מר חשון תשע"ג תְּהֵא שְׁנַת גְּאֻלַּת עוֹלָמִים.
גליון מיוחד בעקבות סערת ההוריקן בארה"ב.
[מותר לצלם לזיכוי הרבים].
"וְקִצּוֹ בַשֶּׁטֶף"(דניאל ט, כו).
הַנָּבִיא יוֹאֵל נִבָּא שֶׁה' יַעֲשֶׂה סְעָרוֹת בָּעוֹלָם לִפְנֵי הַגְּאֻלָּה כְּדֵי לְעוֹרֵר אֶת הַיְּהוּדִים לְהִמָּלֵט וְלַעֲלוֹת לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל.
מָצִינוּ |
בַּגְּמָרָא (שבת קנו.) מִי שֶׁמַּזָּלוֹ כּוֹכָב מַאְדִּים יִהְיֶה אוֹ רוֹצֵחַ אוֹ מַקִּיז דָּם אוֹ שׁוֹחֵט, אוֹ מוֹהֵל. רוֹאִים שֶׁכּוֹכַב מַאְדִּים מִתְקַשֵּׁר עִם דָּם וְכֵן כּוֹכָב זֶה נִקְרָא "רָעָה". (ע' ב'כלי יקר' שמות י, י). דְּכוֹכָב זֶה מְסַמֵּל מַצָּב שֶׁל רָעָה וּשְׁפִיכוּת דָּמִים. כַּמּוּבָא בְּרַשִּׁ"י (שמות י, י) "רְאוּ כִּי רָעָה נֶגֶד פְּנֵיכֶם", כּוֹכָב אֶחָד יֵשׁ שֶׁשְּׁמוֹ רָעָה, אָמַר לָהֶם פַּרְעֹה, רוֹאֶה אֲנִי בָּאִצְטַגְנִינוּת שֶׁלִּי אוֹתוֹ כּוֹכָב עוֹלֶה לִקְרַאתְכֶם בַּמִּדְבָּר וְהוּא סִימַן דָּם וַהֲרִיגָה. וּכְשֶׁחָטְאוּ יִשְׂרָאֵל בָּעֵגֶל וּבִקֵּשׁ הקב"ה לְהָרְגָם אָמַר משֶׁה בִּתְפִלָּתוֹ "לָמָּה יֹאמְרוּ מִצְרַיִם לֵאמֹר בְּרָעָה הוֹצִיאָם", זוֹ הִיא שֶׁאָמַר לָהֶם "רְאוּ כִּי רָעָה נֶגֶד פְּנֵיכֶם", מִיָּד "וַיִּנָּחֶם ה' עַל הָרָעָה", וְהָפַךְ אֶת הַדָּם לְדַם מִילָה שֶׁמָּל יְהוֹשֻׁעַ אוֹתָם. פֻּרְסַם לָאַחֲרוֹנָה שֶׁבְּי"ד חֶשְׁוָן תשע"ג צָפוּי כּוֹכַב מַאֲדִים לְהִתְקָרֵב לְכַדּוּר הָאָרֶץ, וּלְהַרְאוֹת צֶבַע אָדֹם בַּשָּׁמַיִם. יִתָּכֵן מְאֹד שֶׁתּוֹפָעָה זוֹ מְרַמֶּזֶת עַל מִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג שֶׁעוֹמֶדֶת בַּפֶּתַח כְּפִי שֶׁהֵבֵאנוּ מֵהַזֹּהַר שֶׁמִּלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג צְפוּיָה לִהְיוֹת בִּשְׁנַת תשע"ג, וּבְמִלְחָמָה זוֹ צְפוּיָה שְׁפִיכוּת הַדָּמִים הַגְּדוֹלָה בְּיוֹתֵר שֶׁהָיְתָה אֵי פַּעַם בַּהִסְטוֹרְיָה הָאֱנוֹשִׁית, כְּפִי שֶׁנָּבִיא לְקַמָּן מֵהַזֹּהַר שֶׁהַיָּם הַגָּדוֹל יְקַבֵּל צֶבַע אָדֹם מֵרֹב דָּם שֶׁיִּשָּׁפֵךְ. וְכֵן מוּבָא בְּמג"א (או"ח רעא' א) כָּתוּב בְּתִקּוּנֵי שַׁבָּת שֶׁיְּקַדֵּשׁ קֹדֶם לַיְלָה כִּי בִּתְחִלַּת לֵיל שַׁבָּת הוּא מַזַּל מַאְדִּים. רוֹאִים שֶׁהַזְּמָן שֶׁל כְּנִיסַת הַשַּׁבָּת, שֶׁהוּא סוֹד זְמַן הַגְּאֻלָּה מַתְחִיל עִם מַזַּל מַאֲדִים. וְהוֹסִיף הָרמ"ז שליט"א שֶׁבְּיָמִים אֵלּוּ שָׁלְחוּ לָרִאשׁוֹנָה, רֶכֶב שֶׁנּוֹסֵעַ עַל הַמַּאֲדִים וְשׁוֹלֵחַ תְּמוּנוֹת מִשָּׁם.
