנחס הכהן בן ברוך במה זכה הוא בכוח הראייה בחינת "הנביא" "הרואה" אמר לו שמעודו נער קיבל על עצמו שלא לדבר בשעת התפילה ואפילו בין הפרקים ואפילו בדברי תורה, ותפילותו כאשר יעידו יגידו כל רואיו היתה כאחד השרפים קדושי עליונים, זכותו תהא מגן וצינה עלינו ועל כל ישראל שנזכה לשמור פינו מחטוא בלשונינו בשעת התפילה אף בדברים המותרים וכל שכן בדברים בטלים.
ויהי |
רצון וסיפור עובדא זו יהיה לעלוי נשמתו של מר אבא מארי החהש"ו כמוהר"ר יעקב בר חמוי פרץ שלה"ה הכ"מ שסיפר לי ממה שראה ושמע בהיותו תלמיד ישיבה בעיר מראכש ומבאי ביתו של הרה"ק רבי פנחס הכהן בן ברוך. ושגם מורי זקיני הרה"ק כמוהר"ר אברהם פרץ זלה"ה היה הגבאי שלו והפקיד הנאמן באיזור הכפרים של מראכיש זיע"א.
[הערת המעתיק]
שמעתי |
משלשה אנשים סיפור הנ"ל, והוסיפו: שאחר שהציל את המלך רצה המלך ליתן מתנה גדולה להרב הקדוש הנ"ל, והרב הקדוש סירב לקחת באומרו שאנחנו מחויבים לעשות הכל לטובת המלך ועל פי תורתינו הקדושה אנו צריכים להתפלל בשלומו של מלכות שיצליח בכל דרכיו. ואמר לו המלך אף על פי כן. ענה הצדיק הקדוש למלך: אני מוכן לקחת אבל רק דבר קטן אחד: שבאם יבוא איזה בן אדם וירצה לעשות איזה דבר רע נגד היהודים חס ושלום, שהמלך יעשה כל מה שביכולתו להציל את היהודים.
ויהי |
היום והיטלר ימח שמו שלח שליחים להמלך הנ"ל וביקש שיתן לו את כל היהודים ממדינתו. על זה ענה לו המלך, אני מתפלה עליך שאתה בא לחפש יהודים במדינתי הלא ידוע לכל שאני השונא הגדול של היהודים והיהודים שהיו במדינתי זרקתי אותם מזמן רב, והשליחים קבלו דבריו, וכך נצלו כל היהודים.
והרב |
הקדוש הנ"ל אמר אז לאנשי בית מדרשו ש "להיטלר" ימח שמו לא היה ביכולתו ליכנס למדינתינו מרוקו אך ורק בגלל שלא מדברים בשעת התפילה.
סיפורי השגחה פרטית
בדרך שאדם רוצה ללכת מוליכין אותו,
מה' מצעדי גבר כונני ודרכו יחפץ
אספר עניני השגחה פרטית ואיך הגיע לאזני סיפור המעשה הנ"ל.
השגחה פרטית א.
לפני |
כמה שנים נסעתי לעיר באסטן, בדרך כלל אני נוסע באווירון, הפעם רציתי לנסוע דוקא באוטובוס, [אני לבד לא ידעתי למה] על אף שכל המשפחה אמרו לי שלא כדאי לנסוע באוטובוס.
נסעתי |
למנהעטן לפארט טוטארעטי, ועליתי לאוטובוס, והאוטובוס היה ריק, אני הייתי היחיד שנסעתי. ישבתי קדימה במקום הראשון. כשהאוטובוס מתחיל לנסוע דופק יהודי בדלת, ופותח לו ועולה על האוטובוס ויושב על ידי. אני נותן לו שלום עליכם, ושואל אותו מאין הוא? ועונה לי שהוא ממרוקו. אני אומר לו, אני הוצאתי הרבה ספרים ואני מחלק בחינם לכל העולם, גם כן הוצאתי ספר מקדש מעט על קדושת בית המדרש ועוד ספרים בעברית ובאנגלית ואם אתה מעוניין אני יתן לך כמה שאתה רוצה מכל מיני ספרים, אמר לי תודה. ואחר כך אומר לי שבמרוקו לא מדברים בכלל בשעת התפילה, יש לנו מסורת לא לדבר. ואר כך סיפר לי סיפור הנ"ל.
השגחה פרטית ב'
אני |
מתפלל במיאמי בבית המדרש של חב"ד בסורפסייד פלארידה, אני הולך לשתות קאפע. אני רואה בן אדם חדש, נותן לו שלום, ועונה לי שלום, אני שואל אותו מאין אתה בא? הוא עונה לי מספעין. אני שואל אותו כמה בתי מדרשים וישיבות יש שם? כמה יהודים? ועונה לי.
