logo
מאגר ספרי הזוהר העולמי דף הזוהר היומי -הרב סיני

ספר סיום הזוהר- דרשה לסיום הזוה"ק בטורנטו

 דרשה לסיום הזוהר הקדוש בטורנטו, מאת האדמו"ר מהאלמין

 ספר סיום הזוהר מאת האדמו"ר מהאלמין, להורדה לחץ כאן: סיום הזוהר אינדי A5

 פרסום בעיתון "קול היום" באשדוד- ט"ו אייר : לחץ כאן: עיתון קול היום- אשדוד – יום ב' טו אייר בהר

 

 

 

 

 

עֶזְרִי מֵעִם הַשֵּׁם עוֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ

סֵפֶר

סִיּוּם הַזוֹהַר

דְּרָשָׁה לַסִּיּוּם הְַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ

בְּעִיר טוֹרוֹנְטוֹ
מכ"ק אַדְמוֹ"ר מֵהָאלְמִין שְׁלִיטָ"א

ב' ניסן תשע"ב לפ"ק

בְהִתְאַסְפוּת הָרַבָּנִים הַגְּאוֹנִים, וְרָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שְׁלִיטָ"א

 

יוֹצֵא לָאוֹר עַל יְדֵי "מִפְעַל הַזֹּהַר הָעוֹלָמִי"

בעיה"ק בֵּית שֶׁמֶשׁ תובב"א

ניסן תשע"ב לפ"ק

 

 בְּרוּכִים הַבָּאִים בְּשֵׁם ה'

לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, וּרְחִימוּ וּדְחִילוּ, לְיַחֲדָא שֵׁם יו"ד ק"י בּוא"ו ק"י בְּיִחוּדָא שְׁלִים (ה') בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. לְאוּקְמָא שְׁכִינְתָּא מֵעַפְרָא, לְעִלּוּי שְׁכִינַת עוּזֵנוּ אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה, וּבְהַדֵין סִפְרָא סֵפֶר הַזֹּהַר, יִפְקוּן יִשְׂרָאֵל מִן גָלוּתָא בְּרַחֲמֵי. וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ.

בִּרְשׁוּת הָרַבָּנִים הַגְּאוֹנִים, רָאשֵׁי יְשִׁיבוֹת שליט"א, וּמְזַכֵּי הָרַבִּים הַמְקָרְבִים אֶת אַחֵינוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְאָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם ה' עֲלֵיכֶם יִחְיוּ, שֶׁאִרְגְּנוּ אֶת הַקִבּוּץ הַזֶּה, וּבִרְשׁוּת כָּל הַקָּהָל הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה, יוֹסֵף ה' עֲלֵיכֶם אֶלֶף פְּעָמִים וִיבָרֵךְ אֶתְכֶם כַּאֲשֶׁר דִּבֵּר לָכֶם, אָמֵן.

אֲנַחְנוּ מְיַחֲלִים וּמְצַפִּים שֶׁמֵּקִידוּשׁ הַשֵּׁם הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא הַזֶּה הַיּוֹצֵא מֵהַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה, נִזְכֶּה לְבִרְכַּת: "וְקַבְּצֵנוּ יַחַד מְהֵרָה מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ לְאַרְצֵנוּ", בְּבִיאַת מָשִׁיחַ צִדְקֵינוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן.

אוֹדֶה ה' מְאֹד בְּפִי, בְּתוֹךְ רַבִּים אֲהַלְלֶנּוּ, בָּרוּךְ שֶׁהֶחֱיָינוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה שֶׁל כַּמָּה וְכַמָּה סִיוּמֵי הַזֹּהַר שֶׁל 70 כְּרָכִים בְּעִיר טוֹרוֹנְטוֹ בָּרוּךְ ה', אֵין אָנוּ יְכוֹלִים לְתָאֵר אֶת הַשִּׂמְחָה הַגְּדוֹלָה בַּשָּׁמַיִם כְּשֶׁהַפָּמַלְיָא שֶׁל מַעְלָה מַלְאָכִים וּשְׂרָפִים מִתְאַסְּפִים וּבָאִים וּמְקַלְּסִים לְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וְאוֹמְרִים לְפָנָיו שְׁבָחוֹ שֶׁל עַם יִשְׂרָאֵל שֶׁמְּשַׁבְּחִים לְבוֹרְאָם בַּאֲמִירַת הַזֹּהַר וּבְסִיּוּמוֹ, כְּפִי שֶׁאָנוּ רוֹאִים בְּזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּפָרָשָׁה שֶׁל פרשת החודש שקראנו השבת הזה, בְּפָּרָשַׁת בֹּא וְזֶה תַּרְגּוּמוֹ בִּלְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ:

בְּפָּרָשַׁת בֹּא (פֶּרֶק יב, כו – כז) "וְהָיָה כִּי יֹאמְרוּ אֲלֵיכֶם בְּנֵיכֶם מָה הָעֲבֹדָה הַזֹּאת[א] לָכֶם. וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַה' אֲשֶׁר פָּסַח[ב] עַל בָּתֵּי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּמִצְרַיִם בְּנָגְפּוֹ אֶת מִצְרַיִם וְאֶת בָּתֵּינוּ הִצִּיל וַיִּקֹּד הָעָם וַיִּשְׁתַּחֲווּ. וַיֵּלְכוּ וַיַּעֲשׂוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כַּאֲשֶׁר צִוָּה ה' אֶת מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן כֵּן עָשׂוּ.

וּבְרַעַיָא מְהֵימְנָא, (פָּרָשַׁת בֹּא מ'(: מִצְוָה[ג] אַחַר זוֹ לְסַפֵּר בְּשֶׁבַח יְצִיאַת מִצְרַיִם, שֶׁהִיא חוֹבָה עַל בֶּן אָדָם לְדַבֵּר בְּשֶׁבַח זֶה לְעוֹלָמִים. כָּךְ בֵּאַרְנוּ, כָּל אָדָם שֶׁמְּדַבֵּר בִּיצִיאַת מִצְרַיִם וּבְאוֹתוֹ סִפּוּר שָׂמֵחַ בְּשִׂמְחָה, עָתִיד הוּא לִשְׂמֹחַ בַּשְּׁכִינָה בָּעוֹלָם הַבָּא שֶׁהוּא שִׂמְחַת הַכֹּל, שֶׁהֲרֵי הוּא אָדָם שֶׁשָּׂמֵחַ בַּאֲדוֹנוֹ, וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שָׂמֵחַ בְּאוֹתוֹ סִפּוּר.

בְּאוֹתָהּ שָׁעָה כִּנֵּס הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶת כָּל הַפַּמַּלְיָא שֶׁלּוֹ, וְאָמַר לָהֶם: לְכוּ שִׁמְּעוּ אֶת סִפּוּר הַשֶּׁבַח שֶׁלִּי שֶׁמְּדַבְּרִים הַבָּנִים שֶׁלִּי וּשְׂמֵחִים בִּגְאֻלָּתִי. אָז כֻּלָּם מִתְכַּנְּסִים, וּבָאִים וּמִתְחַבְּרִים עִם יִשְׂרָאֵל, וְשׁוֹמְעִים סִפּוּר הַשֶּׁבַח שֶׁשְּׂמֵחִים בְּחֶדְוַת גְּאֻלַּת אֲדוֹנָם. אָז בָּאִים וּמוֹדִים לַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא עַל כָּל אוֹתָם נִסִּים וּגְבוּרוֹת, וּמוֹדִים לוֹ עַל הָעָם הַקָּדוֹשׁ שֶׁיֵּשׁ לוֹ בָּאָרֶץ שֶׁשְּׂמֵחִים בְּשִׂמְחַת הַגְּאֻלָּה שֶׁל אֲדוֹנָם.

אָז מִתְוַסֵּף לוֹ כֹּחַ וּגְבוּרָה לְמַעְלָה, וְיִשְׂרָאֵל בְּאוֹתוֹ סִפּוּר נוֹתְנִים כֹּחַ לְרִבּוֹנָם, כְּמוֹ מֶלֶךְ שֶׁמּוֹסִיף כֹּחַ וּגְבוּרָה כְּשֶׁמְּשַׁבְּחִים גְּבוּרָתוֹ וּמוֹדִים לוֹ, וְכֻלָּם פּוֹחֲדִים מִפָּנָיו, וּמִתְעַלֶּה כְּבוֹדוֹ עַל כֻּלָּם. לָכֵן יֵשׁ לְשַׁבֵּחַ וּלְדַבֵּר בְּסִפּוּר זֶה כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר. חוֹבָה עַל בֶּן אָדָם לְדַבֵּר תָּמִיד לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וּלְפַרְסֵם אֶת הַנֵּס בְּכָל אוֹתָם נִסִּים שֶׁעָשָׂה.

וְאִם תֹּאמַר, לָמָּה זֶה חוֹבָה?, וַהֲרֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יוֹדֵעַ הַכֹּל, כָּל מַה שֶׁהָיָה וְשֶׁיִּהְיֶה לְאַחַר מִכֵּן?, מַדּוּעַ פִּרְסוּם זֶה לְפָנָיו, עַל מַה שֶׁהוּא עוֹשֶׂה, וְהוּא יוֹדֵעַ? אֶלָּא וַדַּאי צָרִיךְ אָדָם לְפַרְסֵם אֶת הַנֵּס וּלְדַבֵּר לְפָנָיו בְּכָל מַה שֶׁהוּא עָשָׂה, מִשּׁוּם שֶׁאוֹתָם דְּבָרִים עוֹלִים, וְכָל הַפַּמַּלְיָא שֶׁל מַעְלָה מִתְכַּנֶּסֶת, וְרוֹאִים אוֹתָם וּמוֹדִים כֻּלָּם לַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא, וּמִתְעַלֶּה כְּבוֹדוֹ עֲלֵיהֶם לְמַעְלָה וּלְמַטָּה.

וּלְפִי שֶׁרָאִינוּ שֶׁצְּרִיכִים לְפַרְסֵם הַנֵּס, עַל כֵּן אָנוּ מְפַרְסְמִים הַנֵּס, שֶׁבָּרוּךְ ה' בְּדוֹרֵנוּ בָּאֶלֶף הַשִׁישִׁי מְסַיְּמִים ביחד שבטי ישראל בכמה חבורות של 70 איש מתוך 70 אלף איש, שלכל אחד יהיה השכר כאילו סיים 70 מיליון פעם את כל הזוהר הקדוש, כפי שביארנו כבר באריכות באור הזוהר גליון 35. וּכְבָר אָמַר הרה"ק מהר"י מְרוּזִין זי"ע שֶׁבְּדוֹר עִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא יִהְיֶה קָשֶׁה לְהַאֲמִין בְּהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא כְּמוֹ לְטַפֵּס עַל קִיר חָלָק וְאָמַר עַל כָּךְ שֶׁכְּמוֹ בְּמִבְחָן שֶׁל אֵלִיָּהוּ בְּהַר הַכַּרְמֶל, גַּם הַפַּעַם תֵּרֵד אֵשׁ מִן הַשָּׁמַיִם, אַךְ הַפַּעַם תֵּרֵד לְצִדָּם שֶׁל נְבִיאֵי הַבַּעַל, וְרַק מִעוּט יַחֲזִיקוּ בֶּאֱמוּנָה… וְכֵן לְהַחֲזִיק בֶּאֱמוּנָה יִהְיֶה קָשָׁה כְּמוֹ לְטַפֵּס עַל קִיר חָלָק …  (ועיין זוהר שמות דף ז דברי רבי שמעון בר יוחאי על זה).

וְאִם יֵשׁ בְּדוֹרֵנוּ כָּל כָּךְ הַרְבֵּה אֲנָשִׁים שֶׁסִּיְּמוּ זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ בְּאֹפֶן כָזֶה גָּדוֹל, וַדַּאי שֶׁהוּא נֵס, בִּזְכוּת הַבְטָחָתוֹ שֶׁל רַשְׁבִּ"י עָלָיו הַשָּׁלוֹם שֶׁאֲפִילוּ יְלָדִים קְטַנִּים יִלְמְדוּ אֶת הַזוֹהַר לִפְנֵי בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ, וּצְרִיכִים לְפַרְסְמוֹ עוֹד וְעוֹד, שֶׁרַשְׁבִּ"י הֵכִין רְפוּאָה לַמַּכָּה, וְהֵכִין לָנוּ אֶת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ כְּדֵי שֶׁנּוּכַל לְהִתְחַזֵּק בֶּאֱמוּנָה וְלִזְכּוֹת לְיִרְאַת שָׁמַיִם, וְהָעִקָּר לַחְזֹר בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵימָה גַּם לִרְחוֹקִים בְּיוֹתֵר, כַּיָּדוּעַ.

וְעַל כֵּן נְשַׁבֵּח לַאֲדוֹן הַכֹּל וּנְפַרְסֵם בְּרַבִּים כְּבוֹדוֹ שֶׁזָּכִינוּ בָּרוּךְ ה' בְּאַרְצֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה לְמֵאוֹת שִׁיעוּרִים הַנִּלְמָדִים בְּזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ לַעֲשָׂרוֹת אֲלָפִים הַלּוֹמְדִים וּבִפְרָט בְּעִיר טוֹרוֹנְטוֹ, וּמְסַיְּמִים זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ לִרְבָבוֹת הַמִּשְׁתּוֹקְקִים לַחֲסוֹת בְּצֵל רַשְׁבִּ"י וְלִלְמוֹד תּוֹרָתוֹ, וּכְבָר הוּפַץ הַקּוּנְטְרֶס "עֶרְכָּה שֶׁל שָׁעָה"  כ- 300,000 עוֹתְקִים וְסִפְרֵי כּוֹחַ הַזוֹהַר  מֵאָה אֶלֶף עוֹתְקִים, פָּתַח אֵלִיָּהוּ הַמְּבֹאָר וּסְגֻלּוֹתָיו 65,000 וְהַלּוֹמְדִים מּוֹסִיפִים וְהוֹלְכִים בְּכָל יוֹם, עַד כִּי יֵשׁ מֵאוֹת אֲלָפִים הַלּוֹמְדִים זוֹהַר בִּפְרָט בְּשַׁבָּת קוֹדֶשׁ, וְכַמָּה סִפּוּרִים עַל אֲנָשִׁים שֶׁנַּעֲשׂוּ לְבַּעֲלֵי תְּשׁוּבָה גְּמוּרִים בִּזְכוּת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ וּבְכֹחוֹ שֶׁל רַשְׁבִּ"י, וְאֲנָשִׁים פְּשׁוּטִים הַנִּמְשָׁכִים דֶּרֶךְ הַלִמּוּד הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה, וּמִתְעַלִּים עוֹד וְעוֹד לְדַרְגּוֹת גְּבוֹהוֹת וְנַעֲלוֹת, טוֹעֲמִים וְרוֹאִים כִּי טוֹב, וַיֹּאכַל מֵעֵץ הַחַיִּים וְחַי לְעוֹלָם וּמִתְעַנְּגִים עַל לִמּוּדָם וּמִתְקָרְבִים אֶל ה', וְרַבִּים הֵם הַטֶּלֶפוֹנִים הַחוֹזְרִים וּמְסַפְּרִים עַל גֹּדֶל הָעָצְמָה וְרִבּוּי נִסִּים וְנִפְלָאוֹת, יְשׁוּעוֹת וְנֶחָמוֹת אֲשֶׁר רוֹאִים עַיִן בְּעַיִן בִּזְכוּת הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ.