וְאָכֵן |
רָאִינוּ בְּי"ד בְּחֶשְׁוָן תשע"ג שֶׁהָיְתָה סְעָרָה גְּדוֹלָה בְּארה"ב, וּמִסְפַּר יָמִים קוֹדֶם הָיְתָה רְעִידַת אֲדָמָה חֲזָקָה בְּקַנָּאדָא, וְגַם בָּאֲזוֹרִים הַיְּהוּדִיִּים, וְהֵבֵאנוּ מֵהַמְקֻבָּל ר' מֹשֶה אַהֲרֹן הַכֹּהֵן שליט"א שֶׁחֹשֵשׁ מְאֹד מִשֶּׁטֶף בְּכַמָּה מְדִינוֹת הָעוֹלָם. וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב (דניאל ט, כו) "וְקִצּוֹ בַשֶּׁטֶף" (יחזקאל יג, יג) "וְגֶשֶׁם שֹׁטֵף בְּאַפִּי יִהְיֶה".
רוֹאִים |
מֵהַפָּסוּק, שֶׁה' יַעֲשֶׂה סְעָרוֹת בָּעוֹלָם לִפְנֵי הַגְּאֻלָּה כְּדֵי לְעוֹרֵר אֶת הַיְּהוּדִים לְהִמָּלֵט וְלַעֲלוֹת לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, שֶׁרַק שָׁם "תִּהְיֶה פְלֵיטָה". (יואל ג, ג) "וְנָתַתִּי מוֹפְתִים בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ דָּם וָאֵשׁ וְתִימְרוֹת עָשָׁן: הַשֶּׁמֶשׁ יֵהָפֵךְ לְחֹשֶׁךְ וְהַיָּרֵחַ לְדָם לִפְנֵי בּוֹא יוֹם ה' הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא: וְהָיָה כֹּל אֲשֶׁר יִקְרָא בְּשֵׁם ה' יִמָּלֵט כִּי בְּהַר צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלִַם תִּהְיֶה פְלֵיטָה כַּאֲשֶׁר אָמַר ה' וּבַשְּׂרִידִים אֲשֶׁר ה' קֹרֵא".
וּבְיֶתֶר |
עֹמֶק רוֹאִים מֵהַפָּסוּק שֶׁהַפְּלֵיטָה תִּהְיֶה "בְּהַר צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלִַם", אֲבָל רַק "וּבַשְּׂרִידִים אֲשֶׁר ה' קֹרֵא". דְּיָדוּעַ שֶׁלִּפְנִי הַשּׁוֹאָה הֶ'חָפֵץ חַיִּים' זצ"ל רָמַז לְכֻלָּם לַעֲלוֹת לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וְהוּא הִזְכִּיר רַק אֶת הַחֵלֶק הָרִאשׁוֹן שֶׁל הַפָּסוּק, "בְּהַר צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלִַם תִּהְיֶה פְלֵיטָה", כֵּיוָן שֶׁאָז הַהַצָּלָה הָיְתָה תְּלוּיָה רַק בְּשִׁנּוּי מָקוֹם בִּלְבָד. אֲבָל בַּמִּלְחָמָה הַשְּׁלִישִׁית הַצְּפוּיָה בְּקָרוֹב, הֵבֵאנוּ מֵהַסֵּפֶר 'לֶקֶט רְשִׁימוֹת' שֶׁיֵּשׁ לוֹ קַבָּלָה אִישׁ מִפִּי אִישׁ מֵרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ לֵייבּ דִּיסְקִין זַצַּ"ל שֶׁבַּמִּלְחָמָה הָאַחֲרוֹנָה קוֹדֶם בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ יִנָּצְלוּ כָּל הַיְּהוּדִים הַחֲרֵדִים לִדְבַר ה' שֶׁמֻּבְדָּלִים מִן הָעַמִּים. הַיְינוּ שֶׁאָז יִתְקַיֵּם גַּם הַתְּנַאי הַשֵּׁנִי שֶׁל הַפָּסוּק "וּבַשְּׂרִידִים אֲשֶׁר ה' קֹרֵא". וְיִצְטָרְכוּ בִּשְׁבִיל לְהִנָּצֵל שְׁנֵי הַתְּנָאִים; שִׁנּוּי מָקוֹם לִהְיוֹת בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וְגַם לִהְיוֹת מֵהַשְּׂרִידִים אֲשֶׁר ה' קוֹרֵא לְהִבָּדֵל מֵהָעַמִּים. וּבִּפְרָט הַסְּעָרוֹת הָאַחֲרוֹנוֹת שֶׁפָּקְדוּ אֶת רֹב שְׁכוּנוֹת הַיְּהוּדִים הַחֲרֵדִים לִדְבַר ה' בְּאַרְצוֹת הַבְּרִית, וְגָרְמוּ נִזְקֵי רְכוּשׁ לְהַרְבֵּה יְהוּדִים, בְּוַדַּאי שֶׁמִּשָּׁמַיִם רוֹצִים לְעוֹרֵר אוֹתָם לְמַשֶּׁהוּ, וּבַפָּסוּק שֶׁהֵבֵאנוּ מְפֹרָשׁ שֶׁסְּעָרוֹת בְּאַחֲרִית הַיָּמִים, בָּאוֹת לְעוֹרֵר שֶׁצָּרִיךְ לְהִמָּלֵט כִּפְּשׁוּטוֹ לְהַר צִיּוֹן וִירוּשָׁלַיִם, וְלֹא לְחַכּוֹת חַס וְשָׁלוֹם לְסִימָנִים קָשִׁים יוֹתֵר ה"י. וְהָעִקָּר לִהְיוֹת מֵהַשְּׂרִידִים אֲשֶׁר ה' קוֹרֵא לַחֲזֹר בִּתְשׁוּבָה וּלְהִבָּדֵל מִן הָעַמִּים. [מֵאִינְטֶרְנֶט מְלֻכְלָךְ וְכוּ'].
וכן |
מובא בספר 'קול התור' בשם הגר"א (פרק א' אות י') פליטה בציון על פי הכתוב "בהר ציון ובירושלים תהיה פליטה ובשרידים אשר ה' קורא" וציון בטוריא דמשיח בן יוסף על פי המדרש תנחומא מה שארע ליוסף ארע לציון, ורבנו רמז זה גם במילת "בשרידים" בגימטריא 'משיח בן יוסף' שעל ידו קיבוץ גליות על פי רבנו, ובמידה שיגדל קיבוץ גליות יתגבר הסטרא אחרא, ותוסיף קטגוריא נגד אלה שאינם מחזיקים בקיבוץ גליות אחר שנפתחה אתחלתא בזה, כי אז תהיה פליטה בציון ובירושלים ובשרידים ודי למבין. ועל זאת דאג רבנו מאד. ובהערות שם דבר הנבואה זה הדאיג מאד את רבנו הגר"א שלפי זה יבא זמן בעקבות משיחא שקיבוץ גליות יהיה בדרך של פליטה היינו מתוך הכרח של צרות וגזרות, ורק שרידי הפליטה יגיעו לציון וירושלים.