אני |
אומר לו תשמע אני הוצאתי לאור הרבה ספרים ואני יכול לתת לך בחינם אפילו בסכום של עשרות אלפים דולרים, כמה שאתה רק רוצה בשביל לחלק בספעין. הוא אומר לי תיכף, אני רוצה לדבר אתך דחוף, בבקשה אולי אני יכול לקבל אפוינטמענט, כי אני רוצה לדבר איזה ענין דחוף עם כבודו. נתתי לו אפוינטמענט למחר תיכף אחרי התפילה. הוא מספר לי אתמול בבוקר הוא מתעורר עם חלום שהוא צריך לחלק אלפים ספרים, ולא ידע מה פתרון החלום, מכיון שאין לו שום שייכות עם ספרים. וכעת שאתה הבן אדם היחיד שנתתה לי שלום, ואמרת לי תיכף [בלי לשאול ממך על כלום] שאתה רוצה לתת לי הרבה ספרים, זאת אומרת שזה פתרון של החלום, שאני צריך לעבוד אתך לחלק ולהפיץ ספרים. נתתי לו כל מיני ספרים ואמרתי לו תלמוד בספרים האלו, ותבין, ואחר כך נתחיל לעבוד.
הוא |
למד כל הספרים, ונתלהב מאוד בראשון בהספר "עניית אמן כהלכתה" על קדושת בית המדרש, ואומר שהספר הזה נחוץ מאוד בשביל אנשי הספרדים שהיו נזהרים מאוד משעבר לא לדבר בעת התפילה, ולדאבוננו השטן תפס אותם גם כן. ואני מוכן לתרגם הספר הזה בספרדית.
הוא |
התחיל לתרגם הספר, ואני מספר לו הסיפור הנ"ל [ששמעתי מהאיש ממרוקו שנסעתי איתו ביחד על האוטובוס לבוסטון], בלי מקורות מי היה הרב הקדוש שהציל את מרוקו מהיטלער ימ"ו. הוא מבקש ממנו שאני יכתוב לו הסיפור בשלימות, אני יושב בבית הכנסת וכותב הסיפור, פתאום בא בן אדם חדש ויושב בדיוק נגדי, אני נותן לו שלום, ועונה לי שלום, ואני שואל אותו מאין כבודו בא ועונה לי מקאראקאס וענעזועלא.
אני |
מספר לו הסיפור ושואל אותו אולי כבודו שמע הסיפור הזה [והוא הבן אדם היחידי שאני מספר לו הסיפור ושואל אותו בלי להכיר אותו כלל] עונה לי כן, אני שואל אותו אולי כבודו יודע את שמו של הרב הקדוש שאצלו היה סיפור הנ"ל. הוא עונה לי אני נולדתי במרוקו, ונותן לי השם ועוד ידיעות על הרב הקדוש הנ"ל.
אני |
שולח כל הסיפור המלא בכתב לספעין. ועובר שנה שלימה עד שהוא תרגם כל הספר עניית אמן כהלכתו, והסיפור הזה נעלם אצלו, וכמו כן אני גם כן לא מצאתי הכתב יד של הסיפור הנ"ל.
השגחה פרטית ג'
אני |
נוסע עוד הפעם למיאמי, אני מקבל מקום במטוס [אוירון] במקומות הראשונים, והיה שמה מלא אנשים, אני הולך למקום ישיבה בספסל האחרון כדי שאוכל לכתוב בישוב הדעת. פתאום אני רואה שיושב על ידי בצד השני בן אדם עם כיפה קטנה, אני נותן לו שלום. מתחילים לדבר, ואני שואל אותו מאיפה הוא הוא עונה לי שהוא ממרוקו. אני שואל אותו אם ידוע לו הסיפור הנ"ל ועונה לי כן, ואמר לי שם הרב הקדוש ומספר לי עוד כמה ענינים ממנו. אני לוקח השם שלו והטלפון בשביל להציע לו שידוך, והצעתי לו, ושכחתי ממנו. [הוא מספר לי שהוא היה לו מקום בשורות הראשונות, ורצה מנוחה על כן בא בסוף המטוס בשורות האחרונות].
אני בא |
למיאמי, אני מטלפן תיכף לספעין לספר להמתרגם של הספר כל השגחה פרטית מה שהיה לי עם הבן אדם הזה ושמו.
אחרי זמן |
רב, הבן אדם מספעין מטלפן אלי שנאבד לו הסיפור הזה ולא יודע איפה ששם את הסיפור, הוא זוכר בעל פה, אבל שמו של הרב וכל שאר הפרטים אינו זוכר.
אני עונה |
לו שאין לי את השם של האיש מקאראקאס שנתן לי את השם, ושכחתי לגמרי מהאיש הזה שנסעתי איתו על אוירון למיאמי.
השגחה פרטית ד'
הבן אדם |
מספעין אומר לי הלא סיפרת לי על בן אדם ממיאמי, אולי אתה זוכר, נזכרתי תיכף ומיד, ואמרתי לו שיש לי את השם והטלפון שלו.
אני מטלפן |
אליו, ואומר לי שאם אני רוצה יותר פרטים לטלפן לאח שלו בלונג איילאנד, הוא רב וחזן שמה. ומספר לי שיצא ספר בארץ ישראל תולדות רבני מרוקו.
אני מטלפן |
כמה פעמים לאח שלו בלאנג איילאנד, אני מדבר עם מכונה כמה פעמים, ופעם הסעקרעטאר שלו עונה לי וגם כן דיבר למכונה שלי.
השגחה פרטית ה'
אני נוסע |
לחנות במיאמי לחפש הספר, וב"ה מצאתי הספר שאני מחפש, שם הספר הוא: "מלכי רבנן, תולדות רבני מרוקו". שנדפס בשנת תשנ"ח. והיה לו רק עותק אחד.
אני מוצא |
בתוך הקדמה של הספר הזה, שאחד מהמשפחה של היהודי הזה שמצאתי אותו על המטוס, הדפיס הספר הזה.
השגחה פרטית ו'
אני רואה |
שם בהקדמה, שם של המוציא לאור הספר הנ"ל. אני מטלפן לו תיכף לארץ ישראל, אני מספר לו חלק קטן מהסיפור הנ" והוא אומר לי תיכף הוא שמע הסיפור מאבא שלו. והוא אומר לי שהוא הולך להוציא עוד חלק ששם יהיה כתוב הסיפור הזה, שהספר הנ"ל יצא לאור עוד בחיים של הרב הקדוש הנ"ל, ועל כן לא כתוב ממנו בספר הנ"ל.
והרב |
אליהו פרץ הנ"ל, שמע הסיפור מפי אבא שלו החסיד כמוהר"ר יעקב פרץ זלה"ה, שסיפר לו ממה שראה ושמע בהיותו תלמיד ישיבה בעיר מראכש והיה מבאי ביתו של הרה"ק רבי פנחס הכהן בן ברוך. ושגם זקינו הרה"ק כמוהר"ר אברהם פרץ זלה"ה היה גם כן הגבאי שלו והפקיד הנאמן באיזור הכפרים של מראכיש.
השגחה פרטית ז'
שהיום ט"ו בעומר כשאני מספר כל הסיפור הנ"ל בעל פה כי שכחתי שכתבתי וסידרתי המעשה הנ"ל, וכעת מאתי הסיפור באופן פלא מן השמים בהשגחה פרטית, ומצאתי שבשנת תשס"א בט"ו בעומר שלחתי וקיבלתי המכתב מארץ ישראל, וז"ל המכתב:
בס"ד, ט"ו בעומר תשס"א.
לכ' הרה"ג כמוהר"ר גראס שליט"א
אי"ה מחר אצלם כשמונה עמודים מהספר לדוד ברוך מזקינו של הרה"ק בעל המעשה שיש בו קצת חומר על המשפחה ורבניה. ואשלח לך בפאקס.
[אם יש לכבודו עוד ידיעות בענין הנ"ל, נא לכתוב לי, ותודה למפרע].
הכתובת שלי בניו יארק: Rabbi S. Y. Gross Rabbi Of Holmin
4711 12-th Ave.Brooklyn, N.Y. 11219
(718) 436 – 8052 FAX: 718-854-7113 — TELFAX: 305-864-1975 – אני נשאר אי"ה במיאמי עד יום רביעי בלילה.
עד כאן הסיפור הנ"ל.
ב"ה שזכה לבנים טובים שעושים כל אשר ביכלתם לעילוי נשמתו,
ולכן אנו עושים את הנפטר שליח לבית דין של מעלה ולרבי שמעון בר יוחאי ע"ה למסור להם, שבנו עסק ועוסק ממש במסירת נפש להפיץ הזוהר הקדוש ושכל יהודי ילמוד זוהר הקדוש ועזר להדפיס הרבה ספרים ולחלקם וכן לקח איתו לטורונטו ארגזים מלאים מספרי הזוהר הקדוש, ושאנו עוזרים לו בכל ההשתדליות בכל כוחינו במסירת נפש ממש, לילות כימים להפיץ בישראל תורת הזוה"ק, ולתקן תקנות שכל ישראל ילמדו תורת הסוד, שלא יהיו ישראל בבחינת ערל שפתים ח"ו, שעיקר עיכוב הגלות בעוה"ר הוא בגלל אי לימוד תורת הסוד, ובזה תלוי עיקר גאולתינו ופדות נפשינו, ולבקש מרבי שמעון בן יוחאי ע"ה שיתן לנו כוח ועוז להמשיך להאיר את עם ישראל ולקרב את ישראל לאבינו שבשמים, ומן השמים קא זכו ליה, שבנו יקיים את תפילת דוד המלך, "אגורה באהלך עולמים", שימשיך ביתר שאת וביתר עֹז גם אחרי פטירתו, לטובת נשמתו כנאמר "ילכו מחיל אל חיל", וזה יהיה ישיבה על קברו, שתהיה הישיבה הכי הגדולה בעולם שאין כמותה.