וּנְסַפֵּר לָכֶם סִפּוּר מַדְהִים: הַמַּעֲשֶׂה אֵרַע עִם אֶחָד שֶׁיָּצָא לְתַרְבּוּת רָעָה וְעָזַב אֶת הַדָּת לְגַמְרֵי רח"ל, עַד שֶׁאֲפִילוּ כִּפָּה לֹא חָבַשׁ עַל רֹאשׁוֹ, לֹא שָׁמַר שַׁבָּת וְלֹא כְּלוּם וְהִגִּיעַ לִדְיוּטָא תַּחְתּוֹנָה, הִתְחַתֵּן עִם גּוֹיָה. לְאַחַר שֶׁרָאָה אֶת הַזּוֹהַר שֶׁל הַחָק לְיִשְׂרָאֵל בְּיוֹם רִאשׁוֹן פָּרָשַׁת שְׁמוֹת, וְשָׁם כָּתוּב חֻמְרַת הָאִסּוּר שֶׁעָבַר, הִכִּיר וְרָאָה מַה עָשָׂה, מִיַּד הִתְחָרֵט עַל מַעֲשָׂיו, וְנָסַע לַכֹּתְל וּבָכָה כְּשָׁלֹשׁ שָׁעוֹת שֶׁהַשֵּׁם יִמְחַל לוֹ כִּי לֹא יָדַע חֹמֶר הָעִנְיָן. הִתְפַּלֵּל וְהִתְוַדָּע, עַד שֶׁהִרְגִּישׁ עִלָּפוֹן חוּשִׁים מַמָּשׁ, כֵּן טִילְפֵן לַחֲבֵרוֹ, שֶׁכְּבָר חָזַר בִּתְשׁוּבָה בְּעָבָר, וּבִקֵּשׁ מִמֶּנּוּ שֶׁיָּבוֹא לַכֹּתֶל לַעֲזוֹר לוֹ, וְאָמְנָם חֲבֵרוֹ בָּא וְנָסְעוּ לִטְבֹּל בְּיִשּׁוּב "מוֹצָא" [שָׁם יֵשׁ מַעְיָן מַיִם חַיִּים], כָּךְ הִתְחִיל תַּהֲלִיךְ חֲזָרָה בִּתְשׁוּבָה עָזַב אֶת אִשְׁתּוֹ הַגּוֹיָּה וְאֶת הַחַיִּים הַגּוֹיִם וְהַיּוֹם חוֹבֵשׁ כִּפָּה וּמִגְבַּעַת עַל רֹאשׁוֹ, פֵּאוֹתָיו אֲרֻכּוֹת, הִתְחַתֵּן עִם אִשָּׁה כְּשֵׁרָה, וּבֵיתוֹ מְרֻבַּת הַיְלָדִים לוֹמְדִים תּוֹרָתֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה. כָּל אֵלּוּ מִכֹּחוֹ שֶׁל הָרַשְׁבִּ"י זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, וְזוֹ רַק דֻּגְמָא אַחַת.

 וְנַזְכִּיר שׁוּב מִמַּה שֶׁקָּרָאנוּ הַשַּׁבָּת בְּפָּרָשַׁת הַחֹדֶשׁ, שׁוֹאֵל הַבֶּן הָרָשָׁע "מָה הָעֲבוֹדָה הַזֹּאת לָכֶם"?

כָּךְ גַּם נִמְצָאִים אֲנָשִׁים הַשּׁוֹאֲלִים: מַה לָכֶם וּלְזוֹהַר? – מַה לָכֶם לַעַסוֹק בְּנִסְתָּרוֹת?

"וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַה'" לְהַלָּן עוֹד נַרְחִיב אֶת הַדִּבּוּר בְּעִנְיַן זֶה בְּהַרְחָבָה.

דְּעוּ כִּי כָּל מִי שֶׁלֹּא לוֹמֵד זוֹהַר לֹא עָמְדוּ רַגְלָיו עַל הַר סִינַי כַּמְבוֹאָר בְּזוֹהַר פָּרָשַׁת בְּהַעֲלֹתְךָ

נַקְדִּים אֶת דִּבְרֵי הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ: בְּלִמּוּד זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ תְּמִידִים כְּסִדְרָם, מַמְשִׁיךְ עָלָיו קְדוּשָׁה כְּקַבָּלַת הַתּוֹרָה בְּהַר סִינַי כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בְּזוֹהַר פָּרָשַׁת בְּהַעֲלֹתְךָ[ד] (דַּף קנב.) דְקָרֵי לָעוֹסְקִים בְּחָכְמַת הָאֱמֶת אִינוּן דַּהֲווּ קָיְימֵי בְּטוּרָא דְּסִינַי. וּבֵאֵר הַצַּדִּיק הַקָּדוֹשׁ הַמְקֻבָּל הָאֶלוֹקִי רַבִּי יְהוּדָה פְּתַיָּה זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ, וְזֶה לְשוֹנוֹ: וְנִרְאֶה לִי בְּבֵּאוּר כַּוָּנָתוֹ כִּי בִּתְחִלָּה כְּשֶׁיָּצְאוּ יִשְׂרָאֵל לִקְרַאת הָאֱלֹקִים, הָיוּ מִתְיַצְּבִים בְּתַחְתִּית הָהָר, וְאַחַר כָּךְ נֶאֱמַר: "וַיַּרְא הָעָם וַיָּנֻעוּ וַיַּעַמְדוּ מֵרָחֹק", כִּי הָיוּ יְרֵאִים פֶּן תֹּאכְלֵם הָאֵשׁ הַגְּדוֹלָה הַזֹּאת וְיָמוּתוּ. וְהָיָה מִקְצָת מֵהָעָם שֶׁהָיוּ שָׂשִׂים וּשְׂמֵחִים לִקְרַאת הַשְּׁכִינָה וְלֹא רָצוּ לָזוּז מִמְּקוֹמָם הָרִאשׁוֹן לַעֲמֹד מֵרָחוֹק אֲפִילוּ אִם יָמוּתוּ מַמָּשׁ, וַעֲלֵיהֶם הוּא מַה שֶּׁכָּתוּב בַּזֹּהַר הַנִּזְכַּר "אִינּוּן דְּקַיְימוּ בְּטוּרָא דְּסִינַי", כְּלוֹמַר וְלֹא נָעוּ וְעָמְדוּ מֵרָחוֹק אֶלָּא עָמְדוּ בְּטוּרָא דְּסִינַי מִתְּחִלָּה וְעַד סוֹף, וְלָכֵן הֵם זוֹכִים לְחָכְמַת הָאֱמֶת. וְאוֹתָן הַנְּשָׁמוֹת אֲשֶׁר נָעוּ עִם הָעָם וְעָמְדוּ מֵרָחוֹק, כֵּן הֵם עוֹשִׂים גַּם עַתָּה שֶׁנָּסִים וְעוֹמְדִים מֵרָחוֹק לְחָכְמַת הָאֱמֶת, מִיִּרְאָתָם פֶּן תֹּאכְלֵם הָאֵשׁ הַגְּדוֹלָה הַזֹּאת.