וְנָבִיא |
אֶת דְּבָרָיו הַמַּבְהִילִים שֶׁל הַגָּאוֹן ר' יְהוֹנָתָן אַיבְּשִׁיץ זצ"ל בְּסִפְרוֹ 'תִּפְאֶרֶת יְהוֹנָתָן' (פרשת נצבים) שֶׁבְּעִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא הַשְּׁכִינָה תָּשׁוּב לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי עַם יִשְׂרָאֵל, וּמְדַיֵּק זֹאת מֵהַפָּסוּק "וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ" שֶׁקּוֹדֶם ה' יָשׁוּב, וְאַחַר כָּךְ יְקַבֵּץ, וּבִגְלַל זֶה לֹא יִהְיֶה מִי שֶׁיָּגֵן עַל הַיְּהוּדִים בְּחוּץ לָאָרֶץ, וְיָבֹאוּ עֲלֵיהֶם ה' יְרַחֵם צָרוֹת, שֶׁבִּגְלָלָן אָמְרוּ חֲזַ"ל יֵיתֵי וְלֹא אַחֲמִינֵיהּ. וְהִנֵּה דְּבָרָיו: "וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים", זֶהוּ הָעִנְיָן חֶבְלוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, שֶׁיִּהְיֶה סָמוּךְ לַגְּאֻלָּה, עַד שֶׁרַבִּים מֵחַכְמֵי יִשְׂרָאֵל אָמְרוּ יֵיתֵי וְלֹא אַחֲמִינֵיהּ, וְהַטַּעַם כִּי הַשְּׁכִינָה עִמָּנוּ בַּגָּלוּת אֵם עַל הַבָּנִים לְשָׁמְרֵנוּ, וּלְעֵת הַגְּאֻלָּה לֹא יָשׁוּב הַשְּׁכִינָה אִתָּנוּ בְּפַעַם אַחַת, רַק הַשְּׁכִינָה יָשׁוּב מִקּוֹדֶם לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וְאַחַר כָּךְ נָשׁוּב אֲנַחְנוּ לְשָׁם, וְאִם כֵּן כְּשֶׁאָנוּ בַּגּוֹלָה וַה' אֵין בְּקִרְבֵּנוּ יִהְיֶה עָלֵינוּ צָרוֹת מְצוּקוֹת כִּי אֵין כָּאן מָגֵן. וְזֶהוּ מַאֲמַר הַקְּרָא "וְשָׁב" כִּי מִתְּחִלָּה יָשׁוּב ה' לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וְאַחַר כָּךְ "וְקִבֶּצְךָ", וְלֹא יִהְיֶה בְּפַעַם אַחַת.
וְנָבִיא |
אֶת דִּבְרֵי הרה"ג ר' אָשֵׁר זֶלִיג רוּבִּינְשְׁטֵיין שליט"א (במכתב לספר 'ובא לציון גואל') לִפְנֵי נְסִיעָתִי לְחו"ל אָמַר לִי הַמַּשְׁגִּיחַ ר' יְחֶזְקֵאל לֶוִינְשְׁטֵיין שליט"א שָׁמַעְתִּי מֵהֶחָפֵץ חַיִּים זצ"ל כַּאֲשֶׁר יַגִּיעַ הַמָּשִׁיחַ, הַהַזְמָנוֹת לְהִשְׁתַּתֵף בִּגְאֻלָּתוֹ, יִהְיוּ כְּמוֹ הַזְמָנוֹת לַחֲתֻנָּה; קוֹדֶם כָּל מַזְמִינִים אֶת כָּל הַשְּׁכֵנִים אֵלּוּ שֶׁיִּהְיוּ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל. אֲבָל אֵלּוּ שֶׁנִּמְצָאִים בַּמֶּרְחַקִּים, מַזְמִינִים רַק אֶת הַמְקֹרָבִים בְּיוֹתֵר.
לְהַלָּן |
צִטּוּטִים בִּקְצָרָה מִגִּלָּיוֹן 'קוֹל הֶחָצֵר' פָּרָשַׁת וָאֶתְחַנָּן תשע"א שֶׁל חֲסִידֵי שׁוֹמְרֵי אֱמוּנִים, מֵהַדְּבָרִים שֶׁנֶּאֶמְרוּ מִפִּי הָאַדְמוֹ"ר מִשּׁוֹמְרֵי אֱמוּנִים זצ"ל שֶׁהַיְּהוּדִים בְּחוּץ לָאָרֶץ צְרִיכִים לְהָכִין לְעַצְמָם מָקוֹם בָּאָרֶץ, שֶׁיִּהְיֶה לָהֶם לְאָן לִבְרֹחַ, כִּלְשׁוֹנוֹ הַקְּדוֹשָׁה:
כתוב בספר 'אהבת יונתן' על ההפטרות או בפרשת עקב או בפרשת בלק וכלשונו: דידוע שעם ישראל יינצל ממלחמת גוג ומגוג בארץ ישראל הגם שיעברו עליהם הרבה צרות, ועם כל זה לא יעזבו את ה' ואת ארץ הקודש, וזה יהיה תשובה, כי מקודם היה החטא שהלכו למצרים לעזרא ומזה נגרם הרבה חטאים, אז בזה יהיה תשועתם שלא יעזבו את ארץ ישראל, ככה הוא כותב. [ואלו דברי הספר 'אהבת יונתן' בהפטרת בלק ידוע שהקב"ה יציל את ישראל ממלחמת גוג ומגוג, כאשר יעברו עליהם כמה וכמה צרות, ואפילו הכי לא יעזבו את ה' ואת נחלתם ארץ הקדושה תבנה ותכונן. וזהו יהיה עיקר תשובתם, כי התשובה צריך להיות באותו מקום ובאותו מעשה. ועיקר חטאם בזמן הבית המקדש, היה ירידתן למצרים כמו שכתוב "הוי היורדים למצרים לעזרה". ונשתרבב מזאת חטאים גדולים, ולכך תהיה תשובתם לעתיד שלא ינטשו את נחלתם. ואלו דבריו בהפטרת עקב לעתיד לבא כשיגיע עת דודים, יגזור מלכות גזרות על ישראל, ויתנדבו ליבם לילך ולדור בארץ ישראל, ובעת ההיא נהיתה עת צרה ליעקב, וישמע ה' צעקתם, וירחם עליהם, וישלח להם משיחו.]