על פי התכנית של מפעל הזוהר העולמי – אשר מזמין את כלל ישראל לזכות וליטול חלק בלימוד האדיר של ספר הזוהר הקדוש, כי בזכות הזוהר הקדוש, עם ישראל, יזכה לצאת מהגלות ברחמים, ולבא לגאולה השלמה, כידוע הזוהר הקדוש נמשל לתיבת נוח, שמצילה את כל הדור מגזרות קשות, כל אדם המשתתף כחלק מהכלל בלימוד הזוהר הקדוש, זוכה לברכה ממקור עליון, שהיא תעודת ביטוח חיים, הטובה והחזקה ביותר הקיימת עלי אדמות, מסירים ממנו גזרות ויסורים קשים, עוונותיו נמחלים, נשמתו מזדככת ומתעלה, זוכה לעולם הבא הצפון לצדיקים, וזוכה עוד בעולם הזה, להאחז בעץ חיים, ככתוב "ועולמך תראה בחייך"
אנחנו נשמעים לקול קריאת גדולי הדור שקראו לעם ישראל לארגן אלפי סיומים של הזוהר הקדוש, בבחינת "האלף לך שלמה", ועם זה נביא את המשיח ברחמים בעזרת השם.
על כן את אחי אנוכי מבקש, בואו לעזרת ה' בגבורים, למען שמו באהבה, להדפיס אלפים קונטריסים לחזק לימוד הזוהר, ולקיים את מצוות חז"ל להושיב ישיבה על קברו, ולהמשיך להפיץ ולפרסם את תורת הרשב"י לכל יהודי די בכל אתר ואתר, ולחשוב מחשבות לבלתי ידח ממנו נידח כי כל הגאולה תלויה בזה. והחלש יאמר גיבור אני, בוזו כסף בוזו זהב, וכל אחד יכול לתרום ישר לבית הדפוס בתשלומים, וככל שירבו התורמים, כך נוכל להדפיס יותר ויותר לחלוקה בחינם לכלל ישראל, כי הצמאון גדול ועם ישראל קדושים רוצים לאחוז בעץ החיים, ולהמשיך את נשמת הרשב"י כאן לדורינו, וכמו שמבטיח הרשב"י (זוהר שמות ז:), אשרי מי שיזדמן בזמן התגלות המשיח, כי מי שיהיה באותו זמן באמונה ומי שיתן עזר וסיוע לשכינה הקדושה, יזכה לאותו האור של שמחת המלך ברוך הוא, שאז ישמח ה' במעשיו, עכ"ל. והעוסק בזוה"ק ובתורת האריז"ל, הקב"ה משתבח בו בפמליא שלו בכל יום, ודיוקנו נרשם למעלה בֵּין אוֹהֲבֵי וַאֲהוּבֵי המלך, ומכריזין לפניו "הוו זהירין בדיוקנא דפלוני" ואפילו הקב"ה גוזר גזירות, יש לו רשות לבטלם. (סוד ה'). וספר זה עתיד היה להתגלות בימי מלכא משיחא לִתֵּן סַעַד לַשְּׁכִינָה, והנה כל אותן שיזכו אליו יזכו לגאולה, כי עבודה זו המועטת בזמן ההוא, היא יותר חשובה מכל אילי נביות כשהיה בית המקדש קיים (חסד לאברהם, רבי אברהם אזולאי זיע"א).
אנו מבקשים מהנפטר שיהא מליץ טוב בעד זוגתו החשובה שהיתה מסורה אליו לשמש אותו באמונה בכל נפשה ובפרט בעת חוליו, ועל ידי עזרתה זכה לעשות כל הפעולות הטובות, וימליץ טוב עבורה ובעד הבנים הכהנים החשובים והנכדים ובעד כל משפחתו ובעד כלל ישראל. ובזכות זה, ימליץ טוב עלינו שהשי"ת ישלח לנו הגואל האמיתי במהרה בימינו אמן.