וְאִם רוֹצִים לִזְכּוֹת לִיצִיאַת מִצְרָיִם לַיְּצִיאָה מִן הַגָּלוּת "וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַה'". וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח הַקָּרְבָּן שֶׁלָּנוּ הוּא לוֹמַר פֶּסַח כְּשֶׁנְחַלֵּק אֶת הַמִּילָה נְקַבֵּל  פֶּה סָח הַקָּרְבָּן שֶׁלָּנוּ הוּא לוֹמַר בְּפֶה לַה' שְׁבָחִים לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בַּאֲמִירַת הַזּוֹהַר. 

כְּאוֹר לָעֵינַיִם בֵּאוּרוֹ שֶׁל הַשְּׁלָ"ה הַקָּדוֹשׁ, שֶׁכָּתַב עַל כָּךְ: "הִנֵּה מְבֹאָר מִכָּאן שֶׁחִבּוּר הַזֹּהַר הָיָה עָתִיד לִהְיוֹת גָּנוּז וְכוּ' עַד שֶׁיָּבוֹא הַדּוֹר הָאַחֲרוֹן בְּסוֹף הַיָּמִים, שֶׁאָז יִתְגַּלֶּה לַתַּחְתּוֹנִים. וּבִזְכוּת הָעוֹסְקִים יָבוֹא מָשִׁיחַ, כִּי אָז תִּמָּלֵא הָאָרֶץ דֵּעָה בְּסִבָּתוֹ אֲשֶׁר זֶה תִּהְיֶה סִבָּה קְרוֹבָה לְבִיאָתוֹ, וְזֶה שֶׁאָמַר וּבְגִינֵהּ "וְשַׁבְתֶּם אִישׁ אֶל אֲחֻזָּתוֹ" וְכוּ', כְּדֵי שֶׁבִּזְכוּת זֶה יִגָּאֲלוּ יִשְׂרָאֵל, כְּשֵׁם שֶׁלֹּא נִגְאֲלוּ יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם עַד שֶׁהֻצְרַךְ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְקַדְּשָׁם בְּדַם הַפֶּסַח וּבְדַם הַמִּילָה, כֵּן הַגְּאֻלָּה הָעֲתִידָה לֹא יִהְיֶה עַד שֶׁיִּזְכּוּ לַתּוֹסֶפֶת הַקְּדֻשָּׁה הַזּוֹ, וְהוּא רְצוֹן הָאֵל יִתְבָּרַךְ, וְאַשְׁרֵי הַזּוֹכֶה בָּהּ" (עֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת מַאֲמָר רִאשׁוֹן, שְׁנֵי לוּחוֹת הַבְּרִית).

זֶבַח פֶּסַח שֶׁלָּנוּ בְּדוֹרֵנוּ הוּא תּוֹסֶפֶת הַקְּדוּשָׁה שֶׁנִּזְכֶּה לָהּ כְּשֶׁנֶּאֱמָר ["וַאֲמַרְתֶּם"] זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ.

כְּבָר הִגַּעְנוּ לַשָּׁלָב מַה שֶׁאָמַר הַנָּבִיא בְּעָמוֹס (פֶּרֶק ח' יא- יב): הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם ה' אֶלוֹקִים וְהִשְׁלַחְתִּי רָעָב בָּאָרֶץ לֹא רָעָב לַלֶּחֶם וְלֹא צָמֵא לַמַּיִם כִּי אִם לִשְׁמֹעַ אֵת דִּבְרֵי ה', וְנָעוּ מִיָּם עַד יָם וּמִצָּפוֹן וְעַד מִזְרָח יְשׁוֹטְטוּ לְבַקֵּשׁ אֶת דְּבַר ה' וְלֹא יִמְצָאוּ.

בִּמְצִיאוּת אָנוּ רוֹאִים זֹאת שֶׁמִּכָּל קַצְווֹת הָאָרֶץ דּוֹרְשִׁים וּמְבַקְּשִׁים שׁוֹלְחִים פַקְסִים וּמִתְקַשְׁרִים לְבַקֵּשׁ אֶת דְּבַר ה', לְבַקֵּשׁ סִפְרֵי זוֹהַר קוּנְטְרֵסִים, הַצִּמָּאוֹן הוֹלֵךְ וְגָדֵל לִשְׁמוֹעַ אֶת דְּבַר ה'. 

אִם כֵּן יְהוּדִים יְקָרִים! הַזְּמַן הוֹלֵךְ וְאוֹזֵל… שֵׁשֶׁת אֲלָפִים שְׁנוֹת בְּרִיאַת הָעוֹלָם הוֹלְכִים וּמִסְתַּיְּמִים עוֹבְרִים, חוֹלְפִים בִּיעָף… מוֹסִיפִים לְעַצְמָם מֵאוֹת שָׁנִים שֶׁל תּוֹרָה הַנִּלְמֶדֶת בִּישִׁיבוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת ש"ס וּפוֹסְקִים, תַּלְמוּד בַּבְלִי וּמְפָרְשִׁים, אֵין לָנוּ הַשָּׂגוֹת בְּחֶשְׁבּוֹנוֹת שָׁמַיִם, וְאֵין לָנוּ צֵל צִלּוֹ שֶׁל מֻשָּׂג בְּהַנְהָגַת קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וּבְכָל זֹאת הַזְּמַן תּוֹבֵעַ: מַחֲלוֹת, עֹנִי, תְּאוּנוֹת, שְׂרֵפוֹת, קַאסַמִים, עֲצִירַת גְּשָׁמִים, אִיּוּם גַּרְעִינִי רַחֲמָנָא לִיצְלַן.

אָנָּא אָנוּ בָּאִים?! – נַחְפְּשָׂה דְּרָכֵינוּ וְנַחְקוֹרָה, עַל מַה וְלָמָּה כָּל יוֹם שֶׁעוֹבֵר גָּרוּעַ מֵחַבֶרְתּוֹ? מַדּוּעַ הַתּוֹרָה הַנִּלְמֶדֶת, כִּבְיָכוֹל, אֵינָהּ מְגִינָה וּמַצִּילָה מִכָּל הַפְּגָעִים הָרָעִים. אֵיךְ זֶה שֶׁהַשְּׁכִינָה בּוֹכָה וּמְיַלֶּלֶת וְהַגְאֻלָּה לֹא מַגִּיעָה?

אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחָאי זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ (תִּיקוּנֵי זֹהַר, תִּיקוּן מג'): "וְעוֹד מִי שֶׁגּוֹרֵם שֶׁתִּסְתַּלֵּק הַקַּבָּלָה וְהַחָכְמָה (זוֹהַר, פְּנִימִיּוֹת הַתּוֹרָה). – מִתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה וּמִתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב, וְגוֹרֵם שֶׁלֹּא יִשְׁתַּדְּלוּ בָּהּ, וְאוֹמֵר שֶׁאֵין אֶלָּא פְּשָׁט בַּתּוֹרָה וּבַגְּמָרָא (לוֹמְדִים רַק פְּשָׁט הַתּוֹרָה וְהַגְּמָרָא כָּל הַיּוֹם, וְהַמֵּבִין יָבִין…), בְּוַדַּאי הוּא יְסַלֵּק אֶת הַמַּיִם מֵהַהוּא נְהַר וּמְהַהוּא גַּן, אוֹי וַאֲבוֹי לוֹ, טוֹב שֶׁלֹּא נִבְרָא בָּעוֹלָם, וְלֹא יִלְמַד אוֹתָהּ תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְשֶׁבְּעַל פֶּה, וְנֶחְשַׁב לוֹ, כְּאִילוּ הֶחְזִיר אֶת הָעוֹלָם לְתֹהוּ וָבֹהוּ, וְגוֹרֵם עֲנִיּוּת בָּעוֹלָם וְאֹרֶךְ הַגָּלוּת!!". – וְכֵן כּוֹתֵב הָרַשְׁבִּ"י הַקָּדוֹשׁ (תִּיקוּנֵי זוֹהַר, תִּיקוּן ל'): "אוֹי לָאֵלֶּה שֶׁעוֹבְדִים אֶת הַשְּׁכִינָה בְּיוֹבֶש, וְלֹא מִשְׁתַּדְּלִים בְּלִמּוּד חָכְמַת הַקַּבָּלָה, אֲבוֹי לָהֶם שֶׁגּוֹרְמִים עֲנִיּוּת, וְחֶרֶב וּבִזָּה (מִלְחֲמוֹת) וְהֶרֶג וְאָבְדָּן בָּעוֹלָם, וּמְסַלְּקִים אֶת רוּחַ הַמָּשִׁיחַ".

כְּדֵי לְהִנָּצֵל מִכָּל הַפֻּרְעָנוּיוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת וּבָאוֹת ח"ו, וְלִזְכּוֹת לַגְאֻלָּה הַשְּׁלֵמָה בְּרַחֲמִים יֵשׁ צוֹרֶךְ בְּלִמּוּד פְּנִימִיּוּת הַתּוֹרָה, זוֹהַר הַקָּדוֹשׁ.

ומְסֻגָּלִים הַלִּמּוּד וְהַקְּרִיאָה בְּסֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ לְבַטֵּל כָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת וְלִהְיוֹת כְּחוֹמָה בְּצוּרָה מִפְּנֵי כָּל צָרָה רַחֲמָנָא לִיצְלַן. כִּי כָּל קִיּוּם הָעוֹלָם תָּלוּי בְּלִמּוּד הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ.

– עַל מַחֲנֶה יִרְאֵי הַשֵּׁם לְהִתְאַחֵד לְכָבוֹד הַשְּׁכִינָה לִלְמוֹד וּלְלַמֵּד זֹהַר הַקָּדוֹשׁ, וְיִתְקַיֵּם דִּבְרֵי הָרַשְׁבִּ"י עָלָיו הַשָּׁלוֹם בְּדָא יִפְקוּן מִן גָלוּתָא בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ אָמֵן. – וְעַל כֵּן הִתְקַבְּצוּ כָּל יִשְׂרָאֵל בְּאַחְדוּת וּבְשִׂמְחָה וְאָחֲזוּ בָּאִילָן הַחַיִּים לִלְמוֹד הַזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ "בְּסִפְרָא דָּא יִפְקוּן מִן גָלוּתָא בְּרַחֲמֵי", וְכַאֲשֶׁר יִלְמְדוּ וְיַעַסְקוּ כֻּלָּם בַּתּוֹרָה תֵּכֶף תָּבוֹא הַגְּאֻלָּה בְּכֹחַ הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה[ה]. וּבַזֹּהַר רַעֲיָא מְהֵימְנָא פָּרָשַׁת נָשֹׂא (דַּף קכד, ב) אָמְרוּ: דְּבְגִינֵיה "וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ", וּבִזְכוּתֵיה יִתְקַיֵּם "ה' בָּדָד יַנְחֶנּוּ וְאֵין עִמּוֹ אֵל נֵכָר".

וְכָאן עֲבוֹדָתוֹ שֶׁל הַזָּקֵן וְהַכְּסִיל ,הַיֵּצֶר הָרַע, הַמֵּצֵר צְעָדֵינוּ וְשָׂם כָּל כֹּחוֹתָיו לְבַל נִזְכֶּה לִגְאֻלָּה הַשְּׁלֵמָה, הוּא מֵכִין טַעֲנוֹתָיו בְּטוּב טַעַם כְּדֵי שֶׁלֹּא נִזְכֶּה לְבִיאַת הַמָּשִׁיחַ, וְהוּא כֶּנָּחָשׁ עַרְמוּמִי מֵבִין שֶׁכַּאֲשֶׁר בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יִדְבְּקוּ בְּתוֹרֹתָיו שֶׁל הָרַשְׁבִּ"י הוּא יְקַבֵּל אֶת סוֹפוֹ, וְעַל כֵּן חוֹזֵר וּמַבְהִיר, אָסוּר לִלְמוֹד זוֹהַר לִפְנֵי שְׁמְסַיְּמִים ש"ס וּפוֹסְקִים, קוֹדֶם יְמַלֵּא כְּרֵסוֹ בְּשַׁ"ס וּבְפּוֹסְקִים וְרַק אַחַר כָּךְ יִפְנֶה לְלִמּוּד פְּנִימִיּוֹת הַתּוֹרָה.

כָּתוּב בְּסֵפֶר הַקָּנֶה הַקָּדוֹשׁ אֶפְשָׁר לְאָדָם שֶׁיִּהְיֶה בָּקִי בְּשַׁ"ס וּפוֹסְקִים וּבְאוֹתוֹ זְמַן עַם הָאָרֶץ גָּמוּר! – כֵּיצַד?