בעוד |
תקופה קצרה יתחילו מרידות במדינות אירופה והאם אתם מדמים שבזה נשלם הכל? לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי, והשי"ת יעזור שאחינו בני ישראל ינצלו, ומי שיש לו שכל הנני אומר כבר שנים, שיארוז את חפציו, ולכל הפחות יכין לעצמו מקום בארץ ישראל, כדי שיהא לו לאן לברוח. כמו שכתב הרה"ק ר' יונתן אייבשיץ זיע"א בספר אהבת יונתן פרשת עקב, בזה"ל: דלעתיד כשיגיע עת דודים, יגזור מלכות הרשעה גזירות על ישראל, ויתנדבו לבם לילך ולדור בארץ ישראל, ובעת ההוא נהייתה עת צרה ליעקב, וישמע ה' את צעקתם וירחם עליהם, וישלח לפניהם משיחו הולך תמים, וישיב את שבות ציון כבתחילה, דידוע שהקב"ה יציל את ישראל ממלחמת גוג ומגוג כאשר יעברו עליהם כמה וכמה צרות ואפילו הכי לא יעזבו את ה' ואת נחלתם ארץ הקדושה וכו'. עד כאן דברי האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל.
וְכֵן |
שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם אֶחָד מֵהַמְּקֻבָּלִים שליט"א שֶׁהוּרִיקַן הוּא עֹנֶשׁ עַל קֶרִי, הוֹן. וְהַתִּקּוּן לָזֶה הוּא לִמּוּד פְּנִימִיּוּת הַתּוֹרָה כַּיָּדוּעַ, וְכַכָּתוּב (משלי כד, ד) "וּבְדַעַת חֲדָרִים יִמָּלְאוּ כָּל הוֹן יָקָר וְנָעִים". וְכֵן שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הרה"ג ר' מֹשֶה צוּרִיאֵל שליט"א שֶׁכֵּן מָצִינוּ בַּיְרוּשַׁלְמִי (ברכות סד:) אֵלִיָּהוּ ז"ל שָׁאַל לְר' נְהוֹרַיי מִפְּנֵי מָה בָּאִין זְוָעוֹת לָעוֹלָם, אָמַר לֵיהּ בַּעֲוֹן תְּרוּמָה וּמַעַשְׂרוֹת. וְכוּ'. אָמַר ר' אָחָא בַּעֲוֹן מִשְׁכַּב זָכָר. אָמַר הקב"ה אַתָּה זִעְזַעְתָּה אֵיבָרְךָ עַל דָּבָר שֶׁאֵינוֹ שֶׁלְּךָ, חַיֶּיךָ שֶׁאֲנִי מְזַעְזֵעַ עוֹלָמִי. וְרַבָּנָן אָמְרוּ מִפְּנֵי הַמַּחֲלֹקֶת. וְכֵן הִשְׁתַּלְשֵׁל בְּגַשְׁמִיּוּת שֵׁם הַסְּעָרָה בְּי"ד חֶשְׁוָן תשע"ג סַנְדִי, הַנִּשְׁמָע כְּמוֹ מַשְׁמָעוּת שִׁלּוּחַ, הַמְרַמֵּז עַל שִׁלּוּחַ לְחֵרוּת בַּגְּאֻלָּה. וְכֵן הַסְּעָרָה הִכְּתָה אֶת הָאֲזוֹרִים בָּהֶם גָּרִים גַּם יְהוּדִים וְגַם גּוֹיִם, בְּסוֹד חִבּוּר קְלִפָּה וּקְדֻשָּׁה, וְשִׁלּוּחַ הוּא סֵמֶל שֶׁל חִבּוּר קְלִפָּה וּקְדֻשָּׁה. כְּפִי שֶׁבֵּאַרְנוּ בְּמַאֲמַר 'סוֹד הַשִּׁנַּיִם'. וְכֵן פַּרְשִׁיּוֹת וַיִּשְׁלַח בְּשַׁלַּח שְׁלַח, הֵן הָרִאשׁוֹנוֹת שֶׁמֻּזְכָּר בָּהֶן עֲמָלֵק. בְּפָרָשַׁת וַיִּשְׁלַח "וַתֵּלֵד לֶאֱלִיפַז אֶת עֲמָלֵק". בְּפָרָשַׁת בְּשַׁלַּח "וַיָּבֹא עֲמָלֵק". בְּפָרָשַׁת שְׁלַח "עֲמָלֵק יוֹשֵב בְּאֶרֶץ הַנֶּגֶב".