כְּדֵי לִלְמוֹד ש"ס וּפוֹסְקִים מֵעִיד הָרַמְבַּ"ם זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ כִּי 300 שְׁנוֹת לִמּוּד לֹא יַסְפִּיקוּ לְאָדָם, וְעַל זֶה נֶאֱמַר לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמֹר! וּכְבָר עָנָה הַבַּבַּא סַאלִי הַקָּדוֹשׁ "קֹדֶם יִלְמַד קַבָּלָה וְזֹהַר וְרַק אָז ש"ס וּפוֹסְקִים" (בִּתְשׁוּבָתוֹ לְרַב מָרְדְּכַי אֵלִיָּהוּ זַצַ"ל), וְכֵן כָּתַב הַגָּאוֹן הַקָּדוֹשׁ מִוִּילְנָא "יַתְחִיל בְּסוֹד קוֹדֶם, כִּי בְּלִי הַסּוֹד אִי אֶפְשָׁר לָדַעַת אֶת הַפְּשָׁט" (סִדּוּר הַגְּרָ"א). וְכֵן כָּתַב רַבֵּנוּ חַיִּים וִויטַל הַקָּדוֹשׁ תַּלְמִידוֹ שֶׁל הָאֲרִ"י הַקָּדוֹשׁ (הַקְדָּמָה לְעֵץ הַחַיִּים) כִּי קֹדֶם יִלְמַד זֹהַר וְקַבָּלָה כִּי גְּמָרָא בְּלִי זֹהַר וְקַבָּלָה כְּעִוֵּר הַמְגַשֵּׁשׁ בְּקִיר. וְכֵן כּוֹתֵב הָאֲרִ"י אַשְׁלַג (הַקְדָּמָה לְפָנִים מַסְבִּירוֹת), וְכֵן הָרַשְׁבִּ"י הַקָּדוֹשׁ (תִּיקוּנֵי זֹהַר תִּיקוּן מג'), וְכָתַב הַמהר"ן (שִׂיחוֹת הָרַ"ן), אֵין הַדָּבָר נָכוֹן כִּי אֵלּוּ סִפְרֵי חָכְמָה , וְהַהֵפֶךְ הוּא הַנָּכוֹן, כִּי חוֹבָה בְּדוֹרוֹת הָאַחֲרוֹנִים לְהַחֲזִיק וְלִלְמוֹד חָכְמָה זֹאת (זוֹהַר וְקַבָּלָה) וְכֵן כָּתַב מָרָן הַחִידָ"א זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ (מוֹרֶה בְּאֶצְבַּע לְהַחִידָ"א אוֹת מ'): "תִּיקוּן לְבַּעַל תְּשׁוּבָה שֶׁיֹּאמַר חֲמִשָּׁה דַּפִּין זוֹהַר אוֹ תִּיקוּנֵי זֹוהַר בְּכָל יוֹם". כְּבָר כָּתַב הֶחָפֵץ חַיִּים זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ שֶׁחוֹבָה עַל הַבַּחוּרִים לִלְמוֹד זוֹהַר פָּרָשַׁת הַשָּׁבוּעַ כָּל שַׁבָּת, וְכֵן לָמַד הַנּוֹצֵר חֶסֶד הַקָּדוֹשׁ זוֹהַר עִם יְלָדִים בְּנֵי 9 כְּנֶגֶד הַמִּינוּת!, וְכֵן כָּתַב הַבֶּן חַי הַקָּדוֹשׁ זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ (הַקְדָּמָה לְסֵפֶר בְּנָיָהוּ): "קִיְימוּ וְקִבְּלוּ הַיְהוּדִים קְהַל עֲדַת יִשְׂרָאֵל לְהַחֲזִיק בְּלִמּוּד הַקָּדוֹשׁ שֶׁל הַתִּיקוּנִים וְהַזּוֹהַר יָחִיד וְרַבִּים מִנַּעַר וְעַד זָקֵן". – כּוֹתֵב רַבֵּנוּ הָאֲרִ"י הַקָּדוֹשׁ (סֵפֶר עֵץ חַיִּים, לְמְהָרְחַ"ו הַקָּדוֹשׁ) וְכֵן כּוֹתֵב הָרמ"ק הַקָּדוֹשׁ זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ (פַּרְדֵּס רִמּוֹנִים) כִּי הַנְּשָׁמוֹת בַּדוֹר הַזֶּה, הֵן מִבְּחִינַת הַנְּשָׁמוֹת הַנְּמוּכוֹת בְּיוֹתֵר בְּכָל הַדּוֹרוֹת (עִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא), וְעַל כֵּן אֵין לַנְּשָׁמוֹת בַּדוֹר הַזֶּה תִּיקוּן אֲמִתִּי אֶלָּא עַל יְדֵי אוֹר הַזּוֹהַר בִּלְבַד, כִּי יָדוּעַ כִּי הַכֵּלִים וְהָאוֹרוֹת יָרְדוּ בְּסֵדֶר הָפוּךְ זֶה מִזֶּה, וְלֹא כַּאן הַמָּקוֹם לְהַאֲרִיךְ (זוֹהַר בַּעַל הַסֻּלָּם, פְּתִיחָה לְחָכְמַת הַקַּבָּלָה (כ"ד), שַׁעֲרֵי אוֹרָהּ ר' יוֹסֵף גִיקְטִילְיָא זְיָ"ע). – כָּתוּב בַּגְמָרָא עַל בֵּית הַמִּקְדָּשׁ, 'אָמְרוּ כָּל דּוֹר שֶׁאֵינוֹ נִבְנֶה בְּיָמָיו, מַעֲלִין עָלָיו כְּאִילוּ הוּא הֶחְרִיבוֹ' (יְרוּשַׁלְמִי יוּמָא א, ה). אִם כֵּן אֵיךְ יִבְנֶה בֵּית הַמִּקְדָּשׁ מֵחָדָשׁ? עוֹנֶה שְׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ "בְּחָכְמָה יִבָּנֶה בַּיִת וּבִתְבוּנָה יִתְכּוֹנֵן: וּבְדַעַת חֲדָרִים יִמָּלְאוּ" (מִשְׁלֵי כד, ג- ד). וּפָשׁוּט הוּא כִּי זֶהוּ כְּנֶגֶד הַסְּפִירוֹת חָכְמָה בִּינָה וְדַעַת שֶׁכֵּן רַק בְּחָכְמָה (לִמּוּד זוֹהַר וּפְנִימִיּוֹת הַתּוֹרָה) יִבָּנֶה בַּיִּת (הַבַּיִת הַשְּׁלִישִׁי) הֵן בְּרוּחָנִיּוּת וְהֵן בְּגַשְׁמִיּוּת. וְיָדוּעַ כִּי בֵּית הַמִּקְדָּשׁ נִבְנָה כֻּלּוֹ עַל פִּי הֶחָכְמָה (פְּנִימִיּוֹת הַתּוֹרָה וְהַקַּבָּלָה) אֲשֶׁר שְׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ לָמַד הֵיטֵב, וַאֲשֶׁר נִמְסְרָה לְמֹשֶׁה רַבֵּנוּ מִפִּי הַגְּבוּרָה עַל מְנָת לְהָקִים אֶת הַמִּשְׁכָּן. וְכֵן יָדַע זֹאת דָּוִד הַמֶּלֶךְ זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ. אֲשֶׁר בָּנָה אֶת מְעָרַת הַמַּכְפֵּלָה עַל פִּי אוֹתָהּ חָכְמָה (פְּנִימִיּוֹת הַתּוֹרָה וְהַקַּבָּלָה), וְלֹא כַּאן הַמָּקוֹם לְהַאֲרִיךְ.

המקובל האלוקי רבי משֶׁה זְכוּתָא זי"ע בפָּרָשַׁת קְדוֹשִׁים (דַּף ע"ב) כָּתַב: אֲפִלּוּ הִשִּׂיג ג' מַעֲלוֹת, פְּשָׁט רֶמֶז דְּרוּשׁ, וְלֹא רָצָה לָדַעַת חָכְמַת הַסּוֹד, אָז יִמְנַע אוֹר הַתּוֹרָה, דְּהַיְנוּ י' מִשֵּׁם הֲוָיָ"ה, וְיִהְיֶה הו"ה עַל הו"ה. פֵּרוּשׁ הַדְּבָרִים, שֶׁאֲנַחְנוּ מְחֻיָּבִים לַעֲשׂוֹת בְּחִינַת פַּ'רְ'דֵּ'ס', דְּהַיְנוּ פְּ'שָׁט רֶ'מֶז דְּ'רוּשׁ ס'וֹד, נֶגֶד ד' אוֹתִיּוֹת שֵׁם הֲוָיָ"ה בָּרוּךְ הוּא, וְאִם כֵּן אֲפִלּוּ הִשִּׂיג כָּל הַג', פְּשָׁט, רֶמֶז, דְּרוּשׁ, נֶגֶד ג' אוֹתִיּוֹת הֲוָיָ"ה, וְלֹא הִשִּׂיג נֶגֶד סוֹד, דְּהַיְנוּ י', הוּא בְּסוֹד הו"ה עַל הו"ה.

עַל זֶה נִרְאֶה פֵּרוּשׁ הַפָּסוּק בִּתְּהִלִּים "אַל תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין בְּמֶתֶג" וְכוּ', כְּפֶרֶ"ד דְּהַיְנוּ בְּג' אוֹתִיּוֹת פ'ר'ד' בְּלֹא סוֹד, "אֵין הָבִי"ן" עִם הָאוֹתִיּוֹת הוּא ע"א, גִּימַטְרִיָּה סוֹ"ד עִם הַכּוֹלֵל, וְאִם כֵּן "אֵין הָבִין" בְּלֹא סוֹד, הוּא כְּפֶרֶ"ד, מַמָּשׁ נִפְרָד. וְעַיֵּן בְּתִקּוּנִים ח' (דְּפוּס קוּשׂטַאנְטִינָא דַּף קמט.), וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: ד' נִכְנְסוּ לַפַּרְדֵּס חַד הֵצִיץ כוּ', הָנֵי תְּלָת נִכְשְׁלוּ הוּא סוֹד פר"ד, הַג' עָלוּ בפ'ר'ד', וְרַבִּי עֲקִיבָא עַאל בְּשָׁלוֹם וּנְפַק בְּשָׁלוֹם, עַיֵּן שָׁם בְּאֹרֶךְ, עַד כָּאן לְשׁוֹנוֹ.

(תִּפְאֶרֶת יִשְׂרָאֵל מֵהָרַב הַקָּדוֹשׁ מִסָּאטָאנָאב זֵכֶר צַדִּיק וְקָדוֹשׁ לִבְרָכָה, פָּרָשַׁת קְדוֹשִׁים)

וְגָאוֹן עוּזֵּנוּ מָרָן הַחִידָ"א זְיָ"ע בְּסִפְרוֹ יוֹסֵף תְּהִלּוֹת, (תְּהִלִּים לב, ט), כָּתַב: "אַל תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד", וְתֵדְעוּ כִּי כָּל הַתּוֹרָה שְׁמוֹתָיו שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וְנִדְרֶשֶׁת פַּ'רְ'דֵּ'ס, וּמִי שֶׁאֵינוֹ מַאֲמִין בַּסּוֹד נִשְׁאָר פֶּ'רֶ'ד', עכ"ל.

אך זאת למודעי שלא עם הארץ חסיד, וחייב כל יהודי לידע קודם כל ההלכות על מנת לקיים, וכמו שכתבו הצדיקים שצריך כל בן יהודי ללמוד כל השו"ע ולכל הפחות מחבר ורמ"א כדי שידע מה לשאול, את רבו כדי לקיים, ולא כמי שקופצים מדרגות ולא מקיימים ההלכות שעל זה כתוב בספרים הקדושים כי נפול יפלו, ועל זה אמרו המשך הפסוק  "אַל תִּהְיוּ כְּסוּס", כסו"ס נוטריקון כאומרים סוד וסוד ואין להם שום ידיעה בשולחן ערוך וכתבתי על זה כבר 7 ספרים בגודל מעלת לימוד מחבר ורמ"א כסדרן. וכל הנכנסים לעמוד בסוד ה' צריכים שהלימוד יהיה בקדושה ובטהרה.. כמו שהגמ' אומרת ברכות נ"ב, עזרא הסופר תיקן "טבילת עזרא", ועד כמה גדולה טבילה זו, מספרת הגמ', על אדם שרצה לחטוא ח"ו, אמרה לו האשה: אם אין לך מקוה היאך תטהר? ופרש מן העבירה ולא נכשל.

וכפי שמביא ה"מאור ושמש" פרשת אחרי, על כת ש"ץ ימ"ש, שהיו כולם צדיקים גדולים, רק שלמדו קבלה שלא בטהרה לכן נהיו אפיקורסים וכופרים  בה' והיגיעו לעבירות חמורות ביותר רח"ל. וראה בספר מנחת יהודה להמקובל האלוקי רבי יהודה פתייה זי"ע האיך שתיקן את נשמת שבתי צבי אחרי הרבה יגיעות ואיך שסיפר לו שהיה מקיף אותו חומה בעובי אמה של טומאה, ושם האריך לספר איך נפל וכו'. (עיין גמרא ברכות דף ט"ז על הפסוק "כנחלים נטיו כגנות עלי נהר – ראיתי מהצדיק הקדוש רבי פנחס מקאריץ זי"ע בספר אמרי פנחס השלם (דף קס"ד): אמר:

קצת בני אדם אומרים בעבור שיושבין בכפרים ואין להם מקוה אינם רוצים ללמד זוהר, ואני אומר להם אדרבא – על דרך ששמעתי מהרב שאמר כשחל יום טוב בערב שבת אין צריך לטבול על השבת, כי מה צריך מקוה גדולה מקדושת יום טוב. (ויש לחלק, דדוקא גירסת הזוהר מותר אפילו לרשע גמור כמו שכתב רבינו הרמ"ק זי"ע אוֹר יָקָר, שַׁעַר א' סִימָן ה'), וז"ל:

הַאי חִבּוּרָא אִיהוּ כְּגַוָּונָא דְּתֵבַת נֹחַ (תִּקּוּנֵי זֹהַר חָדָשׁ דַּף ע"ב עַמּוּד ד'), פֵּרוּשׁ, כִּי חִבּוּר זֶה שֶׁנִּקְרָא סֵפֶר הַזֹּהַר הוּא כְּמוֹ תֵּבַת נֹחַ, שֶׁבָּהּ הָיוּ מִינִים הַרְבֵּה וְלֹא הָיָה קִיּוּם לְאוֹתָם הַמִּינִים וְהַמִּשְׁפָּחוֹת כֻּלָּם אֶלָּא עַל יְדֵי כְּנִיסָתָם לְהַתֵּבָה, כֵּן הוּא מַמָּשׁ, כִּי עַל יְדֵי סוֹד הַגָּלוּת וְכוּ' וּמַגִּיעַ פְּגָם לַצַּדִּיקִים כֻּלָּם וְהַחְשָׁכַת מְאוֹרֵי אוֹרָם כִּמְעַט טוֹעֶמֶת מַר מִמָּוֶת, וְלָזֶה לְקִיּוּמָם שֶׁלֹּא יִשְׁלֹט הַגָּלוּת בָּהֶם הָיָה לָהֶם סוֹד הַחִבּוּר הַזֶּה כְּעִנְיַן תֵּבַת נֹחַ מַמָּשׁ, לְתַקֵּן מַחַץ מַכַּת הַגָּלוּת וּמֵי מַבּוּל הַחִיצוֹנִים הַמַּחְשִׁיכִים וְכוּ', אֶלָּא תִּהְיֶה אוֹר שְׁכִינָה מְאִירָה קְצָת וּמַלְבֶּשֶׁת הַצַּדִּיקִים, כֵּן יִכָּנְסוּ הַצַּדִּיקִים אֶל סוֹד אוֹר חִבּוּר הַזֶּה לְהִתְקַיֵּם.