וְכֵן |
סַנְדִי, נִשְׁמָע כְּמוֹ מַשְׁמָעוּת חוֹל, הַמְסַמֵּל אֶת הִתְגַּבְּרוּת כֹּחוֹת הַטֻּמְאָה, כְּמוֹ שֶׁרוֹצִים לְסַמֵּל דָּבָר שֶׁאֵין בּוֹ קְדֻשָּׁה אוֹמְרִים חֹל, חֻלִּין, חִלּוּל. לוֹמַר שֶׁאֵין בָּהֶם קְדֻשָּׁה. דִּיסוֹד הֶעָפָר הוּא הַיְסוֹד הַתַּחְתּוֹן בְּיוֹתֵר כַּמּוּבָא בַּמהרש"א (חולין כז:), וּבִיסוֹד הֶעָפָר עַצְמוֹ, הַחוֹל הוּא הֶעָפָר הַתַּחְתּוֹן בְּיוֹתֵר, דְּאֵין בּוֹ שׁוּם לַחְלוּחִית, וְהוּא הֶעָפָר הַמְגֻשָּׁם בְּיוֹתֵר, לְלֹא מַיִם כְּלָל, וְכֵן רוֹאִים בַּמִּדְבָּרִיּוֹת שֶׁהַכֹּל חֹל, הָרִים מֵחֹל, עֲמָקִים מֵחֹל, דְּהַמִּדְבָּר הוּא מְקוֹם מִשְׁכַּן הַסִּטְרָא אַחֲרָא וְהַקְּלִפּוֹת, כַּמּוּבָא בַּזֹּהַר (פקודי רלו:), וְכֵיוָן שֶׁחֹל הוּא הַדָּבָר הַחָמְרִי בְּיוֹתֵר, מַתְאִים לַסִּטְרָא אַחֲרָא לִשְׁכֹּן שָׁם. וְכֵן הַמִּדְבָּר הוּא מָקוֹם יָבֵשׁ לְלֹא מַיִם, וּכְמוֹ שֶׁרוּחַ הַטֻּמְאָה נִדְבֶּקֶת בְּמָקוֹם שֶׁאֵין תּוֹרָה וְחָכְמָה, כָּךְ בְּגַשְׁמִיּוּת, רוּחַ הַטֻּמְאָה הוֹלֶכֶת לְמָקוֹם שֶׁאֵין שָׁם מַיִם, שֶׁמְּסַמְּלִים חָכְמָה, וְלָכֵן נִמְצֵאת בַּמִּדְבָּר. וְכֵן נָחָשׁ עָפָר לַחְמוֹ. וְכֵן סַנְדִי הוּא מִלְּשׁוֹן סִין אוֹ זִינְד שֶׁמַּשְׁמָעוּתָם חֲטָאִים.
מכתב
מאת הרה"ג ר' מתתיהו גלזרסון שליט"א בענין ההוריקן סנדי שפגע בארה"ב ביום י"ד חשון ה'תשע"ג.
לכבוד עורך העלון 'סוד החשמל' וכו'. אני שולח טבלה מעניינת על ההוריקן סנדי שפגע בארצות הברית.
הממצאים: הוריק"ן, סנד"י, בארה"ב, התשע"ג, תשוב"ה.