וְכָךְ סְגֻלַּת הַחִבּוּר שֶׁמִּיָּד שֶׁעוֹסֵק בְּחֶשְׁקוֹ אַהֲבַת הַשֵּׁם יִשְׁאֲבֶנּוּ כִּשְׁאִיבַת הָאֶבֶן הַשּׁוֹאֵבָה אֶת הַבַּרְזֶל, וְיִכָּנֵס אֵלָיו לְהַצָּלַת נַפְשׁוֹ וְרוּחוֹ וְנִשְׁמָתוֹ וְתִקּוּנוֹ. וַאֲפִלּוּ אִם יִהְיֶה רָשָׁע, אֵין חֲשָׁשׁ אִם יִכָּנֵס, מִפְּנֵי שֶׁאֵין כְּנִיסָתוֹ כְּנִיסָה, אֶלָּא יִהְיֶה לוֹ אַחַת מֵהַשְּׁתַּיִם, אוֹ יַחֲזִירֶנּוּ בִּתְשׁוּבָה וְיִהְיֶה צַדִּיק וְיִכָּנֵס בּוֹ, אוֹ יִדְּחֶנּוּ דְּחִיָה גְּמוּרָה וִיפָרֵשׁ עַצְמוֹ, כְּעִנְיַן תֵּבַת נֹחַ שֶׁהָיָה דּוֹחֶה הָרְשָׁעִים וְאוֹתָם שֶׁחָטְאוּ מִן הַחַיָּה וְהַבְּהֵמָה.

וְעוֹד כָּתַב (רַבֵּינוּ הָרַמַ"ק הָרַב משֶׁה קוֹרְדוֹבֵירוֹ, דַּע אֶת אֱלֹקֵי אָבִיךָ, י"א), הַחִבּוּר הַזֶּה לֹא יֵעָדֵר וְלֹא יֵעָלֵם אֶלָּא יִתְחַבֵּר וְיִכָּתֵב וִיסֻדַּר, כִּי אֵין חֲשָׁשׁ בִּכְתִיבָתוֹ מִשּׁוּם דְּלָא יִמָּנַע הַבָּא לַעֲסֹק בּוֹ הוּא צַדִּיק אוֹ רָשָׁע, אִם הוּא צַדִּיק, אַדְּרַבָּה, הַחִבּוּר הַזֶּה הוּא כְּמוֹ תֵּבַת נֹחַ שֶׁאוֹסֵף וְשׁוֹאֵב אוֹתוֹ אֵלָיו בַּשַּׁעַר לַהַשֵּׁם שֶׁאוֹסֵף הַצַּדִּיקִים אֶל תּוֹךְ הַהֵיכָל פְּנִימָה. עכ"ל.

וּבְסֵפֶר לִקּוּטֵי הֲלָכוֹת (הִלְכוֹת תְּפִלַּת הַמִּנְחָה הֲלָכָה ז אוֹת נו), כָּתַב, וְעַל כֵּן עַתָּה עוֹשִׂין הִילוּלָא שֶׁל רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי, שֶׁהוּא מִתַּלְמִידֵי רַבִּי עֲקִיבָא, שֶׁשְּׂמֵחִים עַל שֶׁבָּאִים עַל קִבְרוֹ, כִּי עַתָּה עִקַּר הַתִּקּוּן עַל יְדֵי קִבְרֵי צַדִּיקִים כָּאֵלּוּ וְכוּ', שֶׁאָנוּ זוֹכִים לְתַקֵּן הַצִּמְצוּמִים וְכוּ' עַל יְדֵי שֶׁבָּאִים עַל קִבְרֵיהֶם הַקְּדוֹשִׁים, כִּי כְּבָר עָשׂוּ פְּעֻלּוֹת נוֹרָאוֹת כָּאֵלּוּ מֵאָז וְעַד עַתָּה, שֶׁיְּכוֹלִים לָבוֹא עַל קִבְרָם אֲפִלּוּ הַגָּרוּעַ שֶׁבַּגְּרוּעִים, הָרָשָׁע שֶׁבָּרְשָׁעִים, וּלְהִתְתַּקֵּן עַל יְדֵי זֶה.

מה שאין כן לגשת לחכמת הקבלה שלזה צריך יראת שמים טהורה  וללמוד מפי רב חכם גדול ומוסמך, שיאמר לו אם הוא ראוי לכך.

ובוודאי שכל עיקר הלימוד הוא על מנת לקיים ולשמור את מצוות השם יתברך באהבה כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה

בְּיָמִים קָשִׁים אֵלּוּ הָעוֹבְרִים עַל כְּלַל יִשְׂרָאֵל הַשֵּׁם יַצִּילֵנוּ וְאֵין אִישׁ יוֹדֵעַ מַה יִוָּלֵד יוֹם, וְרַבִּים שׁוֹאֲלִים וּמְבַקְּשִׁים עֵצָה וְתוּשִׁיָּה בַּמֶּה לְעוֹרֵר רַחֲמֵי שָׁמַיִם וּלְבַטֵּל כָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת ה' יִשְׁמְרֵנוּ. בְּוַדַּאי צְרִיכִים לְהִתְחַזֵּק וְלִלְמוֹד בְּדִבְרֵי קָדְשׁוֹ שֶׁל הַתַּנָּא הָאֱלֹקַי רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחָאי זְכותו יָגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, הַמַּבְטִיחַ שֶׁבִּזְכוּת הַקְּרִיאָה בְּסֵפֶר הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ נֵצֵא מִן הַגָּלוּת בְּרַחֲמִים, (אַף לְלֹא הֲבָנָה כְּלָל כַּיָּדוּעַ מִדִּבְרֵי רַבּוֹתֵינוּ). וּכְדַאי הוּא רַבִּי שִׁמְעוֹן לִסְמוֹך עָלָיו בִּשְׁעַת הַדְּחַק. וְרוֹאִים מִזֶּה בַּעֲלִיל שֶׁרַק בִּזְכוּת הַקְּרִיאָה וְהַלִּמּוּד בְּסֵפֶר הַזּוֹהַר הַקָּדוֹשׁ מֻבְטָח לָנוּ שֶׁנִּזְכֶּה וְנִגָּאֵל בְּרַחֲמִים בְּלֹא צָרוֹת וְיִסּוּרִים רַחֲמָנָא לִיצְלַן.

לָכֵן, כָּל אֶחָד וְאֶחָד צָרִיךְ לְהִשְׁתַּדֵּל מִידֵי יוֹם לִלְמוֹד וְלִקְרֹא בְּזוֹהַר הַקָּדוֹשׁ לְהַצְלָחַת כְּלַל יִשְׂרָאֵל וּלְקֵרוּב הַגְּאֻלָּה, לָכֵן הֶחְלַטְנוּ לְהַדְפִּיס קוּנְטְרֵסִים הַמְּחֻלָּקִים ל-54 שַׁבְּ

 

קרוב למאה וחמישים קבצי יוטיוב
 http://www.youtube.com/user/SuperEthan74/videos?sort=dd&view=0&page=4

http://www.youtube.com/user/SuperEthan74/videos?sort=dd&view=0&page=3

http://www.youtube.com/user/SuperEthan74/videos?sort=dd&view=0&page=2

http://www.youtube.com/user/SuperEthan74/videos?sort=dd&view=0&page=1