המעניין בטבלה, שאלו הפגישות הכי טובות ומנימליים
כל הטבלה בתוך חומש דברים המסמל את האלף השישי. סנד"י מופיע בתוך הפסוקים
[דברים לב, לה] "לִי נָקָם וְשִׁלֵּם לְעֵת תָּמוּט רַגְלָם כִּי קָרוֹב יוֹם אֵידָם וְחָשׁ עֲתִדֹת לָמוֹ: כִּי יָדִין הוי"ה עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם כִּי יִרְאֶה כִּי אָזְלַת יָד וְאֶפֶס עָצוּר וְעָזוּב".
[דברים יא, ד] "וַאֲשֶׁר עָשָׂה לְחֵיל מִצְרַיִם לְסוּסָיו וּלְרִכְבּוֹ אֲשֶׁר הֵצִיף אֶת מֵי יַם סוּף עַל פְּנֵיהֶם בְּרָדְפָם אַחֲרֵיכֶם וַיְאַבְּדֵם ה' עַד הַיּוֹם הַזֶּה".
והמעניין ביותר שהגימטריא של ההוריקן סנדי שווה לגימטריא ברק חוסיין אובמה.
וְנִרְאֶה לְהוֹסִיף שֶׁכָּתוּב (משלי כה, יד) "נְשִׂיאִים וְרוּחַ וְגֶשֶׁם", וְזֶה גַּם הַמִּסְפָּר שֶׁל הַשַּׁר תק"א שֶׁמְּמֻנֶּה עַל כָּל מַלְאֲכֵי הַחַבָּלָה, כַּמּוּבָא בִּתְפִלַּת מהר"ש אוֹסְטְרוֹפְּלִי בְּעֶרֶב פֶּסַח, וְזֶה גַּם הַמִּסְפָּר שֶׁל הָר"ת שֶׁל עֶשֶׂר מַכּוֹת דצ"ך עד"ש באח"ב. וְשֶׁל מִלּוּי שֵׁם שַׁדַּי. וְשֶׁל הַכָּתוּב (בראשית מט, א) "אֲשֶׁר יִקְרָא אֶתְכֶם בְּאַחֲרִית הַיָּמִים". וְשֶׁל הַכָּתוּב "אַתָּה פוֹרַרְתָּ בְעָזְּךָ יָם שִׁבַּרְתָּ רָאשֵׁי תַנִּינִים עַל הַמָּיִם: אַתָּה רִצַּצְתָּ רָאשֵׁי לִוְיָתָן". וְשֶׁל אָרוּר הָמָן אוֹ בָּרוּךְ מָרְדֳּכַי, כָּל אֶחָד מֵהֶם בְּגִימַטְרִיָּא בָּרָק חוּסֵיין אוֹבָּמָה אוֹ הַהוֹרִיקַן סֶנְדִי.
וְכֵן בְּסַנְדִי יֵשׁ אוֹתִיּוֹת דִּין. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' ד' לֵב שליט"א שֶׁתשע"ג בְּגִימַטְרִיָּא יִהְיֶה רוּחַ חֲזָקָה מְאֹד בְּאַמֶרִיקָה.
הושלמה בס"ד סדרת שעורי וידאו במאמר הגאולה בתשע"ב 26 שיעורים ניתן להוריד בארכיון דלקמן.
הופיע מאמר הגאולה המלא והמעודכן מעומד מחדש בשנת תשע"ג, ניתן להוריד בארכיון דלקמן.
יצאו לאור לאברכי כולל בלבד שיעורי וידאו המראים את סדור הרש"ש על המסך ומסבירים את הכוונות של כל מעגל השנה. פרטים בטל 026537343
הוקם בס"ד ארכיון לעלונים ומאמרים שפורסמו. כולל מאות שיעורי אודיו בספר סוד החשמל ובספר הזהר שעדין לא פורסמו. כמו כן ניתן להוריד אוסף מאמרים בענין הגאולה בתשע"ב ועוד.
קישור לארכיון:
https://docs.google.com/folder/d/0B5g5K6Iej11iT3Z0M2NOVnJZX3c/edit
נודה מאד לכל מי שישלח הוספות על מאמר זה לזיכוי הרבים
ניתן להזמין את המהדורה החדשה של ספר 'סוד החשמל' [5 כרכים] במחיר 80 ₪ בלבד בטל: 0573109982.
או במייל [email protected] ניתן לקבל את העלון בקובץ וורד לשלוח בקשה למייל.